וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרי קודש נקרעו ורהיטים נשברו: בית כנסת הושחת בבוורלי הילס

המשטרה המקומית מסרה כי היא מחפשת אחר גבר שפרץ במהלך השבת לבית הכנסת "נסה", השייך לקהילה האיראנית, ופגעו בו. המתפללים מצאו בשעות הבוקר את הדלת פרוצה וספרים זרוקים בחזית הבניין. מנהל הוועד היהודי בלוס אנג'לס: "הפגיעה מטרידה עמוקות ויוצרת אי נוחות"

צילום: מתוך ה-FB של ארגון "אמריקנים נגד אנטישמיות"

(בוידאו: קריאות אנטישמיות נגד היהודים וקורבנות הרצח בג'רזי)

בית הכנסת "נסה", השייך לקהילה האיראנית, הושחת בבוורלי הילס שבקליפורניה, ארצות הברית. המשטרה המקומית חוקרת את האירוע כפשע שנאה ודיווחה כי המקום נמצא כשהדלת הייתה פרוצה, הרהיטים הפוכים ונפגעו כמה ספרי קודש. מן הצד שני המגילות העיקריות של בית הכנסות היו נעולות ולא נפגעו.

לפי עדות במקום הנזק בבית הכנסת היה "מכוער" והיה צורך בניקיון נרחב. בשעות הבוקר כשאנשי הקהילה הגיעו למקום, הם מצאו ניירות ופליירים מהלובי זרוקים מול חזית הבניין. השוטרים שהגיעו לאזור סגרו את רקספוקד דרייב, שם ממוקם הבית כנסת.

משטרת בוורלי הילס אמרה כי החשוד מתואר כגבר לבן, בן 20 עד 25 עם שיער קצר ומתולתל כהה, כשהוא לבוש בחולצה לבנה דקה, מרכיב משקפיים ונושא תרמיל.

בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס שהושחת במהלך השבת 15 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, אתר רשמי
"שזה קורה במגרש הביתי שלנו זה צורם מאוד". הנזקים בבית הכנסת/אתר רשמי, דוברות זק"א

מנהל הוועד היהודי בלוס אנג'לס, ריצ'רד הירשוט, אמר כי בעקבות הטרגדיה בניו ג'רזי בתחילת השבוע, הקהילה היהודית האמריקנית חרדה. "הדיווחים על ונדליזם ופגיעה בבית כנסת מטרידים עמוקות ויוצרים תחושת אי נוחות נוספת".

משה איסקיאן חבר בבית הכנסת מזה 16 שנה. איסקיאן סיפר כי המקום משמש גם קהילות נוספות שכבר חוו אירועים דומים. "שזה קורה במגרש הביתי שלנו זה צורם מאוד", אמר. "הקהילה שלנו לא יכולה לשתוק על זה".

ראש עיריית בוורלי הילס, ג'ון מיריש, אמר לאחר המקרה כי "זו לא רק התקפה על הקהילה היהודית, זו התקפה על כולנו. העיר כולה עומדת בסולידריות מאחורי 'נסה' וחבריה".

בית הכנסת משמש את הקהילה היהודית בדרום קליפורניה ותופס מקום מכובד בקהילה האיראנית בלוס אנג'לס. הוא הוקם על ידי דייוויד שופט, שעלה לארצות הברית בשנת 1980 מטהראן בעקבות המהפכה האיראנית.

עוד בוואלה!

דיווח: ממשל טראמפ יודיע על נסיגתם של 4,000 חיילים מאפגניסטן

לכתבה המלאה
בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס שהושחת במהלך השבת 15 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, אתר רשמי
"אם זה קורה בארצות הברית, זה יכול לקרות בכל מקום". משי זהב בבית הכנסת/אתר רשמי, דוברות זק"א

יו"ר זק"א, יהודה משי זהב, ששהה בשבת בשכונה סמוך לבית הכנסת הנפגע אמר כי "השמועה על חילול בית הכנסת עברה כמו אש בשדה קוצים כאן בשכונת בוורלי הילס, כשהגעתי לבית כנסת חשכו עיני, כל השולחנות הפוכות, ראיתי ספרי תורה על הרצפה כשאחד מהם קרוע, כלל התשמישי הקדושה היו זרוקים, נזק עצום שאין לתאר, מזעזע לראות בית כנסת מחולל בצורה כה קשה אך ורק משום היותו מקום קדוש לעם היהודי".

"מפחיד לחשוב שדווקא בארצות הברית, ארץ החופש ומגינת הדמוקרטיה, קורים אירועים אנטשימיים אחד אחרי השני, מחילול בתי כנסת ועד לרצח יהודים", אמר יו"ר זק"א. "אם זה קורה בארצות הברית, זה יכול לקרות בכל מקום. העולם חייב להתעורר".

בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס-אנג׳לס שהושחת במהלך השבת 15 בדצמבר 2019. דוברות זק"א, אתר רשמי
בית הכנסת של הקהילה היהודית הפרסית בלוס אנג׳לס שהושחת בשבת/אתר רשמי, דוברות זק"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully