וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגים אנטישמיים: אונסק"ו הוציא קרנבל שנתי בבלגיה מרשימת המורשת

הוועדה לשמירה על מורשת תרבותית החליטה למשוך את הקרנבל באאלסט מהרשימה. הנוכחות במצעד של קריקטורה של גברים חרדים יושבים על שקי זהב עוררה את זעם הקהילה היהודית במדינה. מנכ"לית אונסקו: "זו לא הפעם הראשונה שזה קורה". ראש העיר: אזרחי אאלסט סבלו מהאשמות מגוכחות

קריקטורה בקרנבל השנתי באאלסט שבבלגיה. 14 בדצמבר 2019.. AP
"חוששים גם מההשלכות ההרסניות". קריקטורה בקרנבל השנתי באאלסט/AP

אונסק"ו הוציא אתמול (שישי) קרנבל שנתי בעיר אאלסט שבבלגיה מרשימת המורשת שלה בגלל האשמות מתמשכות על אנטישמיות. בצעד חסר תקדים, הוועדה הבין-ממשלתית של אונסק"ו לשמירה על מורשת תרבותית בלתי מוחשית אמרה כי היא מושכת את הקרנבל מהרשימה מאחר שדיווחו "שוב ושוב על ייצוגים גזעניים ואנטישמיים" באירוע.

הקרנבל של אאלסט באזור פלנדריה נוסף לראשונה לרשימת המורשת התרבותית הבלתי מוחשית בשנת 2010. אולם הנוכחות במצעד של קריקטורה של גברים חרדים עם אפים מכוסים כשהם יושבים על שקי זהב גרמה לזעם רב בקהילה היהודית בבלגיה שמכילה 40 אלף אנשים.

יוחנן בניזרי, סגן נשיא הקונגרס היהודי העולמי, בירך על ההחלטה אך אמר כי "למרבה הצער זה לא סוף הסיפור. אנו מצטערים, אך כיום אנו חוששים גם מההשלכות ההרסניות של הקרנבל, בין אם זה מוכר על ידי או לא אונסק"ו".

מנכלית אונסק"ו, אודרה אזולאי, בנאום בצרפת. 14 בדצבמר 2019.. AP
"צריך להיות ערני ותקיף לגבי חריגה". מנכ"לית אונסק"ו אזולאי/AP

"ההתפשטות האדירה, במישרין או בעקיפין, של דעות קדומות אנטישמיות טעונות במיוחד, אף עקום, שליטה בכלכלה ובבנקים, אינה מה שאנחנו רוצים לילדינו בהקשר של אירוע משפחתי כמו זה", אמר בניזרי ל-AFP. "זה כמובן מזיק עבורם ועבור הקהל העולמי".

טרם החלטתה של אונסק"ו שהתקבלה בישיבה בבוגוטה, בירת קולומביה. ראש עיריית אאלסט, כריסטוף דהאיס, שצפה מראש את ההחלטה הקרבה ויתר על מקומה של העיר ברשימה לפני שיהיה ניתן לשלול אותה.

"אזרחי אאלסט סבלו מהאשמות מגוכחות", אמר ראש העיר בהודעה לעיתונות. "אנחנו לא אנטישמיים ולא גזענים. כל התומכים בזה פועלים בחוסר תום לב. אאלסט תמיד תישאר בירת הלעג והסאטירה".
ראש ההתאחדות היהודית האירופית בבריסל, הרב מנחם מרגולין, אמר כי גורמים בעיר שהודחה "קפצו לפני שנדחפו", ואמר שראש העירייה "נשאר בעקביות מתריס ומעליב".

עוד בוואלה!

הן חיפשו איכות חיים בג'רזי סיטי. עכשיו, המשפחות החרדיות חשות מאוימות

לכתבה המלאה
הקרנבל השנתי באאלסט שבבלגיה. 14 בדצמבר 2019.. AP
"נאמנה לעקרונות היסוד שלה של כבוד, שוויון וכבוד הדדי". הקרנבל באאלסט/AP

אונסק"ו אמרה בחודש מרץ כי הם ינהגו בערנות ובחוסר התפשרות בנוגע להתרחשויות מסוג זה, והציפיות היו גבוהות כי יוצא הקרנבל מהרשימה בפגישה בבוגוטה. בהצהרה שפורסמה בתום הפגישה בה הוכרז על ההחלטה נאמר כי "אונסק"ו נאמנה לעקרונות היסוד שלה של כבוד, שוויון וכבוד הדדי בין עמים ומגנה את כל צורות הגזענות, האנטישמיות ושנאת זרים".

מנכ"לית אונסק"ו, אודרה אזולאי, אמרה מוקדם יותר השבוע כי הגוף התרבותי של האו"ם "צריך להיות ערני ותקיף לגבי חריגה של פסטיבל המסווג כאתר מורשת עולמי שמזלזל בערכיו הבסיסיים". אזולאי הוסיפה כי "זו לא הפעם הראשונה שצפות גזענות ואנטישמיות בפסטיבל הזה".

אזולאי רמז בדבריה לפסטיבל שהתקיים בשנת 2013, בו הופיעה קריקטורה שתיארה את מנהיג המפלגה הלאומנית הפלמית כקצין אס אס נאצי שבדעתו לגרש דוברי צרפתית-בלגית. אירינה בוקובה, אז ראש אונסק"ו, הוקיעה את הדבר ואמרה "עלבון לזכרם של ששת מיליון היהודים שמתו בשואה".

מאז ועידת 1972, אונסק"ו סיווגה את האתרים החשובים ביותר מבחינה היסטורית ותרבותית בעולם, אך כעת יש לה גם את הסמכות להגן על "המורשת הלא מוחשית של האנושות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully