וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו חמישה חשודים במעורבות ברצח עד המדינה

באסל עאסי, שהעיד נגד אחד מארגוני הפשיעה, חוסל בחודש ספטמבר. כעת הותר לפרסום כי הרצח פוענח ונעצרו חשודים בני 23-32, שעל פי החשד הובילו אותו לכפר ברא וירו בו למוות. בוואלה! NEWS נחשפו לראשונה סרטונים בהם טען כי חלקים מעדותו המפלילה היו שקריים. צפו בתיעוד

עריכה: טל רזניק

חמישה בני אדם נעצרו בחשד לרצח עד המדינה באסל עאסי בכפר ברא - כך הותר היום (שני) לפרסום. במסגרת חקירת ימ"ר מרכז, נעצרו שלושה תושבי כפר ברא - טארק דאוד בן 24, חודיפה דאוד בן 32 ובילאל נזאל בן 26, עבדאללה רשק תושב ירושלים וסמי אערער בן 23 מג'לג'וליה. מחר יוגש נגדם כתב אישום בגין מעורבותם ברצח.

מהחקירה עלה כי בערב הרצח לפני שלושה חודשים עקבו החשודים אחר עאסי, שנסע יחד עם אחד מהם מקלקיליה לכיוון כפר ברא. כשהרכב בו שהה עד המדינה נכנס לכפר, סגרו עליו החשודים, עצרו את רכבו וירו בו למוות.

באסל מוסטפא עאסי, עד המדינה שנרצח בכפר ברא, 14 בספטמבר 2019. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
נורה למוות בכניסה לכפר ברא. עאסי/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

עאסי היה בעשור הקודם עד מדינה ששלח 15 מאנשי משפחת חרירי-עיאט לתקופות מאסר ממושכות. לאחר סיום המשפט שהה עאסי בחו"ל, אך בשנים האחרונות שב לישראל. מאז ביקש כמה פעמים סיוע מהמשטרה - אך נדחה. בספטמבר נרצח בשתי יריות בחזה.

בוואלה! NEWS נחשפו לראשונה סרטונים ששלח בתחילת העשור ממקום מגוריו בחו"ל, בהם הוא טוען כי חלקים מעדותו המפלילה היו שקריים. המדינה הכחישה לחלוטין את הגרסה החדשה שמסר עאסי בסרטונים. לטענתה, מדובר בגרסה שקרית שאינה נתמכת בראיות, ואף סותרת ראיות שהוצגו במשפט, שבו העיד עאסי בעשור הקודם. עוד ציינה הפרקליטות בפני בית המשפט העליון כי נסיבות הקלטת הסרטונים אינן ברורות, ורמזה כי ייתכן שעאסי היה קורבן לאיומים גם בחו"ל. בית המשפט העליון דחה גם הוא את הסרטונים וקבע כי הם אינם אמינים.

עוד בוואלה!

"הסכמתי לשקר איך שהמשטרה רוצה": הסרטונים של עד המדינה שנרצח נחשפים

לכתבה המלאה

בסרטון מספר עאסי כיצד החליט להפוך לסוכן משטרתי, לאחר שחש כי הופקר על ידי משפחת חרירי, שלדבריו סירבו להכניס לו כסף לקנטינה בכלא בעת ששהה במעצר. "עכשיו מה אני חושב? מפקירים אותי", הוא אומר למצלמה. לדבריו, עם הפיכתו לסוכן הוצבה מצלמה נסתרת בביתו, והשוטרים אישרו לו כביכול לבצע פשעים, אך הזהירו אותו לבל יתועדו. "תיזהר", אמר לו לטענתו מפקד תחנה. "אם אתה עושה משהו רע, אנחנו שמים לך מצלמה בבית. אל תעשה את זה שם. תעשה את זה במטבח, תעשה את זה בגינה, תעשה את זה בחדר ליד, אל תעשה את זה מול הטלוויזיה. הטלוויזיה זה האמצעי (המצלמה)".

עאסי אומר בסרטונים כי הסיבה לווידוי אינה פחד. "אם מישהו חושב שאני אומר את מה שאני אומר עכשיו בגלל שאני מפחד, הוא טיפש", אומר עד המדינה לשעבר. "אתם הפעלתם את יצר הנקמה שלי... והסכמתי לשקר איך שהמשטרה רוצה". הוא מסביר כי לא כל מה שסיפר בעדויות אלו שקרים, "אבל במקרים שצריך לשקר, אמרו לי 'תשקר'... אני יודע ששיקרתי ולאנשים נגרם עוול. אם הם עשו את זה או לא עשו את זה (את הפשעים) - אלוהים יודע. אני אישית לא ידעתי שהם עשו". הוא מספר כי "חלק מהמקרים אני ניחשתי, והמשטרה היה לא טוב שאני מנחש והפכו את הניחוש הזה לראייה".

ביקש סיוע - ונדחה

עאסי היה "חייל" בארגון הפשע של משפחת חרירי. הוא נעצר במרץ 2005 בפרשת סחיטה באיומים, וכששהה בבית המעצר באבו כביר, פנה לקצין המודיעין וביקש להפוך לעד מדינה. המשטרה החליטה קודם להפעיל אותו כסוכן בתוך הארגון. הובטחו לו מענק בגובה 150 אלף שקלים, לצד דמי מחיה של 6,000 שקלים בחודש, ומחיקת שישה תיקים פליליים.

המשפט הסתיים ב-2007 בהרשעה מהדהדת: 15 מאנשי הארגון נשלחו לכלא לתקופות של עד 15 שנות מאסר. הרשות להגנת עדים בישראל עדיין לא הייתה קיימת אז, ועאסי עזב את ישראל לחו"ל לאחר המשפט.

בשנים האחרונות נאלץ עאסי לשוב לישראל, ובשנה האחרונה עבר להתגורר בקלקיליה. בני משפחתו מספרים שבשל חובות מס לא יכול היה לצאת מהארץ. לדבריהם הוא פנה כמה פעמים למשטרה וביקש סיוע בקבלת קצבה מהביטוח הלאומי או עזרה לשוב לחו"ל - אך נדחה. ביום שישי בערב ה-13 בספטמבר, בכניסה לכפר ברא, נורה למוות.

תיעוד מזירת הרצח של באסל מוסטפא עאסי עד מדינה שנמצא מת ברכבו לאחר שנורה פעמיים, 13 בספטמבר 2019. ללא, צילום מסך
זירת הרצח בכפר ברא, ספטמבר/צילום מסך, ללא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully