וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה היה נורא": 25 גופות נמצאו סמוך לסירה שעלתה באש בקליפורניה

השריפה פרצה בשעת לילה מאוחרת על כלי השיט ששימש למסע צלילה בשורת איים הסמוכים למדינה שבחוף המערבי. האש פרצה מסיבה שעדיין אינה ידועה כש-34 נוסעיה ישנו בבטן הסירה. 5 אנשי צוות שהיו בגשר הפיקוד הצליחו להימלט. "זה לא היום שרצינו להתעורר אליו"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

צוללנים של משמר החופים האמריקני איתרו הבוקר (שני) 25 גופות לאחר שסירה ששימשה למסע צלילה עלתה באש לחופי אי בדרום קליפורניה - כך דווח בכלי תקשורת מקומיים. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות אי-פי, שציטטה את משמר החופים של ארצות הברית, נמשכים החיפושים אחר גופותיהם של תשעה בני אדם נוספים שהיו על הסירה. הגורם לשריפה עדיין אינו ידוע.

משרד השריף בסנטה ברברה אישר מוקדם יותר כי שמונה בני אדם מתו לאחר ששריפה פרצה על סיפונה של ה"קונספשן", סירה בגובה 23 מטר, בסביבות השעה 03:15 לפנות בוקר (שעון מקומי) ביום שני בזמן שהיא עגנה סמוך לחוף באי סנטה קרוז. בהקלטת שיחת הקשר בין קפטן הספינה למוקד החירום נשמעת המוקדנית מבקשת שישוב לסיפון ויפתח את דלת המגורים שהייתה נעולה. "אתה יכול שוב לשם כדי שהאנשים יוכלו לצאת?", שאלה.

הסירה, ועליה 39 נוסעים ואנשי צוות, עגנה בנמל סנטה ברברה והייתה אמורה לשוב אתמול משיט הכולל מסע צלילה בן שלושה ימים שהחל ביום שבת האחרון, לשורת איים באזור. חמישה אנשי צוות שהיו בגשר הפיקוד על הסיפון נמלטו מהאש כשהנוסעים ישנו בחלקה התחתון של הספינה.

פעולות כיבוי הסירה באזור קליפורניה, ארצות הברית, 3 ספטמבר 2019. רויטרס
פעולות כיבוי השריפה על הסירה, אתמול/רויטרס

"זה לא היום שרצינו להתעורר אליו וזה אירוע טראגי מאוד", אמרה מוניקה רוצ'סט, קפטן במשמר החופים, והוסיפה כי החיפושים יימשכו לאורך כל הלילה. אנשי הצוות ששרדו מצאו מקלט על ספינת דייגים שעגנה במרחק של כמה מאות מטרים משם, שחו לעברה וכשהגיעו דפקו על צדה כדי להעיר את בעל הסירה, בוב האנסן ואשתו, שישנו על סיפונה.

בריאיון לניו יורק טיימס אמר האנסן: "כשהסתכלנו החוצה, סירת הצלילה שקעה לגמרי תוך שהיא עולה בלהבות, מהחרטום ועד לירכתיים". הוא הוסיף כי "פיצוצים נשמעו כל כמה רגעים ולא יכולת להכין את עצמך לזה. זה היה נורא".

עוד בוואלה!

סקר וואלה! NEWS: גוש הימין רחוק מ-61, המפלגות הגדולות מתחזקות

לכתבה המלאה
צוותי החילוץ מפנים את הגופות מסירת הצלילה שנשרפה בקליפורניה, 2 ספטמבר 2019. רויטרס
צוותי החילוץ מפנים את גופות הנספים בשריפה, אתמול/רויטרס

השריף ביל בראון אמר כי ייתכן שמה שגרם לפיצוצים היו בלוני חמצן שהיו על סירת הצלילה, אך מידע זה לא אושר. הוא הוסיף כי לא ברור אם היה פיצוץ ראשוני שגרם לשריפה.

הסנאטורית הדמוקרטית דיאן פיינשטיין, המייצגת את קליפורניה, קראה לפתוח בחקירת המקרה. היא הצהירה כי "לא ייתכן שעם כל תקנות הבטיחות שיש לנו כיום, שריפה על סירה יכולה להוביל לאובדן החיים שראינו הבוקר. עלינו להבין כיצד בדיוק הוכשרו אנשי הצוות, ואם הם היו ערים הנוכחים מעל הסיפון, מדוע הם לא היו מסוגלים להתריע או לעזור לחלץ נוסעים".

פעולות כיבוי הסירה באזור קליפורניה, ארצות הברית, 3 ספטמבר 2019. רויטרס
פעולות כיבוי השריפה על הסירה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully