וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארב עם אקדח, וירה 9 פעמים: גבר בן 32 הואשם ברצח האחים במג'ד אל-כרום

טראק ח'לאילי, תושב מג'ד אל כרום, הואשם ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח ונשיאת נשק. בתקרית נורו למוות האחים אחמד וחליל מנעא, אחיהם נפצע, ואילו חברו של ח'לאילי נרצח בדקירה. הרקע לרצח, שאירע לפני כחודשיים וחצי: סכסוך עסקי בין הצדדים

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפיגלר

כתב אישום הוגש היום (חמישי) על ידי פרקליטות מחוז חיפה לבית המשפט המחוזי בעיר נגד טארק ח'לאילי, תושב מג'ד אל כרום בן 32, בגין רצח האחים אחמד וחליל מנעא וניסיון לרצח אח נוסף, מוחמד מנעא, על רק סכסוך עסקי.

הרצח התרחש לפני כחודשיים וחצי, ב-1 באוקטובר בשעות הצהריים. על פי כתב האישום, בעקבות דין ודברים על עסק שהשכיר אחמד מנעא למוחמד סבע, חברו של הנאשם טארק ח'לאילי, הגיעו האחים מנעא כשהם מצוידים בסכינים, ברכב מסוג סיטרואן ברלינגו סמוך לביתו של ח'לאילי במג'ד אל כרום. עוד עולה מכתב האישום כי בעוד שאלה הגיעו עם סכינים, ח'לאילי וסבע שעמדו על הכביש בסמוך לביתו של ח'לאילי, כבר המתינו להם כשהם מצוידים באקדחים. קללות ואיומים הובילו למגע ודחיפות, ומשם הדרך להתלקחות הייתה קצרה.

כתב אישום נגד החשוד ברצח במג'דל כרום, המחוזי, חיפה דצמבר 2019. שלומי גבאי
בעל עבר פלילי עשיר בעבירות נשק ואלימות. הנאשם ברצח, טארק ח'לאילי/שלומי גבאי

על פי כתב האישום, ח'לאילי וסבע רצו לעבר האחים מנעא באקדחים שלופים, וירו לעברם. מכתב האישום עולה כי אחמד מנעא החל בורח מהמקום ובחלוף מספר מטרים שב על עקבותיו, תוך שהוא רץ חזרה לכיוון הרכב והזירה כשהוא אוחז בידו סכין. לטענת התביעה, באותה עת ח'לאילי התעמת עם מוחמד מנעא, ירה לעברו בכוונה לגרום למותו ופגע בו ברגלו הימנית. הוא נמלט מהזירה תוך שהוא מדדה ומדמם. על פי כתב האישום, בשלב זה טארק ח'לאילי הבחין באחמד מנעא רץ לכיוונו, וירה לעברו ממרחק קצר מספר יריות במטרה לגרום למותו. באותה עת התעמתו ביניהם מוחמד סבע וחליל מנעא, עימות שבמהלכו מנעא דקר את סבע, ואילו טארק ח'לאילי, אשר עמד בסמוך אליהם, ירה לעבר מנעא ממרחק קצר מספר יריות במטרה לגרום למותו. עוד עולה מכתב האישום שבסך הכול ירה טארק ח'לאילי במהלך האירוע לפחות תשע יריות לעבר האחים מנעא וכי במהלך האירוע ירה סבע לפחות ירייה אחת.

כוחות משטרה גדולים הגיעו למקום והחלו בחקירת האירוע. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז צפון שאספה ותיעדה שיחות טלפון עם קללות ואיומים בין אחמד מנעא למוחמד סבע. מהזירה פונו ארבעה נפגעים, שלושה מהם נפגעו מירי, ואחד מדקירות. ח'לאילי עצמו ברח מהזירה, הסתתר ולא אותר עד ל-16 בנובמבר, אז הוא הסגיר את עצמו למשטרה בתחנת צפת בשעת ערב מאוחרת. שוטר שמכיר אותו אמר שניכר כי "ירד למחתרת" ושהשיל במחבואו כעשרה ק"ג ממשקלו, עד שקשה היה לזהותו. "זה בנאדם שעובד על פיתוח גוף וכשנעצר היה נראה כדחליל", תיאר.

אחמד סאמי מנעא שנורה למוות במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
נפגע משלושה קליעים. אחמד מנעא/אתר רשמי

כתוצאה מהירי שלושה מהקליעים פגעו באחמד מנעא בחזה, בירך השמאלית ובשוק השמאלית. שלושה מהקליעים פגעו בחליל מנעא בבטן, במותן שמאל וזרוע שמאל. מותם של אחמד וחליל מנעא נקבע בתוך זמן קצר בבית החולים. יומיים אחר כך, ב-3 באוקטובר, נאלצו רופאים לקבוע גם את מותו של הדקור, מוחמד סבע. החוקרים מתקשים לומר מי רצח אותו למרות שהסכין נמצאה, וזאת לטענתם בין היתר בשל החשד שייתכן שמי שדקר אותו מצא את מותו בעצמו בזירה הצפופה. "אין לנו עדים ישירים לזה", מודה אחד החוקרים המצוי בפרטים.

מוחמד מנעא שנפצע מחדירת קליע בירך ימין, אושפז וטופל בבית החולים, נעצר, שוחרר ולא יועמד לדין. מעורכי הדין שייצגו אותו, משה גלעד ורינת גלעד-פרל, נמסר כי "בדרך כלל כשעו"ד מצליח להביא לסגירת תיק של מרשו, ובמיוחד סגירת תיק רצח, יש מקום לשביעות רצון מקצועית. אולם, הפעם זה מהול בעצב רב, ממש טרגדיה נוראית הנובעת מכך שבאירוע הזה הזה נרצחו שני אחיו של מרשנו ונהרג אדם נוסף". לבסוף הוסיפו כי "התקווה היחידה שנותרה היא שלא יהיו עוד מקרים כאלה".

עו"ד פאדי זועבי, ממשרד עו"ד משה שרמן המייצג את הנאשם, יקבל לידיו את תיק החקירה וילמד אותו. הפרקליטות טוענת כי במעשיו טארק ח'לאילי, בצוותא עם סבע, גרם בכוונה למותם של אחמד וחליל מנעא וניסה לגרום למותו של מוחמד מנעא. הוא מואשם ברצח בנסיבות מחמירות, ניסיון לרצח ונשיאת נשק ללא רישיון. במקביל להגשת כתב האישום מבקשת פרקליטות מחוז חיפה את הארכת מעצרו של עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. ח'לאילי מוכר למשטרה, ויש לו עבר פלילי עשיר בעבירות נשק וגם בעבירות אלימות.

חליל מנעא שנורה למוות במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
מותם של השניים נקבע בבית החולים. חליל מנעא/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully