וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורה פעמיים בחזהו: עד מדינה לשעבר נמצא מת ברכבו בכפר ברא

באסל מוסטפא עאסי בן ה-46 נמצא מת ברכבו באזור השרון, לאחר שלפני 14 שנה שימש כעד מדינה נגד 15 מאנשי ארגון הפשע של משפחת חרירי. במהלך הלילה, אדם נהרג ואחר נפצע קשה בירי בבאקה אל-גרבייה. המשטרה בודקת חשד לרצח

רצח בכפר ברא/ללא קרדיט

עד מדינה לשעבר נמצא מת ברכבו בכפר ברא הלילה (שישי) לאחר שנורה פעמיים בפלג גופו העליון. הנרצח באסל מוסטפא עאסי בן ה-46 נמצא על ידי צוותי הרפואה כשהוא פצוע באורח אנוש ומותו נקבע במקום מספר דקות לאחר מכן. המשטרה חוקרת את נסיבות האירוע. החקירה הועברה ממרחב שרון לימ"ר מרכז.

במהלך הלילה אדם נהרג ואחר נפצע באורח קשה בירי ברחוב בבאקה אל גרביה. צוות מד"א שהגיע למקום, פינה את שני הפצועים למרכז הרפואי הלל יפה בחדרה. בדרך לבית החולים נהרג אחד הפצועים מפצעיו. המשטרה פתחה בחקירה ונבדק החשד לרצח.

עאסי היה "חייל" בארגון הפשע של משפחת חרירי, והפך לסוכן משטרתי ולאחר מכן לעד מדינה נגד 15 מאנשי הארגון. עאסי נעצר במרץ 2005 בפרשת סחיטה. כששהה בבית המעצר באבו כביר, פנה לקצין המודיעין וביקש להפוך לעד מדינה. אלא שהמשטרה החליטה קודם להפעיל אותו כסוכן בתוך הארגון. הובטחו לו מענק בגובה 150 אלף שקלים, לצד דמי מחיה של 6,000 שקלים בחודש, ומחיקת שישה תיקים פליליים.

בפסק הדין של בית המשפט המחוזי נכתב כי לעאסי היו כמה סיבות לחצות את הקווים, אך העיקרית שבהן לדבריו, היתה רצונו לצאת מעולם הפשע. "ראיתי עם מי אני חי, מה אני חי, מה אני שווה בחברה שאני נמצא בה... אני נשאר תקוע באותו מקום, עם אותם אנשים, בלי אישיות, בלי יכולת להביע דעה, בלי יכולת לעשות מה שאני רוצה.. עשינו מה שאמרו לנו.. עד שאיבדנו את האישיות שלנו".

באסל מוסטפא עאסי, עד המדינה שנרצח בכפר ברא, 14 בספטמבר 2019. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
באסל מוסטפא עאסי, עד המדינה שנרצח בכפר ברא/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

עוד העיד עאסי בבית המשפט: "אני בחרתי בדרך הכי קשה, הכי קשה זה להיות סוכן... אם אני אחיה עוד שנה, שימצאו אותי באיזה יציקת בטון, רק אלוהים יודע... שהמשטרה חתמה איתי חוזה השתחררתי, כמאל בא אלי ולא רצה שאעזוב את העולם הזה, אם לא הייתי עושה את זה איך הייתי מתנתק? איך איך?".

מחקירותיו על דוכן העדים, ניכר כי עאסי היה מודע לסיכון הרב שהפיכה לעד מדינה, אך העדיף את הסיכון - כדי לברוח מהעולם בו הרגיש לכוד. "זה חברה פגומה, עקומה, שאתם (עורכי הדין) חלק ממנה", אמר באחד מקטעי עדותו. "אני נגעלתי, אני נקי, הניקיון שלי זה הכל, אני בפנים נקי, אפילו שאני אמות הסיכוי שאני אמות 99% אני חי בזמן שאול וזה אני בטוח... עדיף לי למות בדרך שלי ולא להיות מלך אצלם".

עוד בוואלה!

ארדואן מאיים: "נאפשר למיליוני הפליטים הסורים לזרום לאירופה"

לכתבה המלאה
תיעוד מזירת הרצח של באסל מוסטפא עאסי עד מדינה שנמצא מת ברכבו לאחר שנורה פעמיים, 13 בספטמבר 2019. ללא, צילום מסך
זירת הרצח בכפר ברא/צילום מסך, ללא

בתחילת 2007 הסתיים המשפט בהרשעה מהדהדת: 15 מאנשי הארגון הורשעו בעבירות של סחיטה, איומים, אלימות, הצתות ועוד - ונגזרו עליהם עונשי מאסר ארוכים, עד 15 שנות מאסר. בעקבות ההרשעה הוצמדה אבטחה לשופט ג'ורג' קרא, שקודם מאז לבית המשפט העליון. התובעים במשפט - בני שגיא וצחי עוזיאל - התקדמו מאז גם הם לכס השיפוט. שגיא הוא כיום שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ועוזיאל הוא נשיא בתי משפט השלום בעיר.

(עדכון ראשון, 23:08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully