וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורה ודוגמנית לשעבר חשודה שקיימה יחסי מין עם מספר תלמידים

12.11.2019 / 0:36

מורה להיסטוריה ומדריכת כדור מים, שהיא גם חלק ממשפחת המלוכה הבריטית, נחקרת בחשד שקיימה יחסי מין עם תלמידים אותם לימדה בבית הספר הפרטי בקייפטאון. מעשיה נחשפו לאחר שסרטונים פורסמו באתרי פורנו ותלמיד פנה להוריו והתלונן שהיא לא מניחה לו - על אף שהתחנן שתפסיק

מערכת וואלה! News

דוגמנית לשעבר שעשתה הסבת מקצוע לתחום החינוך מואשמת בניהול "קשר מיני אינטנסיבי" עם תלמיד בן 18 - וייתכן כי גם עם תלמידים נוספים. פיונה ויוטי, נשואה טריה בת 30, התפטרה מבית הספר הפרטי, מכללת בישופס דיוסיסאן שבקייפטאון, דרום אפריקה, בחמישי האחרון לאחר שהורי התלמיד התלוננו עליה בפני המנהל. התלמיד טען בפני הוריו שבהתחלה ניהל מערכת יחסים מינית עם המורה מרצונו החופשי, אולם כשהחליט לסיים את הקשר - היא סירבה להניח לו. ויוטי, שמלמדת היסטוריה ומאמנת את קבוצות כדור מים ורוגבי בבית הספר, היא חלק ממשפחת המלוכה הבריטית - היא גיסתה של ליידי אמיליה ספנסר, בתו של צ'ארלס ספנסר, אחיה הצעיר של הנסיכה דיאנה. אביה של פיונה, דייב מאלט, מלמד גם הוא בבית הספר, דוד שלה הוא מאמן הרוגבי המפורסם ניק מאלט וסבה, אנתוני מאלט, ניהל את בית הספר במשך 18 שנים.

בהנהלת בית הספר מינו עורך דין חיצוני שיחקור את האשמות לפיהן המורה ניהלה מערכות יחסים מיניות עם מספר נערים נוספים בבית הספר. החוקרים מתכננים לראיין לפחות 40 תלמידים נוספים, כולל בוגרים שלמדו בבית הספר בשנים קודמות. כמו כן, בתקשורת הבריטית מדווחים כי סרטונים שבהם נראית המורה מבצעת לכאורה מעשים מיניים לבדה הועברו בין התלמידים ובהמשך הגיעו לאתרי פורנו. אחד מהורי התלמידים בבית הספר היוקרתי מודאג סיפר ל-IOL: "התלמיד לקח חלק פעיל בקשר הזה בהתחלה, אך הוא הפך לקורבן כשלא הצליח לגמור עם זה. הכל התחיל כשהמורה שלחה לו הודעות בהן אמרה לו לבוא לביתה שבקמפוס. בסופו של דבר הוא רצה לחתוך, אבל המורה לא הניחה לו אז הוא הלך להורים שלו כדי לבקש עזרה והם פנו עם זה למנהל".

מורה מואשמת בקיום יחסי מין עם תלמידיה. פייסבוק, צילום מסך
פיונה ויוטי מואשמת בקיום יחסי מין עם תלמיד בן 18 - ויתכן כי גם עם תלמידים נוספים/צילום מסך, פייסבוק

תלמיד לשעבר בבית הספר, שלמד תחת ויוטי, סיפר שהוא המום מההאשמות. "כל תלמיד בבית ספר היה מהופנט מפיונה כי היא נראתה כמו דוגמנית על, אבל היא מעולם לא פלרטטה עם תלמידים והייתה מאוד ביישנית ותמימה", הוא סיפר, "היא נראתה בחורה נחמדה מאוד ולכן זה ממש הפתיע אותי לשמוע שיש טענות כאלה. גם חברים שלמדו איתי הופתעו מאוד".

המורה שקיימה יחסי מין עם תלמיד היא מאמנת כדור מים בבית הספר. פייסבוק, צילום מסך
המורה מאמנת כדור מים בבית הספר/צילום מסך, פייסבוק

מבית הספר נמסר שהם פתחו בחקירה ומאמינים שכמה נערים היו מעורבים במערכות יחסים אסורות עם המורה הנאשמת. מנהל בית הספר, גיא פירסון, מסר בתגובה: "אנחנו יכולים לאשר שהיו כמה נערים שנפגעו במשך מספר שנים. החקירה בעניין אחת המורות שלנו נמשכת ופנינו לתלמידים ולהורים כדי להשיג כל מידע שיכול לסייע לנו. אנחנו מבינים שיש לכם המון שאלות, אך נא הבינו שמדובר בעניין שצריך להתנהל במירב הרגישות ואני לא מורשה לשתף מידע נוסף בשלב זה". בבית הספר הבהירו כי צוות של פסיכולוגים ופסיכיאטרים עומדים לרשות התלמידים והוריהם למקרה שמישהו הושפע לרעה מהתנהגותה של המורה. גורם נוסף מבית הספר מסר: "נראה כי לא מדובר בעניין פלילי אלא בהתנהגות לא ראויה מצד מורה שעברה על קוים ברורים וזה עניין שבית הספר ידאג לטפל בו. הם מינו עורך דין בכיר שאינו תלוי בבית הספר כדי להבטיח שהנושא ייחקר בצורה אובייקטיבית". משטרת דרום אפריקה אינה מעורבת בחקירה מכיוון שגילו של התלמיד המתלונן הוא שנתיים מעל גיל ההסכמה.

היא נחשבת לגיסתה של ליידי אמיליה ספנסר. פייסבוק, צילום מסך
אחיה של פיונה לצדה של ליידי אמיליה ספנסר. על אף שהם לא נשואים, משפחתה רואה בו חלק מהמשפחה/צילום מסך, פייסבוק

עורך דינה, ויליאם בות', הזהיר כי הסרטונים המפורשים פורסמו ברשת ללא אישור וכי שיתופם אינו חוקי. הוא מסר ל"חדשות 24": "אנחנו די שמחים שסרטון אחד הוסר מהרשת. עם זאת, אנו ממשיכים בחקירה כדי למצוא מי פרסם את הסרטון ללא הסכמה. אנחנו רוצים לדעת איך הוא הגיע לשם ובידי מי. אנחנו מחכים כרגע שבית הספר יסיים את חקירתו ואני מבקש מכולם לכבד את זכויות מרשתי ובני משפחתה". בות' הכחיש את הטענות כי מרשתו ברחה מהארץ למרות שטען כי מצבה רע וכי היא מאוד לחוצה בגלל האשמות.

ויוטי נישאה לבעלה, פאבו ויוטי, בן ה-32, לפני קצת יותר משנה. אולם, הזוג שנפגש בטיול תרמילאים בקולורדו בשנת 2008 - נפרד כתוצאה מהשערורייה. אביה שלח הודעה להורים המודאגים בה מסר שמשפחתו עומדת בפני תקופה לא קלה וכי "בריאותה ובטחונה של פיונה נמצאת בראש סדר העדיפויות כרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully