וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: כלי טיס תקף מחבל חמוש שהתקרב לגדר בגבול עזה

17.12.2019 / 21:49

החשוד ככל הנראה ניסה לחדור את גדר המערכת בדרום הגבול, כשתצפיות של צה"ל הבחינו בו. כלי טיס תקף את המחבל ומדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה פגיעה". בתיעוד נראה המחבל מתקרב לגדר כשהוא חמוש ברובה

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שאול אדם

כלי טיס של צה"ל תקף הערב (שלישי) מחבל חמוש שהתקרב לגדר הגבול בדרום רצועת עזה. תצפיות של צה"ל זיהו את המחבל ובעקבות זאת הוקפצו כלי טיס למקום. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה פגיעה". בתיעוד שפרסם צה"ל נראה המחבל מתקרב לגדר, כשהוא חמוש ברובה.

לפי הערכות במערכת הביטחון, חמאס חותר לתהליך הסדרה ארוך טווח עם ישראל ולא מעוניין בהתנגשות צבאית עם צה"ל. לכן חמאס גם לא הצטרף לסבב הלחימה במהלך מבצע חגורה שחורה. עם זאת, במצב הנוכחי הדרג המדיני לא מוכן להשלים עם שיגורי הרקטות ועומד כעת בפני דילמה מורכבת ביותר: האם לצאת למבצע רחב היקף נגד מוקדי הטרור כדי לנסות לכפות שקט בכוח, תוך סיכון בביקורת פוליטית שמדובר במהלך לביצור מעמדם הציבורי לקראת הבחירות, או לחתור להסדרה ארוכת טווח גם אם בדרך, עד להשלמת המתווה, יהיו שיגורי רקטות והביקורת הציבורית תתגבר.

מתקרב לגדר המערכת - עם נשק: צה״ל פרסם את תיעוד המחבל שהותקף בגבול עזה. אתר רשמי
תצפיות זיהו את המחבל מתקרב לגדר הגבול. מתוך התיעוד שפרסם צה"ל/אתר רשמי

לפני כשבועיים, צה"ל הקפיץ מטוסי קרב לאחר שעלה חשש לחדירת עצם זר מגבול רצועת עזה לשטח ישראל והדריכות הועלתה. זאת לאחר שדובר צה"ל הודיע מוקדם יותר באותו יום כי שני חשודים נעצרו לאחר שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה. עוד נמסר כי על החשודים לא נתפס נשק וכי הם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

באותו הערב, שלוש רקטות שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל ויורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. התרעת צבע אדום נשמעה בשדרות וביישובים במועצה האזורית שער הנגב, אולם לא היו נפגעים. לפי הערכת גורמי ביטחון, מאחורי השיגור עומדים פעילים "סוררים" שמתנגדים להסדרה ולא בפעילי חמאס.

(עדכון ראשון: 20:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully