וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שנורתה מעזה יורטה מעל שדרות; צה"ל תקף ברצועה

19.12.2019 / 5:40

מערכת כיפת ברזל יירטה את הרקטה שנורתה בשעת לילה לעבר הנגב המערבי משטח הרצועה. בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב של צה"ל אתר ייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה. בשלישי תקף כלי טיס של צה"ל מחבל חמוש שהתקרב לגדר הגבול בדרום הרצועה

צילום: נרגילה בר שדרות, עריכה:שאול אדם

רקטה אחת ששוגרה משטח רצועת עזה לעבר ישראל יורטה הלילה (חמישי) על ידי לוחמי ההגנה האווירית - כך מסר דובר צה"ל. לא דווח על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי. התרעת צבע אדום הופעלה בשדרות וביישובים נוספים בעוטף עזה.

בתגובה לירי, מטוסי קרב של צה"ל תקפו לפנות בוקר אתר לייצור אמצעי לחימה של חמאס בצפון רצועת עזה. כמו כן, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, הודיע הבוקר על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לעשרה מיילים ימיים, עד להודעה חדשה.

הירי הלילה מגיע לאחר כעשרה ימים של שקט. הירי האחרון לעבר הנגב המערבי אירע במוצאי השבת שעברה, אז שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

לפי הערכת גורמי ביטחון, מאחורי השיגורים שהיו אז לעבר שדרות והמועצה האזורית שער הנגב, עמדו פעילים "סוררים" שמתנגדים להסדרה ולא פעילי חמאס. באותו הלילה תקפו מטוסי ומסוקי קרב של צה"ל כמה יעדי טרור בצפון רצועת עזה, ועל פי דובר צה"ל, בין יעדי התקיפה היו מחנה צבאי של חמאס על כלל רכיביו: מחסנים, משרדים ועמדות שמירה. בנוסף, הופצצה עמדה צבאית של הכוח הימי של חמאס בצפון רצועת עזה.

יירוט הרטקות מעל שדרות, 19 בספטמבר 2019. נרגילה בר שדרות, אתר רשמי
היירוט מעל שדרות, הלילה/אתר רשמי, נרגילה בר שדרות

לאחר תקיפת צה"ל ברצועה, אמר דובר חמאס חאזם קאסם כי "הפצצת רצועת עזה הלילה על ידי ישראל היא המשך לתוקפנות על עמנו". הוא טען כי "ניסיונות ישראל לכפות משוואות חדשות בשטח לא יצלחו, להתנגדות יש יכולת עמידה איתנה וזה מה שמכשיל את מדיניות הכיבוש בכל פעם", והוסיף: "עמנו יגבר בסכסוך המתמשך הזה עם הכובש הציוני".

בשלישי בערב תקף כלי טיס של צה"ל מחבל חמוש שהתקרב לגדר הגבול בדרום רצועת עזה. תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל ובעקבות זאת הוקפצו כלי טיס למקום. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה פגיעה". בתיעוד שפרסם צה"ל נראה המחבל מתקרב לגדר, כשהוא חמוש ברובה.

לפי הערכות במערכת הביטחון, חמאס חותר לתהליך הסדרה ארוך טווח עם ישראל ולא מעוניין בהתנגשות צבאית עם צה"ל. לכן חמאס גם לא הצטרף לסבב הלחימה במהלך מבצע חגורה שחורה. עם זאת, במצב הנוכחי הדרג המדיני לא מוכן להשלים עם שיגורי הרקטות ועומד כעת בפני דילמה מורכבת ביותר: האם לצאת למבצע רחב היקף נגד מוקדי הטרור כדי לנסות לכפות שקט בכוח, תוך סיכון בביקורת פוליטית שמדובר במהלך לביצור מעמדם הציבורי לקראת הבחירות, או לחתור להסדרה ארוכת טווח גם אם בדרך, עד להשלמת המתווה, יהיו שיגורי רקטות והביקורת הציבורית תתגבר.

עוד בוואלה!

תסכול במערכת הביטחון: הבחירות השלישיות יפגעו בתהליכים אסטרטגיים

לכתבה המלאה
שיגור מרצועת עזה לעבר ישראל. רויטרס
שיגור מרצועת עזה/רויטרס

לפני כשבועיים, צה"ל הקפיץ מטוסי קרב לאחר שעלה חשש לחדירת עצם זר מגבול רצועת עזה לשטח ישראל והדריכות הועלתה. זאת לאחר שדובר צה"ל הודיע מוקדם יותר באותו יום כי שני חשודים נעצרו לאחר שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. עוד נמסר כי על החשודים לא נתפס נשק וכי הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון. באותו הערב, שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל.

(עדכון ראשון: 02:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully