וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוט ברזל נפל על גן ילדים ברמת גן: "כמעט קרה אסון גדול"

9.12.2019 / 21:53

המוט שנפל מאתר בנייה סמוך חדר גג של מבנה בחצר, שהייתה ריקה מילדים בעקבות מזג האוויר הגשום. ההורים הביעו חשש מהסכנה הבטיחותית שעלולה הייתה לגרום לנפגעים: "מחריד לחשוב מה היה יכול לקרות". העירייה הוציאה צו הפסקת עבודה וביקשה לבחון את האתר

צילום: ועד ההורים בשכות נופי ים תל אביב, עריכה: עמית שמחה

מוט ברזל בקוטר 12 מ"מ נפל היום (שני) מאתר בנייה לתוך חצר גן ילדים לפעוטות בני שלוש ברמת גן, שנמצא בסמוך לאתר. ילדי הגן לא יצאו היום לחצר בשל תנאי מזג האוויר, אך כאשר יצאה הגננת אל החצר היא הבחינה בחפץ החד ודיווחה על כך מיד למנהלת מחלקת הילדים בעירייה. בעקבות זאת, ממלא-מקום ראש עיריית רמת גן, ליעד אילני, הורה על הפסקת עבודות הבנייה עד להימצא פתרון לסידורי בטיחות במקום.

לבנת קראוס-ברדה, אימא לילד בגן, סיפרה בשיחה עם וואלה! NEWS על השתלשלות האירועים. "אני מזועזעת", תיארה האם. "מחריד לחשוב מה היה יכול לקרות אילולא הילדים היו בחצר ולא היה יום גשום. הגננת דיווחה לנו בקבוצה של ההורים על זה שנפל מוט ברזל מאתר הבנייה שצמוד לגן הילדים שבו נמצא הילד שלי. מדובר בילדים בני שלוש. מהגן פנו לעירייה והעירייה הודיעה שתטפל בזה. הילדים מבלים בחצר פעמיים ביום, אני לא רוצה לחשוב מה היה יכול לקרות אם הילדים היו בחצר, אפשר לראות מהתמונות שזה חדר את הגג של הגן".

גן ילדים ברמת גן, 19 בדצמבר 2018. אלעד מלכה
"לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הילדים היו בחצר"/אלעד מלכה
החפץ שנפל בחצר הגן ברמת גן, 10 בדצמבר 2019. אתר רשמי
מוט הברזל שנפל בחצר הגן/אתר רשמי

לדברי האם, מדובר בגן שנמצא בסמוך לאתר בנייה. "הגן נמצא בסמוך לאתר, יש שם שטח חופף ובחצר עצמה יש גגון מפח, המוט ככל הנראה נפל וחדר את הגגון הזה ונמצא בחצר הגן", תיארה. "ההורים עצמם היו מזועזעים, חרדים, בעיקר בשל העובדה שגם כאשר עוצרים עבודות מי מבטיח לנו שמחר מחרתיים יחזירו את העבודות ושזה לא יקרה שנית. ההורים חרדים לעובדה שיכל לקרות אסון מאוד גדול. הבנו שהעירייה ומחלקת החינוך התערבו בעניין הזה באופן מידי ומטפלים בנושא. כהורה, רמת החרדה שלי מאוד גבוהה ואני סומכת על העירייה שהם ידאגו לביטחון הילדים שלנו".

עוד הוסיפה האם כי "מדי יום אנו שומעים על עוד ועוד מחדלים ואסונות בענף הבנייה ונראה שהגורמים הרלוונטיים אינם מטפלים כראוי בנושא הבטיחות בענף. בנס נמנע אסון גדול היום".

עוד בוואלה!

בעקבות התהפכות הטנק: אימוני צה"ל בצפון הופסקו עד לתום התחקיר הראשוני

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
המכתב ששלחה עיריית רמת גן להורים/מערכת וואלה, צילום מסך

בתוך כך, מנהלת אגף החינוך בעיריית רמת גן, אורית איתיאל, שלחה מכתב להורי התלמידים בו נכתב: "ברצוננו להביא לידיעתכם כי הבוקר נפל מוט קטן מאתר הבנייה אל חצר הגן, הגננת דיווחה מידית למנהלת מחלקת גני הילדים ומנהל הבטיחות למוסדות חינוך הגיע למקום. ממלא-מקום ראש העיר, ליעד אילני הנחה את מהנדסת העיר להוציא צו הפסקת עבודה לאתר הבנייה הסמוך, וכך נעשה".

"ביום רביעי תתקיים ישיבה עם הקבלן של אתר הבנייה ויקבעו סידורי בטיחות חדשים. עד להתקנת סידורי הבטיחות לא תתקיים עבודה באתר הבנייה," כתבה איתיאל.

במקביל להוצאת צו הפסקת עבודה, העירייה דיווחה למינהל הבטיחות במשרד התחבורה וביקשה לבחון מידית את האתר.

חור שנפער בתקרת המבנה בחצר הגן ברמת גן, 10 בדצמבר 2019. אתר רשמי
הפגיעה בגג המבנה בחצר הגן/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully