וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנופים ליד הגן: הורים מתריעים מאתר הבנייה ש"מסכן את חיי הילדים"

4.9.2019 / 12:05

עיריית ת"א החליטה להקים אשכול גנים חדש בשכונת נופי ים המאכלס 205 פעוטות וילדים. ההורים בירכו על המהלך - עד שגילו שהגנים יפעלו בכל השנה לצד כלים כבדים, רעש מחריש אוזניים וענני אבק. "איך מאפשרים דבר כזה?", שואלים ההורים. העירייה: "ננקטים אמצעי זהירות"

צילום: ועד ההורים בשכות נופי ים תל אביב, עריכה: עמית שמחה

בסוף חודש יולי האחרון גילו הורים שילדיהם מתחנכים בגנים בשכונת נופי ים בתל אביב כי עיריית תל אביב מתכוונת לבנות אשכול גנים נוסף סמוך לקיים בשכונה, בתחילת שנת הלימודים. ההורים שמחו תחילה על ההחלטה, וביקשו מהעירייה להעביר את התלמידים במהלך הבנייה למבנה זמני אחר כדי לא להפר את מהלך השהות שלהם ולסכן אותם ליד אתר בנייה. במכתב ששלחה העירייה בתשובה, היא סירבה לבקשת ההורים. כעת, 205 פעוטות וילדים פתחו את שנת הלימודים עם קולות מחרישים של אתר בנייה, מנופים מעל ראשם, מצב תברואתי חמור וסיכון חייהם מכלי עבודה כבדים.

תמי זרינצ'נסקי, אמא לילד בן שלוש הלומד באשכול הגנים, סיפרה: "בחודש יולי נודע לוועד שמתחילה פה בנייה, הוועד פנה בסוף החודש במכתב למחלקת החינוך בבקשה להפסיק את הבניה או למצוא לילדים פתרונות חלופיים. הציעו לעירייה פתרונות כמו העברת האשכול לקאנטרי, אולם הספורט, בית הספר. ב-12 לאוגוסט חזרו אלינו במכתב תשובה בו הם אמרו שהפתרונות האלו לא רלוונטיים ומה שהציעו לנו במקום הם הסדרי בטיחות שתואמו בין הקבלן לעירייה".

האם תיארה את התנאים הבטיחותיים בהם החליטו לנקוט בעירייה וסיפרה כי "אחד ההסדרים הם בניית גדר בגובה ארבע מטרים בתחום בו המתחם החדש נבנה. הגדר שהקימו מברזל יוצרת אפקט של כבשן בחצר של הגן כי היא קולטת חום, ואז שמו עליה שמשונית שחסמה כל אופציה לאוויר ואור. החצר בגן חשובה. בנוסף, לא רק שגדר לא אקוסטית, היא גם מגבירה את הרעש".

מנוף. מערכת וואלה!
תיעוד מאתר הבנייה/מערכת וואלה!

על פי ז'אן רובינשטיין, אימא לילד בגן טרום חובה באשכול, עיריית תל אביב הנחיתה הוראה לכל אתרי הבנייה בעיר שהם לא יעבדו בימים הראשונים של הלימודים כדי שקליטת הילדים תהיה קלה, אך בהמשך האתר חזר לפעול. "ב-3 לחודש האתר חזר לעבוד, כרגע הוא בשלב של הנחת כלונסאות וחפירות. יש פה כלים כבדים שיוצרים רעש שבו האדמה של הגן פשוט רועדת. רעש מחריד אוזניים, אני מהמרפסת שלי רואה ענן אבק גדול שעולה למעלה כל הזמן וזה צמוד לגן של הילדים שלנו", סיפרה.

רובינשטיין קבעה כי המצב הזה לא יכול להימשך. "יש פה מפגעים של רעש, לכלוך, תברואה, מנופים שפועלים בצמוד לגן של הילדים שלנו שהם משחקים בחצר, מספיק שתהיה איזה תאונת עבודה קטנה והדבר לא רק יסכן את חיי הפועלים אלא גם את חיי הילדים שלנו. הרעש הוא מאוד מהותי. הוא פוגע ביכולת של הילדים שלנו להתרכז. מדובר בפעוטות, הצוות מתנהל בצעקות, הילדים מתנהלים בצעקות, ילדים בני שלוש ששוהים בסביבה כזאת רועשת, זה יכול להשפיע בצורה פסיכולוגית".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין רחוק מ-61, המפלגות הגדולות מתחזקות

לכתבה המלאה
מכתב לאייטם אתר בנייה ליד אשכול גנים, 03.09.2019. וועד ההורים, אתר רשמי
מכתב ששלח וועד הורי אשכול הגנים נופי ים לעיריית ת"א/אתר רשמי, וועד ההורים

היא הוסיפה כי "יש כל כך הרבה תאונות עבודה באתרי בנייה בתקופה האחרונה. מספיק שמנוף אחד יתרסק, או שפועל בניין יפול, שפיגומים יקרסו, או שטרקטור ייכנס בגדר. איך בעירייה ישנים בשקט שהם מאפשרים לדבר הזה להתרחש בצמוד ל-205 ילדים".

על פי המכתב שנשלח לעירייה, העבודות של אתר הבנייה אמורות להתקיים במשך עשרה חודשים. "תקופה כל כך ארוכה של כמעט שנה זה דבר בלתי נסבל, לא ברור איך מחלקת החינוך של עיריית תל אביב מאפשרת כזה דבר", כתב ועד ההורים. "אנחנו ממש מוטרדים וחוששים לחיים של הילדים שלנו".

מכתב לאייטם אתר בנייה ליד אשכול גנים, 03.09.2019. וועד ההורים, אתר רשמי
מכתב התשובה של עריית תל אביב להורי אשכול הגנים/אתר רשמי, וועד ההורים

עיריית תל אביב-יפו מסרה בתגובה: "הבינוי המתוכנן נועד לתת מענה לילדי השכונה שעתידים להתחיל את הגנים העירוניים בשנים הקרובות, על מנת שלא ישובצו בגנים מחוץ לשכונה. בניית פרויקט מורכב בסדר גודל כזה, של גנים ומעון יום והנמכת חצר הגן, לוקח עד כשנתיים ועל כן חלק מהבנייה תאלץ להתקיים במהלך השנה. העירייה נוקטת בכל אמצעי הזהירות ברמה הגבוהה ביותר לבטיחות הילדים - לא מבוצע שימוש במנוף בסמיכות לגן, הוקמה גדר לחצר בגובה ארבעה מטרים, פיגום הקבלן אטום עם רשת הגנה למניעת נפילת חפצים, הגדר כוסתה ביריעה לבנה, ציוד הקידוח הוחלף לציוד קטן יותר וכן תבוצע הרטבה של הקרקע למניעת אבק".

אחז אגם, יו"ר פורום הגנים בעיר, אמר בתגובה כי "אנחנו עומדים מאחורי תושבי השכונה שלא יחדלו ולא יוותרו ולא יסכנו 205 ילדים. מתחילת הבנייה התגלו מספר ליקויים אשר מסכנים את חיי הילדים ואת בריאותם. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר ימצא פתרון הולם. נתמוך בהורים בכל העוצמה ולא נשתוק למחדל ולאזלת היד של העירייה". עוד אמר אגם כי "הזדעזענו לראות שלצד מנופים, ילדים בצמידות יוצאים לחצר וגם הצורך לבניה לא יכול לבוא על חשבון הילדים".

מנוף. מערכת וואלה!
"האדמה של הגן פשוט רועדת", הורי הגן מפגינים מול אתר הבנייה, היום/מערכת וואלה!
מנוף. מערכת וואלה!
המנוף שמול הגן/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully