וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית חיפה על הדרת התלמידים הדרוזים: "זייפו כתובות כדי להיקלט במערכת"

16.12.2019 / 23:01

אחרי הפרסום בוואלה! NEWS על שינוי מדיניות העירייה לפיה התלמידים לא יוכלו ללמוד בבתי הספר בעיר, טענה העירייה כי בדיקות שערכה העלו שרבים מהם זייפו כתובות מגורים כדי להשתבץ במוסדות החינוך. הורים דרוזים הגיבו בזעם: "קליש-רותם מכתימה עדה שלמה בהאשמות שווא"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: תום זואילי וניב מעוז

(בווידאו: תלמידים דרוזים מדברים על חוק הלאום)

עיריית חיפה התייחסה היום (שני) לסערת הדרת התלמידים הדרוזים ממוסדות החינוך בעיר, לפיה הם לא יוכלו לרשום את ילדיהם לשנת הלימודים הבאה בכיתות ז' בחטיבות הביניים, ואמרה כי מחקירה ראשונית שביצעה עולה כי רבים מהם זייפו כתובות מגורים כדי להשתלב ללא בקרה במערכת העירייה כתושבי העיר. "חקירות ראשוניות גילו זיופי כתובות לא מעטות, המצביעים על מאות תלמידי חוץ נוספים שהצליחו להשתלב ללא בקרה במערכת". עוד טענה כי "בבדיקות שנערכו גילו כי בממוצע 100 בקשות שיבוץ של תלמידים חיפאים נדחו כל שנה בזמן שחיפה קיבלה מעל 600 תלמידי חוץ לחינוך הציבורי, כשחלקם אף קיבלו זכות בכורה בבחירת בתי הספר".

הורי הילדים הגיבו לטענות העירייה ואמרו כי היא הופכת את ילדיהם ל"שעירים לעזאזל". לדבריהם, לא ברור מהיכן הביאה העירייה את 600 התלמידים, כאשר בהודעתה הקודמת דובר על 23 תלמידים שזייפו את כתובתם. ההורים טענו כי חרף ההאשמות על הזיופים, לא ברור להם הקשר לסוגיה אותה הם מעלים. "חבל שבמקום לסגת מההחלטה הפזיזה וחסרת הרגישות הזו, ראשת העיריה מחליטה עכשיו להכתים עדה שלמה בהאשמות שווא, כול זה בכדי לכסות על האטימות, ושוב, תוך ערבוב של שני נושאים שאינם קשורים".

תלמידים מעוספיא שלא מורשים ללמוד בחיפה. באדיבות המצולמים
תלמידים מעוספיא שלא מורשים ללמוד בחיפה/באדיבות המצולמים

בהודעה שפרסמה העירייה נטען כי מתלמידים תושבי חיפה נמנעה הזכות החוקית ללמוד בתיכונים שיבחרו, בעוד שבקשותיהם של מאות תלמידי חוץ התקבלו על חשבונם. "אחרי שנים בהן נמנעה זכותם החוקית של תלמידי חיפה לבחור את התיכונים בהם ילמדו, ולאחר ששובצו על פי אזורי רישום סגורים בלבד בזמן שתלמידי חוץ יכלו לבחור באין מפריע היכן ללמוד, ולאור היקפי הבניה הגדולים בשכונות מתחדשות - עיריית חיפה עושה סדר". לטענת העירייה, נדחו בממוצע כל שנה 100 בקשות משיבוץ של חיפאים, בעוד ש-600 תלמידי חוץ התקבלו ולחלקם אף ניתנה הזכות לבחור את המוסד בו ילמדו.

עוד אמרה העירייה כי השינוי במדיניות הגיעה על רקע בניית שכונות חדשות ברחבי העיר, שיגדילו את הביקוש למוסדות העיר מצד התושבים. "המערכת העירונית לא נערכה לקראת בנייה זו כנדרש עם שירותי חינוך וקהילה. לילדים בשכונות הללו כבר היום יש מצוקת מקום בבתי הספר הקרובים לביתם. מרבית משכונות אלה הפכו לאזורים המועדפים על ידי תושבי דליה ועוספיה, הדורשים שיבוץ במוסדות ספציפיים".

עוד בוואלה!

סנגוריו של אפי נוה: גילינו האזנת סתר בחומרי החקירה נגדו

לכתבה המלאה
ד"ר עינת קליש, נלחמת בזיהום אוויר בחיפה 20 אפריל 2015. באדיבות המצולמים
"תלמידי החוץ יתקבלו רק לאחר שיסתיים שיבוץ הילדים החיפאים". ראשת עיריית חיפה קליש-רותם/באדיבות המצולמים

לדבריה, תלמידי החוץ יתקבלו רק לאחר שיסתיים שיבוץ הילדים החיפאים, ועל בסיס מקום פנוי בלבד. "במקביל, כדי להיערך לשנים הבאות, העירייה שוקדת בחודשים אלה על בחינת הצרכים המדויקים בפרויקטי התחדשות עירונית לתשתיות הציבוריות, ביניהם מוסדות החינוך, דבר שלא נעשה מעל עשור. עיריית חיפה תמשיך לשרת באהבה את כל ילדיה, בלי הבדלי גזע דת או מין, ותמשיך לקבל בברכה ובאהבה את תלמידי החוץ שהתחילו כאן את לימודיהם, מכל הסביבות ומכל העדות, בהתאם לאילוצים העירוניים שהוזכרו".

"ראשת עיריית חיפה הופכת את ילדינו לשעירים לעזאזל"

נציגי הורי הילדים מצידם האשימו את העירייה ואת ראשת העיר עינת קליש-רותם בהכתמת עדה שלמה ובאטימות. "נדהמנו לקרוא את תגובת ראשת עיריית חיפה שהופכת את ילדינו לשעירים לעזאזל". ההורים טענו כי מספר התלמידים שלטענת המשטרה זייפו את כתובתם הוא מופרך, ובהודעה קודמת היא ציינה כי היו רק 23. "האם הם אלה שגורמים ל'עומס' בבתי הספר? האם הם אלה ש'מונעים' מילדים אחרים ללמוד?23 ילדים, הם הבעיה?", שאלו. לדבריהם, הם אינם מבקשים עדיפות לילדיהם ולא מתכוונים "לתפוס את מקומו של אף ילד חיפאי", אלא "לתת לילדים להמשיך את המסלול בו התחילו יחד עם חבריהם".

ההורים המשיכו ואמרו כי "לא ברור הקשר בין 'זיוף כתובות' לסוגיה שלנו. חבל שבמקום לסגת מההחלטה הפזיזה וחסרת הרגישות הזו, ראשת העיריה מחליטה עכשיו להכתים עדה שלמה בהאשמות שווא, כל זה בכדי לכסות על האטימות, ושוב, תוך ערבוב של שני נושאים שאינם קשורים. ההודעה שנועדה לבדל ולהקניט אותנו ואת ילדינו תואמת את ההתנהלות התמוהה".

הזמנה להפגנה נגד ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם בשל החלטתה לאסור על ילדים מהישובים הדרוזים ללמוד בבתי ספר בעיר. 17 בדצמבר 2019.. אתר רשמי
"אל תפרידי בין אחים". הזמנה להפגנה נגד קליש-רותם מול בניין העירייה/אתר רשמי

בעיר מתכננים הפגנה נגד קליש-רותם תחת הכותרת "קליש אל תפרידי בין אחים" שאומרת כי ילדי חיפה יחד עם ילדי עוספיא ודליה נלחמים על הזכות ללמוד ביחד. ההפגנה מתוכננת להתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 15:30 מול בניין העירייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully