וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לטרור במוסקבה: חמוש פתח באש במשרדי שירותי הביטחון, עובד נהרג

בשירותי הביטחון הפדרליים הודיעו על מותו של אחד מעובדיהם במשרדי הסוכנות במרכז מוסקבה. ב-FSB טענו כי החמוש, שנוטרל, לא הצליח להיכנס למבנה. גורם בסוכנות אמר כי לתקרית עשוי להיות קשר לנאומו השנתי של פוטין שהתקיים במרחק קצר משם בקרמלין. כמה בני אדם נפצעו

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

לפחות עובד אחד של שירותי הביטחון הפדרליים הרוסיים (FSB) נהרג היום (חמישי) מירי של אדם חמוש, שפתח באש במשרדי הסוכנות במרכז מוסקבה. התקרית הנדירה אירעה זמן קצר אחרי שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין ערך את מסיבת העיתונאים השנתית שלו בקרמלין, במסגרת אירוע שנועד לציין את עבודתם של שירותי הביטחון. בחלק מכלי התקשורת דווח על שלושה הרוגים לפחות.

בסוכנות הידיעות "אינטרפקס" דווח כי ב-FSB, הסוכנות האחראית על ביטחון הפנים ברוסיה, אמרו כי החמוש "נוטרל" על ידי כוחותיהם, וכי הם עובדים על ביסוס זהותו. לא ברור בשלב זה מה היה המניע שלו. עוד אמרו ב-FSB כי כמה אנשים נפצעו במתקפה. ב"אינטרפקס" ציטטו את משרד הבריאות, שדיווח על פציעתם של חמישה בני אדם, חלקם באורח קשה, כולל עובדי הסוכנות.

כוחות הביטחון הרוסיים בזירת הירי במטה משרדי הביטחון הפדרליים במרכז מוסקבה ב-19 בדצמבר 2019. רויטרס
במרחק קצר מהקרמלין. כוחות הביטחון בזירת הירי, היום/רויטרס

חוקרים רוסיים מסרו בהצהרה כי הם פתחו בחקירה פלילית של המקרה בחשד לרצח עובדי מערכת אכיפת החוק. בקרמלין אמרו כי פוטין מודע לתקרית. גורם ב-FSB אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי בסוכנות חושדים שהמתקפה תוכננה להתקיים במתכוון במקביל לנאומו של פוטין - שבעברו עמד בראשות ה-FSB. לפי דיווח של העיתון איזבסטיה, הירי התרחש במשרדי הקבלה של שירותי הביטחון, אולם בסוכנות טענו כי החמוש לא הצליח להיכנס לתוך המבנה.

הירי אירע באזור פופולרי בקרב תיירים שנמצא במרחק הליכה קצר מהקרמלין. עדת ראייה סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי היא שמעה יריות באזור. סרטון שפורסם ברשתות החברתיות הראה כמה אנשים, ככל הנראה שוטרים, הרצים לעבר רחוב סמוך כשהם אוחזים ברובים. בסרטון אחר נראו אזרחים נמלטים בבהלה, כשברקע כוחות הצלה רבים. אחד מעדי הראייה אמר שהוא ראה גופה של מי שנראה כשוטר, מוטלת ברחוב.

(עדכון ראשון: 17:41)

עוד בוואלה!

נשארת בכלא: בית משפט ברוסיה דחה את הערעור של נעמה יששכר

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון הרוסיים בזירת הירי במטה משרדי הביטחון הפדרליים במרכז מוסקבה ב-19 בדצמבר 2019. רויטרס
זירת הירי ממבט על, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully