וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדור הצעיר מצפה לפעולה": גרטה הגיעה לליסבון, בדרך לוועידת האקלים

פעילת האקלים הצעירה חצתה את האוקיינוס האטלנטי על סירה, כש-150 פעילים הגיעו לתמוך בה על הרציף בבירת פורטוגל. בין המברכים, גם נשיא פורטוגל ושר הסביבה. מחר, לאחר סבב פגישות עם פעילי אקלים פורטוגליים, היא תצא לוועידת האקלים במדריד

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג הגיעה היום (שלישי) לליסבון, לקראת הופעתה בוועידת האקלים במדריד. האקטיביסטית בת ה-16 הגיעה יחד עם חבריה לקבוצת הפעילים לבירת פורטוגל, לאחר שחצתה את האוקיינוס האטלנטי מניו יורק על הסירה "La Vagabonde", כדי להימנע מטיסה המזהמת את הסביבה.

את היום בליסבון היא תעביר בסדרת פגישות עם פעילי אקלים מפורטוגל ובמנוחה לקראת היציאה למדריד. יותר מ-150 פעילי איכות סביבה הגיעו לתמוך בתונברג עם הגעתה לחוף. בין המברכים היה גם מנהיג מפלגת "אדם-אדם, טבע-טבע" בפורטוגל, אנדרה סילבה, ששיבח אותה על התפקיד החשוב שהיא ממלאת ב"התמודדות עם המשבר הגדול ביותר בתקופתנו". הוא הוסיף כי היא "מעלה למודעות נושא דחוף יותר ויותר באופן שפוליטיקאים פשוט לא יכולים".

גרטה תונברג הגיעה לליסבון בדרכה לוועידת האקלים במדריד, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
גרטה תונברג מגיעה לנמל בליסבון/רויטרס

עם הגעתה לליסבון, פנתה תונברג לפוליטיקאים שמשתתפים בוועידה, ואמרה כי הם חייבים לפעול כמה שיותר מהר. "היו כל כך הרבה ישיבות (של פוליטיקאים) כאלה לאחרונה", אמרה תונברג. "אתם חייבים להפיק מהוועידה משהו טוב אחרת ייגמר לנו הזמן. אנחנו מסתכלים אליכם. הדור הצעיר צופה אליכם ומצפה לפעולה. אנחנו נוודא שאתם באמת תעשו משהו", הבהירה.

הגעתה של תונברג לליסבון מגיעה לאחר פרסום דו"ח עגום של הארגון המטאורולוגי העולמי, שטוען כי העשור האחרון היה החם ביותר שנרשם עד כה. שר הסביבה של פורטוגל, מאטוס פרננדס, הודה לתונברג על הפעילות שלה במכתב ביום חמישי שעבר ונשיא פורטוגל, מרסלו ריבלו דה-סוזה, אמר שזה "תענוג גדול" לארח אותה בליסבון.

עוד בוואלה!

התחממות גלובלית וסכסוך עולמי: ועידת האקלים תיפתח במדריד

לכתבה המלאה
גרטה תונברג הגיעה לליסבון בדרכה לוועידת האקלים במדריד, 3 בדצמבר 2019. רויטרס
"נוודא שאתם באמת תעשו משהו". גרטה וקבוצת הפעילים/רויטרס

גרטה תונברג אמורה להצטרף לאלפי פעילים שצפויים לצעוד במדריד ביום שישי הקרוב, בשולי הוועידה, שהחלה אתמול. בפתח הועידה הזהיר מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטיירס כי כדור הארץ הגיע ל"נקודת האל-חזור". במהלך הוועידה, אמורים לקבוע המשתתפים מסגרת זמן משותפת למדינות, שבה יישמו את התוכניות שסוכמו בוועידות האקלים הקודמות, וגם למצוא פתרון לסוגיית שוקי הפחמן הבינלאומיים.

פעילי איכות סביבה מברכים את הגעתה של הפעילה גרטה תונברג לפורטוגל. רויטרס
פעילי איכות סביבה מברכים את הגעתה של גרטה לפורטוגל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully