וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילת הסביבה גרטה תונברג נגד מנהיגי העולם: "גנבתם לי את הילדות"

24.9.2019 / 10:22

הנערה השבדית נשאה נאום תקיף בפסגת שינויי האקלים של האו"ם, ואמרה שהיא הייתה צריכה להיות בבית הספר. טראמפ הפתיע והגיע לזמן קצר לאירוע, תוך שהיא תועדה מגניבה לו מבט זועם במיוחד

"איך אתם מעזים!": פעילת הסביבה גרטה תונברג השתלחה במנהיגי העולם על כישלונם להיאבק בשינויי האקלים, במהלך כינוס באו"ם/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פעילת הסביבה השבדית גרטה תונברג השתלחה אתמול (שני) במנהיגי העולם על כישלונם להיאבק בשינויי האקלים, במהלך כינוס סביבתי באו"ם. "איך אתם מעזים", הטיחה בהם הנערה בת ה-16. הנאום הקצר שלה שלהב את הכינוס שנועד לגייס ממשלות ועסקים כדי לשבור את השיתוק הבינלאומי סביב צמצום פליטות הפחמן, שהגיעו לשיא בשנה שעברה למרות עשורים רבים של אזהרות מצד מדענים.

"הכול לא בסדר, לא הייתי צריכה להיות כאן. הייתי צריכה להיות בבית הספר, בצד השני של האוקיינוס, ואתם עדיין באים לדור הצעיר עם תקווה. איך אתם מעזים", אמרה כשקולה רועד מהתרגשות. "גנבתם את החלומות שלי ואת הילדות שלי עם המילים הריקות שלכם". ביום שישי האחרון, בהשראת מחאת היחיד של תונברג מחוץ לפרלמנט השבדי לפני שנה, יצאו מיליוני צעירים ברחבי העולם לרחובות בדרישה לנקיטת צעדי חירום מול משבר האקלים.

אורח מפתיע היה נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שמטיל ספק בשינויי האקלים ופועל נגד כל תקנה ממשלתית למאבק בתופעה. הוא הגיע יחד עם סגנו מייק פנס ועם שר החוץ מייק פומפאו. הוא לא דיבר, אך הוא האזין לדבריהם של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושל ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. עם כניסתו לאולם, תועדה תונברג מגניבה לו מבט זועם.

גרטה תונברג צופה בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בכינוס אקלים של האו"ם, 23 בספטמבר 2019. רויטרס
גרטה מול דונלד. טראמפ מגיע לכינוס, אתמול/רויטרס

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר כי הוא "נדהם" מהאווירה שהייתה בזמן שכמה נואמים צעירים דיברו, ואמר כי "מקבלי ההחלטות לא יכולים להישאר חירשים לקריאה הזו לשוויון בין הדורות".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש, שארגן את האירוע לחיזוק הסכם האקלים שנחתם ב-2015 בפריז, הזהיר את המנהיגים שעליהם להגיע עם תכניות קונקרטיות, ולא עם נאומים ריקים. למרות זאת, עלו מעט מאוד הצעות חדשות להתמודדות עם השינוי המהיר באקלים, הנדרשות לפי מדענים המזהירים מההשלכות ההרסניות של התהליך. מנגד, בפסגה היו שלל הבטחות מצד חברות, קרנות פנסיה, חברות ביטוח ובנקים להשקיע יותר.

עוד בוואלה!

לאחר רצח בן ה-22 בעכו: עשרות התפרעו בבית החולים בנהריה

לכתבה המלאה
גרטה תונברג בכינוס אקלים של האו"ם, 23 בספטמבר 2019. רויטרס
דורשת מעשים, לא דיבורים. תונברג, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully