וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גורו האפוקליפסה": הפעילה הסביבתית תונברג הרגיזה את הימין בצרפת

חברי פרלמנט החרימו את הנאום שנשאה הנערה השבדית שעוררה תנועת מחאה בקרב בני נוער בעולם, והאשימו אותה בכך שהיא מעוררת פחדים. "אתם לא חייבים להקשיב לנו, אבל אתם צריכים להקשיב למדע", הלמה בהם בחזרה

צילום: רויטרס, עריכה: רענן פוגל

הפעילה הסביבתית גרטה תונברג הלמה בחברי פרלמנט צרפתים שהחרימו את נאומה על שינויי האקלים. הנערה השבדית בת ה-16 אמרה אתמול (שלישי) כי עליהם "להתאחד מאחורי המדע" של שינויי האקלים. "אתם לא חייבים להקשיב לנו, אבל אתם צריכים להקשיב למדע", אמרה למחוקקים מהימין השמרני והקיצוני שלא השתתפו בדיון.

תונברג וילדים אחרים הוזמנו לפרלמנט על ידי פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית, בעוד שאחרים השתלחו בה. "אנחנו לא צריכים את הגורו של האפוקליפסה", כתב בטוויטר גילום לאריב, מועמד להנהגת מפלגת הרפובליקאים השמרנית. אחרים כינו אותה "נביאה במכנסונים" ו"ג'סטין ביבר של האקולוגיה". מנגד, היא זכתה לתמיכה מקרב חברי מפלגתו של הנשיא עמנואל מקרון וממפלגת הירוקים.

פעילת איכות הסביבה, גרטה תנברג, Greta Thunberg. רויטרס
לא מפחדת לומר את האמת. תונברג בפרלמנט, אתמול/רויטרס

בנאומה, שאותו נשאה באנגלית, היא חזרה על דרישותיה לפעולה דחופה מצד ממשלות בעולם לצמצום פליטת הגזים הרעילים. היא אמרה כי ילדים כמוה הפכו ל"בחורים רעים" רק כי העזו להגיד לפוליטיקאים "דברים לא נעימים" על שינויי האקלים. "רק בשל ציטוט או מעשים על בסיס אותם מספרים, העובדות המדעיות האלו, אנחנו מקבלים כמות בלתי הגיונית של שנאה ואיומים. אנחנו זוכים ללעג ולשקרים מצד חברי פרלמנט ועיתונאים", אמרה.

הנערה הציתה תנועת מחאה של צעירים ברחבי העולם אחרי שפתחה בשביתה מול הפרלמנט השבדי באוגוסט האחרון. תלמידים במדינות שונות לא הגיעו ללימודים על מנת לעורר מודעות להתחממות הגלובלית ולהרס כדור הארץ. מאז נפגשה תונברג עם האפיפיור ונשאה דברים בפני הפרלמנט האירופי, שם היא הכפישה פוליטיקאים שבעיניה לא עושים מספיק בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully