וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזזתי את הרובה וברחתי": גבורת הניצול היחיד מהירי במרכול הכשר

דיוויד לקס נפל לרצפת החנות בג'רזי סיטי כששני החשודים נכנסו פנימה עם כלי הנשק. לדבריו, הוא ניסה להסתתר ולאחר מכן התעמת עם אחת החשודות והצליח לברוח מהחנות והיה לניצול היחיד שיצא בחיים מהמקום. "ברור שזה פשוט נס, אני רק אסיר תודב שחייתי לראות יום נוסף"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

כשהכדורים נשמעו במרחק של כמה סנטימטרים, דיוויד לקס אמר שהוא נפל לרצפה במרכול הכשר בג'רזי סיטי שבניו ג'רזי, ארצות הברית, וכששני החשודים לבושים בשחור דחפו את הדלת עם הרובים, הוא חשב שחייו היו קרובים לסיום.

"אני רק אסיר תודה שחייתי לראות יום נוסף", אמר לקס לחדשות ABC ביום חמישי האחרון, יומיים לאחר שגבר ואישה ביצעו את הפיגוע בסופרמרקט הכשר של העיר, וירו למוות בארבעה אנשים, אחד מהם שוטר, לפני שהמשטרה חיסלה אותם.

התובע הכללי בניו ג'רזי גורביר ס. גרואל אמר כי ככל הנראה, החשודים היו מונעים מאנטישמיות ושנאה למערכת אכיפת החוק, וכי הם סימנו את המרכול זמן קצר לאחר שהרגו בלש במשטרת ג'רזי, ג'וזף סאלס, בן 39, בבית עלמין סמוך. עוד הוסיף כי "כמה מאות" תרמילים של כדורים נמצאו במקום.

ניצול מהירי במרכול הכשר בניו ג'רזי. אתר רשמי
"חשבתי שהחיים שלי נגמרו". דיוויד לקס נמלט מהחנות בג'רזי סיטי/אתר רשמי

לקס סיפר שהיה בחנות בסביבות השעה 12:30 בצהריים, והגיע כדי לקנות ארוחת צהריים כששמע לפתע "המון חבטות" והוסיף שלקח לו רגע להבין שהרעש היה ירי. "חשבתי שהחיים שלי נגמרו", אמר לקס. "כדורים עפו לכל עבר".

החוקרים זיהו את היורים כדיוויד אנדרסון, בן 47, ופרנסין גרהאם, בת 50. בתוך החנות נהרגו לאה מינדל פרנץ בת 33, אשתו של בעל המרכול ואימא לחמישה, משה דויטש בן 24, תלמיד ישיבה, ומיגל דאגלס, בן 49, שעבד בחנות.

"הם באו להרוג והם לא הגיעו כדי לחוס על אף אחד", אמר לקס שהיה ליחידי שיצא מן החנות בחיים. הוא סיפר שהוא נפל לרצפה כשהחשוד, אנדרסון, החזיק את מה שהרשויות תיארו כרובה בסגנון AR-15, והסתער בירי. "כמו כולם, קפצתי על הרצפה", אמר. כשהוא ניסה להסתתר, לדבריו, אחד היורים לבוש במעיל גשם שחור צעד לידו ולאחר מכן הוא קם רק כדי להתמודד פנים אל פנים עם התוקפת גרהאם, שלדברי הרשויות החזיקה ברובה ציד.

עוד בוואלה!

הן חיפשו איכות חיים בג'רזי סיטי. עכשיו, המשפחות החרדיות חשות מאוימות

לכתבה המלאה
הלוויית ההרוגים בפיגוע האנטישימי בעיר ג'רזי סיטי, 11 בדצמבר 2019. AP
"היה לי את המחשבה הנכונה". הלוויית ההרוגים בפיגוע האנטישימי בעיר ג'רזי סיטי/AP

כשהתוקפת הניפה את קנה הרובה לכיוונו, הוא הצליח להרחיק את הנשק ורץ לכיוון דלת הכניסה. "אני מודה לאל שהיה לי האומץ, הייתה לי המחשבה הנכונה", אמר לקס. "פשוט הזזתי את היד שלה ויצאתי מהחנות". הוא סיפר שהוא רץ מהר ככל שיכל בזיגזג והתחמק מהיריות שנורו לעברו.

ברגע שהגיע בכביש החוצה לרחוב, הוא נתקל בילד ליד בית כנסת סמוך. "הוא מאוד אמיץ, מאוד חכם", הוא אמר על הילד שנראה לבד. "נפגשנו בפינת הרחוב. רצתי יותר מהר ממנו, אז עברתי לידו ואז הסתובבתי וראיתי אותו. הוא התחיל לדבר איתי, אז אמרתי 'אתה יודע מה, אתה בא איתי'".

לקס סיפר כי עם תחילת הירי ישבה פרנץ ליד הקופה, בעוד שדאגלס היה בחלק האחורי של החנות. הוא סיפר כי לאחר שהוא והילד יצאו מאזור הסכנה, הגיעו שוטרים למקום ופרץ ירי מסיבי.

אנדרסון וגרהאם נורו שניהם למוות במקום על ידי המשטרה "ברור שזה פשוט נס, כי עד כמה שידוע לי קשה לפספס עם רובה ציד מטווח קרוב כל כך", אמר לקס ששרד את הפיגוע.

זירת אירוע הירי בניו ג'רזי 10 בדצמבר 2019. AP
"קשה לפספס עם רובה ציד מטווח קרוב כל כך". חיילים בזירת הפיגוע בג'רזי סיטי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully