וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישגים לימין הקיצוני בבחירות המחוזיות בגרמניה

"אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) סיימה במקום השני במדינות סקסוניה וברנדנבורג, אך המפלגות הגדולות שמרו על המקומות הראשונים. במפלגה אמרו כי "הענישו" את מרקל ומדיניות ההגירה שלה, אך הממשלה בברלין תקווה לצלוח את סוף הקדנציה שלה ב-2021

צילום: רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה רשמה אתמול (ראשון) הישגים בבחירות מחוזיות בשתי מדינות במזרח המדינה. "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) סיימה במקום השני במדינות סקסוניה וברנדנבורג, אולם המכה שספגו המפלגות הגדולות הייתה קטנה יותר ממה שחזו חלק מהסקרים.

המפלגה הנוצרית-דמוקרטית (CDU) של הקנצלרית אנגלה מרקל תישאר המפלגה הגדולה ביותר בסקסוניה, אך עם פחות קולות. בברנדנבורג, הימין הקיצוני צמוד למפלגה הסוציאל-דמוקרטיה.

ה-AfD צמחה מתוך זעם על מדיניות ההגירה של מרקל ועל סגירתם המתוכננת של מכרות הפחם במדינות הקומוניסטיות לשעבר. בסקסוניה, ה-CDU איבדו 7.4% מהבחירות ב-2014 וקיבלו 32%. בברנדנבורג, שמקיפה את ברלין, ה-SPD, שמנהיגה את המדינה מאז איחוד גרמניה ב-1990, קיבלה 27.2% מהקולות, ואילו הימין הקיצוני עם 22.9%.

"אנחנו מרוצים בברנדנבורג ובסקסוניה", אמר אלכסנדר גאולנד, אחד ממנהיגי המפלגה, ואמר כי מפלגתו "הענישה" את השמרנים של מרקל. עם זאת, המפלגה קיוותה לפני הבחירות לזכות במירב הקולות בברנדנבורג.

הקואליציה הארצית בברלין, בין מרקל לסוציאל-דמוקרטים, תנסה לשרוד את הבחירות הבאות שמתוכננות להתקיים ב-2021. אם היא תקרוס, הבחירות יוקדמו או שתוקם ממשלת מיעוט. מרקל תסיים את כהונתה באותה שנה, אחרי שכבר פרשה מהנהגת המפלגה בסוף השנה שעברה.

תומכי מפלגת הימין הקיצוני חוגגים את הישג המפלגה בעיר ורדר, גרמניה, 1 בספטמבר 2019. רויטרס
חגיגות של תומכי הימין הקיצוני בעיר ורדן, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully