וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיעו, ארבו וירו למוות: כתב אישום נגד המעורבים ברצח עד המדינה

16.12.2019 / 15:20

שני אחייניו של באסל עאסי ושלושה גברים נוספים נאשמים ברצח בכפר ברא לפני שלושה חודשים. מכתב האישום עולה כי החמישה תכננו להביא למותו של עד המדינה. שלושה מהם ארבו לרכב בו נסע עד המדינה יחד עם נאשם נוסף, שם עקפו אותו וירו בו מהחלון

בווידאו: פוענח רצח עד המדינה באסל עאסי שחוסל בספטמבר/צילום: דוברות המשטרה, עריכה: שאול אדם

לאחר שבית המשפט העליון התיר לפרסם את מעצרם, כתב אישום הוגש היום (שני) נגד חמשת החשודים ברצח עד המדינה באסל עאסי בכפר ברא בספטמבר האחרון. טארק דאוד, בילאל נזאל, חודיפה דאוד וסמי עראר, בני 23-32, נאשמים ברצח בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לביצוע פשע. טארק, בילאל וסמי מואשמים בנוסף בנשיאת נשק ותחמושת ובשיבוש מהלכי משפט. עבדללה רשק, תושב מזרח ירושלים בן 37, נאשם בסיוע לרצח וקשירת קשר לביצוע פשע. מכתב האישום עולה כי האחים דאוד הם אחייניו של עאסי ובין הנאשמים קיימת היכרות מוקדמת.

מכתב האישום עולה כי ב-13 בספטמבר, סמוך לשעה 16:00, הגיע סמי כשהוא נוהג ברכב מסוג איסוזו למעבר שער אליהו. במקביל, הגיעו למעבר גם טארק, בילאל ועבדאללה ברכב סקודה והארבעה עברו לשטחי הרשות הפלסטינית. כשהגיעו לקלקיליה הצטרף אליהם חודיפה. השלושה תכננו להביא למותו של עאסי בביתו בעיר, אולם בהמשך החליטו כי ימיתו אותו בעת שחודיפה יסיע אותו לכפר ברא.

באסל מוסטפא עאסי, עד המדינה שנרצח בכפר ברא, 14 בספטמבר 2019. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
נורה למוות בעת שהובל לכפר ברא. באסל עאסי/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

לקראת השעה 20:00 נסעו טארק, בילאל וסמי מג'לג'וליה לכיוון כפר ברא, כשהם מצוידים באקדח טעון והסתירו את שתי הספרות הראשונות בלוחית הרישוי של רכב האיסוזו. כשהתקרבו לכפר ברא, פנו לדרך אפר וארבו לעאסי.

בשעה 20:26 הסיע חודיפה את עאסי לכפר ברא, כשהאחרון ישב במושב האחורי. כשהגיעו לנקודת המארב, החלו השלושה לנסוע אחריהם ברכב האיסוזו. ברחוב סאלח א-דין עקפו את הרכב בו נסע עד המדינה, וסגרו עליו. בשלב זה, פתח טארק את החלון הימני האחורי של רכב האיסוזו, שלף את האקדח וירה כמה יריות לעבר החלק האחורי של הרכב בו ישב עאסי. חודיפה יצא בריצה מהרכב לעבר השדה הסמוך, בעת שטארק יצא מהרכב והמשיך לירות כמה יריות לעבר עאסי בעודו יושב ברכב.

כתוצאה מהירי נגרמו לעד המדינה שלושה פצעי ירי בראש, שני פצעי ירי בצוואר משמאל, ופצע ירי בגב משמאל וכתוצאה מכך נגרם מותו. לאחר הירי, טארק חזר לרכב והשלושה נמלטו מהמקום.

עוד בוואלה!

הותר לפרסום: נעצרו חמישה חשודים במעורבות ברצח עד המדינה

לכתבה המלאה
פוענח רצח עד המדינה באסל עאסי שחוסל בספטמבר: המשטרה עצרה 
חשודים בני 23 - 32 שעל פי החשד הובילו אותו לכפר ברא וירו בו. דוברות משטרת ישראל
ארבו לרכב ועקפו אותו בכניסה לכפר ברא. תיעוד מערב הרצח/דוברות משטרת ישראל

כשהגיעו לכביש 4, צפונית למחלף מורשה, עצרו בצד הדרך. טארק הטמין את האקדח בשדה סמוך, בעוד סמי ובילאל הורידו את סרט ההדבקה מעל לוחיות הרישוי של רכב האיסוזו. עבדללה המתין לשלושה ברכב הסקודה, על מנת להבריח אותם מהמקום. טארק ובילאל עברו לרכב הסקודה ונסעו יחד עם עבדללה לבית אמו של דודו של סמי בתל אביב.

סמי המשיך בנסיעתו בהגיעו לתחנת דלק "מנטה" בכפר הירוק, ובהמשך נסע לחבר בהוד השרון שם השאיר את הרכב. למחרת לקח את המכונית ונסע לקלקיליה שם תיקן אותה במטרה להעלים את סימני הפגיעה שנגרמו בזמן הרצח.

עאסי היה בעשור הקודם עד מדינה ששלח 15 מאנשי משפחת חרירי-עיאט לתקופות מאסר ממושכות. לאחר סיום המשפט שהה עאסי בחו"ל, אך בשנים האחרונות שב לישראל. מאז ביקש כמה פעמים סיוע מהמשטרה - אך נדחה. בספטמבר נרצח בשתי יריות בחזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully