וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שילמו מחיר כבד": 57 אלף מוכרים כנכי צה"ל, 5,000 סובלים מפוסט-טראומה

15.12.2019 / 6:00

מנתוני משרד הביטחון לרגל יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה עולה כי 817 חיילים שנפצעו במבצע צוק איתן הוכרו כנכי צה"ל. באגף השיקום מטופלים 591 נכים בדרגה הגבוהה ביותר, ובשנים האחרונות הוכרו מאות כנפגעי פוסט-טראומה חדשים. כל המספרים

אתר רשמי

57,277 נכי צה"ל מוכרים כיום ומטופלים באגף השיקום, בהם 591 נכים בדרגה הגבוהה ביותר - כך עולה מנתונים שפרסם היום (ראשון) משרד הביטחון לרגל יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי פעולות האיבה. על פי החלטת הממשלה משנת 2014, בכל שנה, מצוין בי"ז בכסלו יום ההוקרה לפצועי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, לאות הערכה לתרומתם והקרבתם של הנכים והפצועים.

במהלך היום ובשבועות הקרובים יקיים אגף השיקום של צה"ל אירועים רבים לנכי צה"ל בשבעה מחוזות הפרוסים בכל רחבי הארץ, בהם: מפגשים קבוצתיים עם נכים, ביקורי בית אצל נכים מעל גיל 80, אירועי הוקרה לנכים ממלחמות צה"ל השונות ועוד.

מהנתונים עולה כי 817 חיילים שנפגעו במבצע "צוק איתן" הוכרו עד היום כנכי צה"ל, מתוכם 516 בדרגת נכות בשיעור של 20% ומעלה. לכל נכה שנקלט באגף מונה צוות מומחים רב-מקצועי במחוז שאליו הוא משתייך ועובד סוציאלי הבונה ומלווה את תהליך שיקומו, על מנת לספק לו מענה כולל בתחום הרפואי, הסוציאלי, התעסוקתי והרווחתי.

אילוסטרציה. שאטרסטוק, ShutterStock
591 מוכרים כנכי צה"ל בדרגה הגבוהה ביותר. אדם על כיסא גלגלים/ShutterStock, שאטרסטוק

בנוסף לכך, אגף השיקום פרסם את היקף ההכרה והטיפול בנכים נפגעי פוסט-טראומה: כ-5,000 נכי צה"ל הוכרו עד היום כסובלים מהפרעת דחק פוסט-טראומית (PTSD). בשש השנים האחרונות, מאז מבצע צוק איתן, הכיר אגף השיקום ב-588 נפגעי פוסט-טראומה.

סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, תא"ל במילואים חזי משיטה, אמר כי "יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי האיבה הוא ההזדמנות שלנו כמדינה לעצור את המרוץ היומיומי כדי להוקיר את מי ששילמו מחיר כבד למען ביטחון המדינה. אגף השיקום מוקיר את נכי צה"ל מדי יום ופועל כדי להעניק ל-57 אלף נכי צה"ל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר, לתת להם את מלוא הזכויות שמקנה החוק, ואף מעבר לכך, ולסייע בשיקומם ובהחזרתם לחברה, ללימודים ולמעגל העבודה. זו השליחות שלנו".

עוד בוואלה!

תסכול במערכת הביטחון: הבחירות השלישיות יפגעו בתהליכים אסטרטגיים

לכתבה המלאה
מצוד אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע ביום ו׳ במעיין דני סמוך ליישוב דולב 25 באוגוסט 2019. דובר צה"ל
546 נכי צה"ל למדו בשנה החולפת לתואר אקדמי. חיילי צה"ל/דובר צה"ל

בשנת 2019, יועצי התעסוקה של אגף השיקום סייעו בהשמתם לעבודה של 329 נכים וגייסו 190 מעסיקים חדשים של נכי צה"ל. במקביל, רשם המשרד הצלחה בשיעור של 92% במניעות פיטורין של נכי צה"ל ממקום עבודתם. 546 נכי צה"ל למדו בשנה החולפת לתואר אקדמי במימון אגף השיקום, כשהמקצועות הפופולאריים הם משפטים, מנהל עסקים וחינוך.

תהליך קליטת נכי צה"ל באגף השיקום עבר בשנים האחרונות רפורמה מקיפה, שבמרכזה פנייה יזומה לכל מי שהוכר כנכה, התערבות מהירה, קיצור בירוקרטיה ובניית תכנית שיקום ייעודית בכל ההיבטים: רווחה, רפואה ותעסוקה. כל נכה המוכר בגין PTSD (מעל ל-20% נכות) זכאי לטיפול פסיכולוגי פרטני, זוגי או משפחתי. בנוסף לכך, אגף השיקום מפעיל קבוצות טיפוליות ייחודיות, ומסגרות יום תעסוקתיות לאיכות חיים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully