וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבועיים בים: המסע של גרטה להצלת כדור הארץ הגיע לניו יורק

הפעילה הסביבתית בת ה-16 סיימה את מסע השיט שהחל בבריטניה בדרכה להשתתף בפסגת האקלים של האו"ם בחודש הבא. הנערה תיעדה את ימיה בים בחשבון הטוויטר שלה ושיתפה בתנאי מזג האוויר והמפגש עם דולפינים. "בואו נראה אם מנהיגי העולם הקשיבו"

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

הפעילה הסביבתית גרטה תונברג בת ה-16, שעוררה השראה בקרב צעירים ברחבי העולם, עגנה אתמול (רביעי) בניו יורק לאחר כשבועיים של שיט. הנערה חצתה את האוקיינוס האטלנטי בסירת מפרש מבריטניה כדי להגיע לפסגת האקלים של האו"ם שתיערך במעמד מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ב-23 בספטמבר. על מנת להבטיח שמסעה מאירופה לאמריקה יהיה בעל השפעה סביבתית פחותה ככל האפשר, תונברג השוודית שטה ביאכטת מרוץ בשם "מליזיה 2" שאינה פולטת פחמן.

"עגנו לחופי קוני איילנד ועוברים דרך המכס וההגירה", צייצה בבוקר יום רביעי. מוקדם יותר אתמול פרסמה בעמוד הטוויטר שלה תמונה שבה נראו אורות העיר העמומים. "יבשה!!", כתבה הנערה. "האורות של לונג איילנד והעיר ניו יורק מולנו". תונברג תיעדה את מסעה בחשבון הטוויטר שלה, כולל תיאורים על תנאי מזג אוויר קשים, צפייה בדולפינים והחיים על סיפון הספינה שאורכה כ-18 מטרים.

"בים אתה באמת מאבד תחושת זמן ולא יכול להבדיל בין הימים", כתבה ביום השמיני לשיט. "אתה ישן, אוכל ומסתכל אל האוקיינוס".

הפעילה הסביבתית גרטה תונברג עוגנת בניו יורק, 28 באוגוסט 2019. רויטרס
"יבשה!!". תונברג עוגנת בניו יורק, אתמול/רויטרס

תונברג זכתה לחשיפה בינלאומית כשהובילה את מחאות התלמידים באוגוסט אשתקד. תחילה הפגינה בעצמה מול הפרלמנט השבדי, ולאחר שתמונותיה הפכו ויראליות תלמידים נוספים מרחבי העולם הצטרפו ל"ימי שישי עבור העתיד", כשהם מוותרים על יום הלימודים כדי לדרוש מהמבוגרים לפעול בנושא שינויי האקלים.

הנערה צייצה כי "על 'מליזיה 2' הורכבו לוחות סולאריים וגנרטורים הידרואלקטריים, וכן על סיפונה הותקנה מעבדה למדידת גובה פני האוקיינוס, פחמן דו-חמצני וטמפרטורת המים בשיתוף פעולה עם מכון מקס פלנק".

עוד בוואלה!

כשסולימאני שבר את מילתו: המציאות של נסראללה לאחר הפיצוץ בביירות

לכתבה המלאה

"במהלך השנה האחרונה, מיליוני צעירים הרימו את קולם כדי לגרום למנהיגי העולם להתעורר ולהתמודד עם מצב החירום האקלימי והאקולוגי", אמרה תונברג בהצהרה לפני שהחלה במסע השיט. "במהלך החודשים הבאים, האירועים בניו יורק ובסנטיאגו בצ'ילה (שם תתקיים ועידת שינויי האקלים של האו"ם) יראו אם הם הקשיבו".

הפעילה הסביבתית גרטה תונברג עוגנת בניו יורק, 28 באוגוסט 2019. רויטרס
הגעתה של תונברג לניו יורק, אתמול/רויטרס
הפעילה הסביבתית גרטה תונברג עוגנת בניו יורק, 28 באוגוסט 2019. רויטרס
תומכיה של תונברג, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully