וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוד יקר ומאות שתילים: שכרו דירת שופט בדימוס - ופתחו בה מעבדת סמים

18.12.2019 / 21:49

שני תושבי הצפון נעצרו בחשד להקמת המעבדה בבית ששכרו בעפולה, שנמצא בבעלותו של סגן נשיא ביהמ"ש המחוזי בנצרת לשעבר. בפשיטת המשטרה נמצאו במקום 950 שתילי קנאביס מהם הפיקו השניים מאה ק"ג סם. "זה מאוד מתסכל, השכרתי את הבית לאדם ללא עבר פלילי", אמר השופט בדימוס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעבדת סמים ביתית שאותרה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשנים האחרונות ישנה תופעה רחבה בשוק הבתים השכורים לפיה מדי שבוע נחשפים ברחבי הארץ בתים או דירות מגורים שהפכו למעבדות לגידול סמים. הבתים נשכרים מידי בעליהם שכלל לא יודעים מה מעוללים בהם הדיירים. מקרה של בית כזה נחשף על ידי המשטרה בתחילת החודש: שני תושבי הצפון נעצרו בדירה ששכרו ושאותה הפכו למפעל קטן להפקת קנאביס. הדיירים שכרו את הדירה משופט בדימוס שלא ידע על כוונותיהם ומעשיהם.

המשטרה פשטה על הבית שבעפולה ומצאה שני צעירים שעסקו בגינון שתילי קנאביס. מדובר היה במעבדה גדולה מאוד שהתפרשה על שניים משלושת מפלסי הבית, ושבה נמצאו לא פחות מ-950 שתילים אותם גידלו השניים בבית ושמהם הפיקו, על פי כתב האישום, מאה קילוגרמים נטו של קנאביס. כתב אישום נגד השניים הוגש לפני יומיים לבית המשפט המחוזי בנצרת על ידי עורכת הדין רובא דקה-מרעי מפרקליטות מחוז הצפון.

המיזם של השניים היה כה גדול ומושקע שעל פי כתב האישום שווי הציוד להקמת ותפעול המעבדה עמד על עשרות אלפי שקלים. החשודים הוסיפו מזגנים, שנאים, שעוני שבת, מפוחים, מדי טמפרטורה, משקל אלקטרוני ועוד כדי שיוכלו להקים ולתפעל את המעבדה בביתם השכור.

כשבדקו השוטרים למי שייך הבית גילו כי הנכס רשום על שמו של אהרון אמינוף, מי שעד לפני כעשר שנים היה סגן נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת. בדיקה מהירה העלתה כי השופט בדימוס השכיר את הבית לאדם שבניגוד לתנאי החוזה ביניהם השכיר את הבית בהשכרת משנה לשני הנאשמים. אותו אדם ששכר את הבית מאמינוף והשכיר אותו לנאשמים, אינו נאשם בתיק למרות מעורבותו כביכול.

אמינוף יצא לגמלאות לפני 11 שנים. הוא נחשב לשופט קפדן ומחמיר, ושביחד עם זאת אחד שמגלה עניין בזכויות עצירים ואסירים ותנאי מעצר וכליאה. "הייתי מופתע מאוד כששמעתי על כך", אמר אמינוף לוואלה! NEWS. "זה מאוד מתסכל, כי הבחור שלו השכרתי את הבית הוא אדם ללא כל עבר פלילי שעבד במשמר בתי המשפט". הוא עצמו עדיין לא קיבל מידי המשטרה את מפתחות הבית וטרם ראה את מה שעוללו בתוכו הנאשמים. לרוב, לאותם בתים או דירות שמשנים בסתר את ייעודם למעבדות סמים נגרמים נזקים כבדים ביותר.

עוד בוואלה!

עם שני ק"ג קריסטל מת' במזוודה: נעצרו חברי רשת הברחת סמים בינלאומית

לכתבה המלאה

"עיוות של כללי הוגנות טבעיים"

סנגורם של הנאשמים, עורך הדין שלומי שרון, הביע תמיהה על כך שכתב האישום הוגש בבית המשפט בו כיהן השופט אמינוף כסגן הנשיא. לדבריו, "זה עיוות של כללי הוגנות טבעיים. כל נאשם רשאי לקבל את יומו בפני בית המשפט כשהוא חסר פניות".

השופט בדימוס נמצא ברשימת עדי התביעה רק לצורך הצגת חוזה ההשכרה שעשה עם משכיר המשנה. לטענת עורך הדין שרון, "לא יכול להיות שכתב אישום יוגש לבית המשפט שבו אחד מעדי התביעה כיהן כשופט". בפרקליטות אמרו כי אין קשר בין השופט בדימוס לבין הנאשמים. לא הוא השכיר להם את הבית ושמו מופיע כעד תביעה רק לצרכים טכניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully