וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה על מינוי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה: אם אדרש לבג"ץ - אנמק

שר המשפטים הבהיר כי עו"ד אורלי בן ארי-גינזברג היא המתאימה ביותר לתפקיד ו"יש לה יכולת לחזק את אמון הציבור בפרקליטות". אוחנה השיב לטענתו של היועמ"ש, שלפיה יש מניעה משפטית לאישור המינוי, ואמר כי "מנדלבליט קבע שרק אדם אחד נמצא במתחם הסבירות, לא יכול לקבל זאת"

צילום: מתוך ראיון לתכנית "קלמן סגל" בכאן 11, עריכה: שאול אדם

שר המשפטים אמיר אוחנה הגן הערב (שלישי) על החלטתו למנות את עו"ד אורלי בן ארי-גינזברג לתפקיד ממלאת-מקום פרקליט המדינה. בריאיון ל"קלמן סגל" בכאן 11 מחה אוחנה נגד הביקורת על המינוי ואמר כי "אם אדרש לבג"ץ - אני אנמק". לדבריו, בן ארי-גינזברג "היא האדם הנכון. יש לה יכולת לשמר את המערכת ולחזק את אמון הציבור בפרקליטות, שלצערי הוא לא מהגבוהים בתקופה האחרונה".

בעקבות טענתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לפיה יש מניעה משפטית למינוי, אמר אוחנה כי "הוא (מנדלבליט) אמר הנה מתחם הסבירות: בתוכו יש רק את שלמה למברגר וכל השאר מחוץ למתחם הסבירות. אני לא יכול לקבל את זה, זאת טענה לא רצינית".

"בן ארי-גינזברג היא סוס טרויאני?", שאל שר המשפטים. "היא מגיעה מחוץ למערכת? יש נגדה חשד לעבירת משמעת? כלום. היא הכי מתאימה מכל המועמדים, היא בעיני האדם הנכון".

שר המשפטים אמיר אוחנה ומ"מ פרקליט המדינה הנכנסת, עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג.. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
"יש לה יכולת לשמר את המערכת ולחזק את אמון הציבור בפרקליטות". בן ארי-גינזברג ואוחנה/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

במכתב ששלח מנדלבליט לאוחנה בעקבות מינוי בן ארי-גינזברג, כתב כי "לעמדתי, מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות ולפיכך קיימת מניעה משפטית באישורו". עוד הוסיף היועמ"ש כי "עמדתי היא כי עו"ד שלמה מומי למברגר - עליו המלצתי בפניך לתפקיד זה - עולה על עו"ד בן ארי, שאותה בחרת למנות לתפקיד, בפער גדול ומשמעותי ביותר מבחינת ההתאמה לתפקיד המדובר".

"כאמור בחוות דעתי שבסימוכין, שר המשפטים בהחלט מוסמך היה שלא לקבל את המלצתי למינוי עו"ד למברגר, ובלבד שיהיו לכך טיעונים משכנעים", המשיך מנדלבליט, "במסגרת שיחותינו, ואף בהחלטתך שפורסמה ברבים, לא הוצגו כל נימוקים בעניין זה".

עוד בוואלה!

הזמנה לדו-קרב: המינוי של אוחנה צפוי להביא להתנגשות עם מנדלבליט בבג"ץ

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מודיע על כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
"מינוי זה חורג באופן קיצוני ממתחם הסבירות". מנדלבליט/ראובן קסטרו

גם נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ שלח לאוחנה מכתב בנושא, ובו כתב כי בן ארי-גינזברג אמנם עומדת בתנאי הסף למינוי, אך "כמשנה לפרקליטת מחוז היא לא נמנית על הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות". במכתב שב הנציב על עמדתו לפיה "לעת הזאת יש להטיל את התפקיד האמור על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה".

המינוי המפתיע

השר אוחנה הודיע מוקדם יותר על מינוי בן-ארי גינזברג כמ"מ פרקליט המדינה, במקום שי ניצן שסיים את תפקידו. בן ארי-גינזברג משמשת כיום כמשנה לפרקליטת מחוז מרכז. "אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל כך חשובה הזו", אמר אוחנה. טקס חילופי פרקליט המדינה ייערך מחר בשעה 11:00 בבוקר.

מינויה של בן ארי-גינזברג נחשב למפתיע בהתחשב בעובדה שהיא שימשה כמשנה לפרקליטת מחוז בלבד, והתמודדה מול בכירים ממנה. היא בעלת תואר שני במדעי המדינה (ביטחון לאומי), ותואר ראשון ושני בהצטיינות במשפטים. היא מכהנת בהתנדבות כראש הרכב בבית הדין הארצי למשמעת של לשכת עורכי הדין ושימשה כראש הפורום הביטחוני של פרקליטות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully