וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המשבר התקציבי: הדרוזים והצ'רקסים הכריזו על שבוע זעם

16.12.2019 / 9:25

ראשי המועצות הכריזו על יציאה למאבק בשל סיום התכנית לתקצוב 16 היישובים. במסגרת המחאה החל ממחר יושבתו הרשויות המקומיות מערכת החינוך, וכן ייחסמו צירים מרכזיים ותתקיים הפגנה מול משרדי ראש הממשלה והאוצר בי-ם. ח"כ כמאל-מריח: "יוצאים למאבק כולל ומידי"

עריכה: רענן פוגל

במועצות הדרוזיות והצ'רקסיות הכריזו על שבוע זעם במחאה על המשבר התקציבי. בתום ישיבת חירום שנערכה אמש (ראשון) בעוספיה, בהשתתפות מנכ"ל המשרד לפיתוח אזורי יוסף דרזדין וראש המינהלת לפיתוח החברה הדרוזית והצ'רקסית האשם חסין, אמרו ראשי המועצות כי ההצעות הכספיות שקיבלו ממשרד האוצר בניסיון לפתור את המשבר מעליבות ואינן עונות על צרכיהם.

בעקבות זאת הוכרז על יציאה למאבק וציון שבוע זעם ביישובים הדרוזים והצ'רקסים שתחל מחר, אם לא ייענו הדרישות עד היום בצהריים. במסגרת המחאה החל ממחר יושבתו המועצות המקומיות וכל מוסדות החינוך למעט החינוך המיוחד. בנוסף לכך, החל משעות הבוקר תתקיים מחאה בצמתים ראשיים, שתכלול חסימת צירי תנועה מרכזיים. ביום רביעי תימשך ההשבתה ושיירת כלי רכב תצא בנסיעה איטית לכיוון ירושלים, שם צפויה הפגנה של ראשי הרשויות מול משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר.

פורום ראשי המועצות החליט כי צעדי המחאה יימשכו במקביל לדיונים מול משרדי הממשלה עד להגעה להסכם עם משרד האוצר שיענה על דרישותיהם וצרכיהם.

פגישת החירום של ראשי המועצות הדרוזיות והצ'רקסיות בעוספיה, 15 בדצמבר 2019. אתר "הונא", אתר רשמי
יינקטו בצעדי מחאה. ישיבת החירום בעוספיה, אתמול/אתר רשמי, אתר "הונא"

בשבוע שעבר נפגשו ראשי המועצות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון לדון במשבר התקציבי. הרקע למשבר הוא התכנית "לפיתוח ולהעצמת היישובים הדרוזים והצ'רקסים לשנים 2016-2019", שנקבעה בהחלטת ממשלה 959 מ-2015, שעל בסיסה מועברים תקציבים לרשויות המקומיות הדרוזיות והצ'רקסיות. תקציב הרשויות האלה אינו מעוגן בבסיס תקציב המדינה ולפיכך, לכשבסוף חודש זה יסתיים תוקפה של התכנית, הן תיוותרנה ללא מקור מימון לפעילות.

למרות שהחלטה 959 באה מתוך הכרה שיש ל-16 היישובים הדרוזים והצ'רקסים עדיפות לאומית ולמרות שמועד סיום התכנית מגיע בסוף החודש, אין כל הליך לחידושה או להביא החלטה חדשה על הפרק.

עוד בוואלה!

רגע לפני עצירת התקצוב: נתניהו יוועד עם ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות

לכתבה המלאה
נאום הבכורה של ח"כ רדיר מריח בכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"המאמצים למציאת פתרון לא צלחו עד כה ועל כן אנו יוצאים למאבק". כמאל-מריח/אתר רשמי, דוברות הכנסת

חברת הכנסת ע'דיר כמאל-מריח (כחול לבן) אמרה הבוקר כי "יוצאים למאבק כולל ומידי". לדבריה, "פחות משבועיים נשארו עד גזר הדין שהממשלה הטילה על האוכלוסיות הדרוזית והצ'רקסית כשהשאירה אותן ללא תקציב לשנת 2020. לצערי, כלל המאמצים למציאת פתרון לא צלחו עד כה ועל כן אנו יוצאים למאבק ציבורי נרחב".

"הממשלה לא הותירה לנו ברירה, היישובים הדרוזים והצ'רקסים עומדים בפני מצוקה קיומית הכוללת פיטורי מאות עובדים וקריסת המועצות", הוסיפה. "הסכמנו לדחות את ההפגנות עד לאחר פגישה עם משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר אך הפגישות לא הניבו תוצאות ואנחנו אומרים - די".

ח"כ ג'אבר עסאקלה (הרשימה המשותפת) אמר בנושא כי "מחר הרשיות הדרוזיות הצ'רקסיות יוצאות למאבק גורלי וצודק כי הממשלה הנוכחית שכחה מהן וממאות אלפי אזרחים כדי להישאר בשלטון". לדבריו, "תכנית החומש 959 שנקבעה לרשויות הדרוזיות ב 2015 אמורה להסתיים בעוד שבועיים, ונכון לרגע זה, אין שום תכנית תקציבית עתידית, דבר אשר יביא לקריסתן המוחלטת של הרשיות המקומיות ולפיטורם של מאות עובדים. לאור כך, על ראש הממשלה להורות באופן מידי לכל הגורמים לתקצב את הרשויות הדרוזיות וצ'רקסיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully