וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי במג'ד אל-כרום: חשוד ברצח המשולש הסגיר עצמו למשטרה

16.11.2019 / 21:34

תושב העיר, גבר בן 32, נעצר בחשד למעורבות ברצח שלושת תושבי הכפר, בהם שני אחים ופציעת אדם נוסף. הרצח הצית גל מחאה במגזר הערבי, שכלל צעדות מחאה רבות משתתפים ושביתת מחאה כללית

צילום: שלומי גבאי ושי מכלוף, נתיבי איילון. עריכה: עמית שמחה

תושב מג'ד אל-כרום, גבר בן 32 החשוד במעורבות ברצח משולש שאירע בעיר בתחילת אוקטובר, הסגיר עצמו הערב (שבת) למשטרה. החשוד הועבר לחקירה ומחר בשעות הבוקר יובא לדיון בבקשה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בנצרת.

הירי התבצע במהלך קטטה שארעה בעיר, ולאחריו פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה ארבעה פצועים. שלושה גברים, בהם שני אחים, מתו מפצעיהם ואדם נוסף נפצע. בעקבות התקרית, כמו גם בשל גל מעשי הרצח במגזר הערבי, התכנסו אלפים לצעדת מחאה במג'ד אל-כרום.

ההרוג השלישי, שמותו נקבע בבית החולים כיומיים לאחר התקרית, זוהה בתור מוחמד סבע, בן 26. מותם של סאמי מנעא בן ה-36 וחליל מנעא בן ה-23 נקבע ביום האירוע.

זירת ירי במג'ד אל-כרום, 1 באוקטובר 2019. דוברות משטרת ישראל
החשוד הסגיר עצמו למשטרה. שוטרים בזירת הירי, אוקטובר/דוברות משטרת ישראל

כאמור, לאחר הרצח חברי הכנסת מהרשימה המשותפת השתתפו בצעדת מחאה, ולאחר מכן החרימו את השבעת הכנסת ה-22 בשל המצב, כשהם מאשימים את הממשלה באחריות אליו. "ממשלה גזענית הפכה את דמנו להפקר והמשטרה נטשה את השכונות שלנו לארגוני פשע וכנופיות", כתב אז בטוויטר יו"ר הרשימה איימן עודה. "הכרזנו היום על שביתה כדי לדרוש חיפושי נשק, נקיטת יד קשה מול הפשע המאורגן, ותקציבים לתוכניות חינוך. אם לא תהיה לנו ברירה גם נחסום כבישים כדי להחזיר את הביטחון לרחובות.

כשבוע לאחר האירוע קיים השר לביטחון פנים גלעד ארדן פגישה עם ראשי הרשימה המשותפת בעניין מיגור האלימות בחברה הערבית. יו"ר הרשימה איימן עודה אמר בתום הפגישה כי "אפשר לומר שיש התקדמות מסוימת בכמה תחומים חשובים, אך זה רחוק מלהיות משביע רצון עבור האזרחים הערבים". בריאיון ל"חדשות 13" אמר השר ארדן כי "לצערנו יש פרופורציה בלתי נסבלת במקרי הרצח במגזר הערבי. קשה לשנות נורמה בה הרבה מאוד אנשים מחזיקים נשק בלתי חוקי. השופטים בישראל לא נותנים עונשים מספיק קשים על תפיסת נשק".

עוד בוואלה!

"הממשלה הפכה את דמנו להפקר": פצוע נוסף מהירי במג'ד אל-כרום מת מפצעיו

לכתבה המלאה
ההרוג השלישי מאירוע הרצח במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
מוחמד סבע, ההרוג השלישי מאירוע הרצח במג'ד אל-כרום/אתר רשמי
אחמד סאמי מנעא שנורה למוות במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
סאמי אבו מנעא/אתר רשמי
חליל מנעא שנורה למוות במג'ד אל-כרום. אתר רשמי
חליל אבו מנעא/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully