וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הדמוקרטים בסנאט קרא לזמן בכירים בבית הלבן להעיד במשפט ההדחה

16.12.2019 / 4:37

במכתב ששלח צ'אק שומר למנהיג הרפובליקנים בבית העליון מיץ' מקונל הציע הדמוקרט הבכיר כי ג'ון בולטון, לשעבר היועץ לביטחון לאומי ומייק מולבני, ראש הסגל בבית הלבן - יעידו במשפט ההדחה שצפוי להתקיים בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, שיגר הלילה (שני) מכתב למנהיג הרוב הרפובליקני בבית העליון מיץ' מקונל ובו הציע כי שורה של בכירים בבית הלבן יעידו במשפט ההדחה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שצפוי להתקיים בשנה הבאה.

בין האישים בהם נקט שומר נמצאים היועץ לביטחון לאומי לשעבר, ג'ון בולטון, ראש הסגל הנוכחי בבית הלבן, מייק מולבני, יועצו של מולבני רוברט בלייר ופקיד נוסף מאגף התקצוב, מישל דופאיי.

שומר שלח את המכתב לרפובליקני הבכיר שאמר בשבוע שעבר כי בתיאום עם הבית הלבן הוא העלה את האפשרות לקיום משפט הדחה מקוצר לנשיא, שייערך ללא עדים.

טראמפ צפוי להפוך השבוע לנשיא השלישי בהיסטוריה האמריקנית שבמסגרת הליך ההדחה שהחל נגדו, יצביע בית הנבחרים הנשלט על ידי הדמוקרטים על הדחתו בעקבות חלקו בפרשת אוקראינה-גייט. זאת לאחר אישור המלצות סעיפי האישום נגדו בידי ועדת המשפט בשבוע שעבר.

מנהיג הדמוקרטים בסנאט, צ'אק שומר, במסיבת עיתונאים בקפיטול בוושינגטון. 16 בדצמבר 2019.. רויטרס
הציע כי בכירים בבית הלבן יעידו במשפט של טראמפ. מנהיג הדמוקרטים בסנאט צ'אק שומר/רויטרס

לאחר ההצבעה הצפויה בבית הנבחרים, ההצבעה תעבור לסנאט, הנשלט על ידי הרפובליקנים. הסעיפים שהתגבשו נגד טראמפ הם ניצול לרעה של סמכותו ושיבוש חקירת הקונגרס במסגרת היחסים שניהל עם אוקראינה בכך שביקש לכאורה מנשיא המדינה וולודימיר זלנסקי לפתוח בחקירה נגד ג'ו ביידן, מתמודד מוביל בבחירות לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית ובנו איש העסקים האנטר ביידן.

כמו כן, במכתבו ביקש שומר מהסנאט למסור לטובת המשפט "סט מוגבל של מסמכים" שלטענתו ישפכו אור על החלטת טראמפ לעכב סכום בסך 391 מיליון דולר שיועדו לסיוע ביטחוני לקייב, שעל פי כתב האישום החזיק טראמפ כדי להפעיל את אותו לחץ על אוקראינה לפעול נגד יריביו הפוליטיים.

עוד בוואלה!

הצבעה בבית הנבחרים, משפט בסנאט: השלבים הבאים בהליך הדחת טראמפ

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מקשיב ליועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון בחדר הסגלגל ב-7 בפברואר 2019. AP
יעיד נגד טראמפ? בולטון ונשיא ארה"ב בבית הלבן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully