וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטה לוקחת הפסקה ממסע המחאה ברחבי העולם: "אני צריכה לנוח"

13.12.2019 / 22:19

הנערה השבדית חצתה יבשות במכונית, רכבת וסירה במסגרת מאבקה במשבר האקלים. כעת, לאחר ועידת האקלים במדריד, היא הודיעה כי תחזור לחגוג את החגים בביתה בחיק משפחתה. "אי אפשר לעשות את זה כל הזמן", סיפרה במהלך מחאה בטורינו שבאיטליה

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הפעילה הסביבתית גרטה תונברג חצתה את כדור הארץ ברכב, רכבת וסירה - אך לא עלתה על מטוס, כאות מחאה על משבר האקלים. אולם כעת, הנערה השבדית בת ה-16 זקוקה למנוחה. זמן קצר לאחר שנבחרה לאשת השנה של מגזין "טיים", תונברג הצטרפה היום (שישי) להפגנה של אלפי תלמידים בעיר טורינו שבצפון איטליה, בה קראו לממשלה לפעול לצמצום פליטת הפחמן.

הנערה, שמסרבת לטוס, הגיעה לטורינו בנסיעה ברכבת ובמכונית ממדריד, שם השתתפה בוועידת האקלים של האו"ם. היא הגיעה לאירופה ימים בודדים קודם לכן בשיט על קטמרן לאחר שבילתה חודשים בארצות הברית במסגרת מאבקה להצלת כדור הארץ.

עכשיו, היא זקוקה לפסק זמן. "אני אהיה בבית לחג המולד ואז אקח חופשה קצרה בשביל החגים בגלל שאני צריכה לנוח", סיפרה. "אחרת, אי אפשר לעשות את זה כל הזמן".

גרטה תונברג במחאה בטורינו שבאיטליה, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
לוקחת חופשה קצרה. תונברג בטורינו, היום/רויטרס

אולם האקטיביסטית נראתה אנרגטית במיוחד כשפנתה למפגינים בטורינו, מקום הולדתה של יצרנית הרכב פיאט ואחד מהמחוזות המזהמים ביותר במדינה. "2019 כמעט הגיעה לסיומה. אנחנו חייבים להבטיח ש-2020 היא שנה של פעולה, שבה נפחית את פליטות הפחמן בעולם. אנחנו עומדים להפעיל לחץ על אלה שעומדים בשלטון, אנחנו עומדים להבטיח שהם יפעלו באחריות".

עוד בוואלה!

טראמפ לעג לגרטה על הזכיה באשת השנה של טיים. התגובה שלה שברה את הרשת

לכתבה המלאה
גרטה תונברג במחאה בטורינו שבאיטליה, 13 בדצמבר 2019. רויטרס
"מתרגשים להפגין עם גרטה". טורינו, היום/רויטרס

כשהייתה בת 15, תונברג הבריזה מבית הספר בימי שישי ויצאה להפגין מחוץ לפרלמנט השבדי. המחאה של הצמיחה תנועה עולמית בשם "שישי למען העתיד", שהעניקה השראה למיליוני אנשים ברחבי העולם.

"אנחנו ממש מתרגשים להפגין יחד עם גרטה", אמרה הפעילה אלנה קוסטה בת ה-22 מטורינו. "אנחנו רוצים להסביר את המטרות שלנו לכולם ולהזמין את כולם להגיע שישי אחר שישי, בכל שבוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully