וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורה הדוגמנית שקיימה יחסי מין עם תלמידיה מגיבה לראשונה: הכל היה בהסכמה. למה הם לא נענשים?

25.12.2019 / 0:39

התפתחות מעניינת נרשמה בפרשת המורה לשעבר המואשמת בקיום יחסי מין עם לפחות חמישה תלמידים - לאחר שהחקירה הפרטית הסתיימה והמסקנות הועברו לידי המשטרה, עורך דינה פרסם הצהרה בשמה ודרש לחקור את התלמידים על הפצת סרטונים אינטימיים של המורה ופרסומם באתרי פורנו

מערכת וואלה! News

פיונה ויוטי, מורה להיסטוריה ודוגמנית לשעבר, שהיא גם חלק ממשפחת המלוכה הבריטית, נחקרה בשבועות האחרונים במסגרת חקירה פרטית בחשד שקיימה יחסי מין עם תלמידיה מהמכללה היוקרתית בישופס דיוסיסאן שבקייפטאון, דרום אפריקה. בת ה-30 חשודה בקיום יחסי מין עם לפחות חמישה תלמידים, כולם מעל גיל ההסכמה, בין השנים 2013 ל-2019. בעקבות התפטרותה, ויוטי לא תתייצב בפני ועדת משמעת בית ספרית - ומאחר שתלמידיה היו מעל הגיל המותר בחוק - זו גם לא צפויה לעמוד לדין פלילי על הטרדה מינית.

למרות זאת, במכתב שיצא השבוע להורים, כתב מנהל בית הספר גיא פירסון, שהחקירה בנושא הושלמה וכי מסקנותיה הועברו ל"רשויות הרלוונטיות". עם ההאשמות שהופנו למפקד יחידת עבירות המין האזורית, ניתן יהיה לבצע חקירה משטרתית בנושא ולבדוק האם היא "טיפחה" את התלמידים לצורכי מין. אולם עורך דינה של המורה, וויליאם בות', אמר כי הוא בספק שבדיקה שכזו תהיה אפקטיבית. הוא השיב: "טיפוח מיני הוא מעשה שקשה מאוד להוכיח אותו ואתה זקוק לראיות מצד האדם או האנשים שעברו את זה. המשטרה תצטרך לקבל הצהרות חתומות מצד המעורבים ושמם יהיה ידוע בציבור". בשלב הזה תהה עורך הדין מדוע רק שמה של המורה פורסם בעוד שזה של התלמידים מעל גיל 18 לא פורסם.

מורה מואשמת בקיום יחסי מין עם תלמידיה. פייסבוק, צילום מסך
מורה המואשמת בקיום יחסי מין עם תלמידיה צפויה לעבור לידי המשטרה/צילום מסך, פייסבוק

עורך הדין הודה שמרשתו קיימה "יחסי מין בהסכמה" עם התלמידים שלה ודרש לדעת האם גם הם יאלצו לשלם על מעשייהם. "מה תעשה הנהלת בית הספר בנוגע לתלמידים, שהם בני 18 או קרובים לגיל 18, אם הכל היה בהסכמה?" תהה עורך הדין והוסיף ש"השמות שלהם לא פורסמו בתקשורת בעוד ששמה של מרשתי ותמונותיה פורסמו בכל רחבי העולם. מה עם האחריות של התלמידים למעשייהם?".

בות' אמר לתקשורת המקומית שהוא לא קיבל לידיו את ממצאי החקירה שניהל בית הספר אלא רק קרא עליהם בתקשורת ולכן כתב להנהלה ודרש לדעת האם ינקטו צעדים נגד התלמידים המעורבים בפרשה: "החקירה הייתה צריכה לבדוק גם את האחריות של התלמידים", הוא אמר והזכיר שתמונות וסרטונים, בהם לכאורה נראית המורה מבצעת מעשים מיניים בעצמה, הועברו בין התלמידים ובהמשך הגיעו לאתרי פורנו עולמיים. על פי הדיווחים, המורה שלחה לתלמידים סרטונים אינטימיים שלה, בהם היא בין היתר ערומה ומענגת את עצמה, באמצעות ווטסאפ - ובכולם נראות בבירורעל אצבעותייה טבעות ששייכות לה.

עו"ד בות' דרש לדעת כיצד הנהלת הית הספר לא הצליחה בחקירתה למצוא את המקור שהפיץ את התמונות והסרטונים האינטימיים ופםרסם אותם באתרי פורנו. "הייתי צריך לערב מומחי סייבר וקרימנולוגים בכדי להסיר את הסרטונים מאתרי הפורנו בהם הם שותפו", הוא אמר.

האזינו לעורך הדין של המורה

המורה, ששימשה גם כמדריכת כדור מים ורוגבי, הואשמה בחודש שעבר בניהול "קשר מיני אינטנסיבי" עם תלמיד בן 18 שחשף את הפרטים בפני הוריו וטען כי בהתחלה ניהל מערכת יחסים מינית עם המורה מרצונו החופשי, אולם כשהחליט לסיים את הקשר - היא סירבה לעזוב אותו. במהלך החקירה, ארבעה נערים נוספים, תלמידים היום ובעבר, התוודו כי קיימו יחסי מין עם המורה.

מהנהלת בית הספר נמסר כי מעולם לא הייתה מודעת למעורבות המינית של המורה עם התלמידים. מאז התפרסמה השערורייה ויוטי לא דיברה בפומבי ואושפזה פעמיים בקליניקה פסיכיאטרית כשמצב הנפשי רע מאוד.

ויוטי נישאה לבעלה, פאבו ויוטי בן ה-32, לפני קצת יותר משנה, אולם מאז פרסום המקרה השניים נפרדו. היא גם חלק ממשפחת המלוכה הבריטית - היא גיסתה של ליידי אמיליה ספנסר, בתו של צ'ארלס ספנסר, אחיה הצעיר של הנסיכה דיאנה. אביה של פיונה, דייב מאלט, מלמד גם הוא בבית הספר, דוד שלה הוא מאמן הרוגבי המפורסם ניק מאלט וסבה, אנתוני מאלט, ניהל את בית הספר במשך 18 שנים.

המורה שקיימה יחסי מין עם תלמיד היא מאמנת כדור מים בבית הספר. פייסבוק, צילום מסך
המורה שימשה גם כמאמנת כדור מים ורוגבי בבית הספר/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully