וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: לפחות 34 איש נספו בשריפה על סירה מול חופי קליפורניה

גורמים רשמיים אמרו לרשת "פוקס ניוז" כי חמישה בני אדם חולצו מהלהבות שפרצו בסירה "קונספשן" סמוך לאי סנטה קרוז. היא הייתה אמורה לשוב היום ממסע צלילה בן שלושה ימים. משמר החופים האמריקני אמר כי כוחות ההצלה נערכו בכוחות גדולים הכוללים סירות ומסוקים

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

לפחות 34 בני אדם נספו היום (שני) בשריפה שפרצה בסירה סמוך לאי סנטה קרוז שבקליפורניה - כך אמרו גורמים רשמיים בארצות הברית לרשת "פוקס ניוז". הסירה, שנקראת "קונספשן" (תפיסה), עגנה בנמל סנטה ברברה והייתה אמורה לשוב היום משיט הכולל מסע צלילה בן שלושה ימים שהחל ביום שבת האחרון לפי אתר "Truth Aquatics".

משמר החופים האמריקני הודיע כי הוא נערך בכוחות בגדולים במים ובאוויר בתגובה לאירוע, שכללו לפחות שתי סירות ושני מסוקים. "משמר החופים פעל באמצעי הצלה רבים בשיתוף פעולה עם מוקדי חילוץ מקומיים כדי לסייע ליותר מ-30 איש שנקלעו למצוקה על סירה באורך 23 מטר סמוך לאי סנטה קרוז", מסר משמר החופים של לוס אנג'לס בציוץ בטוויטר שפורסם מעט לפני השעה 5 בבוקר (שעון מקומי). ברשת CNN דווח כי האש פרצה בשעת לילה מואחרת, בזמן שרוב הנוסעים ישנו בחלק התחתון של הסירה.

הסירה התלקחה במרחק של כ-32 קילומטרים מהפארק הלאומי איי התעלה, הכולל חמישה מתוך שמונת האיים שלחופי המדינה. ביל נאש ממחלקת המידע הציבורי של מחוז ונטורה אמר כי "זאת סירה גדולה, ואנחנו יודעים שיש קורבנות רבים. אין לי מספר מדויק". לדבריו, מספר רב של גופים מגיבים לאירוע, הכוללים גם כלי שיט אישי.

על פי הדיווח באתר "Truth Aquatics", בסוף השבוע הספינה עגנה באי סאן מיגל, אותו מבקרים תיירים לעיתים נדירות. "האי ידוע כעמוס בצמחייה צבעונית, וניתן לראות בו בעלי חיים ימיים כמו שושנות ים, סרטנים, וחשופיות ים באופן המתאים לצילום מאקרו", נכתב באתר.

שריפה על סירה בקליפורניה, ארה"ב 2 בפסטמבר 2019. AP
שריפת הסירה בקליפורניה/AP
שריפה על סירה בקליפורניה, ארה"ב 2 בפסטמבר 2019. AP
שריפת הסירה בקליפורניה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully