וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דחף, נגח והכה: מורה מהדרום תועד תוקף באלימות תלמיד

17.12.2019 / 17:20

בסרטון שהגיע לידי וואלה! NEWS, נראה תלמיד בית ספר יסודי בערוער מנסה להתגונן כשהמורה מכה אותו בכיתה ריקה. מיד לאחר המקרה נעצר המורה ובשבוע הבא ייפתח משפט בעניינו. במשרד החינוך גינו: "עובד הוראה שאמון על חינוכם ושלומם של התלמידים מעל בתפקידו באופן בוטה"

עריכה: שאול אדם

מורה מהדרום נאשם שתקף באלימות את אחד מתלמידיו לפני כחצי שנה. מתיעוד שהגיע לידי וואלה! NEWS נראה המורה מכה, נוגח, דוחף ומשפיל את התלמיד בכיתה ריקה בבית ספר יסודי בערוער שבנגב. מיד לאחר המקרה הוא נעצר על ידי שוטרי משטרת ערוער, ולמחרת הוגש נגדו כתב אישום. השניים נחקרו במשך תקופה ארוכה וכן מורים ותלמידים נוספים בבית הספר. בשבוע הבא ייפתח משפטו.

מכתב האישום עולה כי המורה העביר את התלמיד מקום עקב מריבה עם תלמיד אחר. בעקבות זאת התלמיד יצא מהכיתה בהפגנתיות. המורה לקח את התלמיד לכיתה אחרת והכה אותו באלימות במשך כמה דקות, כשהוא אוחז במוט.

מהמשטרה נמסר כי הם רואים את המקרה בחומרה רבה. לדבריהם, לא משטרת ישראל לא תיתן לאלימות להשתולל בבתי הספר, אם מצד המורים ואם מצד התלמידים.

מורה מהדרום תוקף את אחד מתלמידיו. אתר רשמי
המורה הכה באלימות במשך כמה דקות. תיעוד מתוך התקרית/אתר רשמי

במשרד החינוך גינו את התקרית האלימה. "המשרד מגנה את התנהלות עובד ההוראה ורואה בהתנהגותו חצייה של קו אדום", מסרו. "עובד ההוראה שאמון על חינוכם של התלמידים ועל שלומם מעל בתפקידו באופן בוטה. לנוכח חומרת המעשה הוא הורחק לאלתר מתפקידו על ידי בית המשפט, והושעה משירות המדינה עד לתום ההליכים נגדו".

גורם בכיר הממונה על החינוך בחברה הערבית אמר כי "לא ייתכן שבמדינת ישראל בשנת 2019 יהיו מורים שימשיכו לנקוט בחינוך בכוח הזרוע ובהפחדת תלמידים. צריך להוקיע ולגנות תקיפת קטינים ולמגר את הנגע הזה מהחברה הערבית. יש מורים שחושבים שאם לא רואים אותם, אז מותר להם. כל מקרה כזה אנחנו מעבירים מיד לממונים על המשמעת ולא מתפשרים על ענישה מחמירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully