וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשת השנה של מגזין טיים: הפעילה הסביבתית גרטה תונברג בת ה-16

המגזין היוקרתי בחר בנערה השבדית שהפכה לסמל המאבק להצלת כדור הארץ לאשת השנה של 2019. תונברג היא האדם הצעיר ביותר שנבחר לתואר מאז החלה המסורת לפני 92 שנים. העורך הראשי הסביר כי הפעילה הצעירה "הגיעה משום מקום להוביל תנועה עולמית"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

פעילת האקלים השבדית, גרטה תונברג בת ה-16, נבחרה לאשת השנה של מגזין "טיים" לשנת 2019 - כך נחשף היום (רביעי). הנערה היא האדם הצעיר ביותר שנבחר אי פעם לתואר איש השנה של העיתון היוקרתי מאז החלה המסורת לפני 92 שנים. תונברג הפכה לסמל המאבק העולמי להצלת כדור הארץ בשל משבר האקלים.

העורך הראשי של המגזין, אדוארד פלסנטל, פירט מדוע בחרו בתונברג לתואר היוקרתי. "היא הפכה לקול הגדול ביותר של הנושא הגדול ביותר בכדור השנה", הסביר פלסנטל. "היא הגיעה משום מקום להוביל תנועה עולמית".

אשת השנה של המגזין טיים: פעילת האקלים, גרטה תונברג בת ה- 16. אתר רשמי
הצעירה ביותר אי פעם שנבחרה לתואר. תונברג על שער מגזין טיים/אתר רשמי

תונברג זכתה לחשיפה בינלאומית כשהובילה את מחאות התלמידים באוגוסט אשתקד. תחילה הפגינה בעצמה מול הפרלמנט השבדי, ולאחר שתמונותיה הפכו ויראליות תלמידים נוספים מרחבי העולם הצטרפו ל"ימי שישי עבור העתיד", כשהם מוותרים על יום הלימודים כדי לדרוש מהמבוגרים לפעול בנושא שינויי האקלים. מאז נפגשה תונברג עם האפיפיור ונשאה דברים בפני הפרלמנט האירופי והכפישה פוליטיקאים שבעיניה לא עושים מספיק בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully