וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול מכסים ורכישת סחורות: ארה"ב וסין חתמו על השלב הראשון בהסכם הסחר

13.12.2019 / 17:49

טראמפ הודיע כי החל מהשבוע הבא וושינגטון תבטל את הטלת המכסים על סחורות מסין, בעוד בייג'ינג תגביר רכישת מוצרים מתוצרת אמריקנית. הנשיא בירך בטוויטר: "הסכמנו על הסכם נרחב עם סין, הם הסכימו להרבה שינויים מבניים"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ארצות הברית דונלד טראמפ אמר היום (שישי) כי וושינגטון חתמה על השלב הראשון בהסכם הסחר עם סין. במסגרת ההסכם, וושינגטון תבטל את הטלת המכסים על סחורות מסין החל מיום ראשון הקרוב, ואילו בייג'ינג תגדיל רכישת מוצרים חקלאיים תוצרת ארצות הברית.

"הסכמנו על הסכם נרחב עם סין", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "הם הסכימו להרבה שינויים מבניים ורכישות מסיביות של מוצרים חקלאיים, חשמל וסחורות נוספות". הנשיא הוסיף כי ארצות הברית תרסן כמה מהמכסים שכבר הטילה על סחורות מסין.

בכירים בסין מסרו כי שתי המדינות השיגו התקדמות משמעותית בשלב הזה של המשא ומתן בתהליך הסחר. סגן שר החקלאות של סין אמר כי מדינתו תייבא יותר חיטה ותירס תוצרת ארצות הברית לאחר כניסת ההסכם לתוקפו.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג נפגשים בשולי פסגת G20, 29 ביוני 2019. רויטרס
"הסכימו להרבה שינויים מבניים". שי וטראמפ/רויטרס

נציב הסחר של ארצות הברית אמר כי המדינה הסכימה לשנות את הטלת המכסים על סחורות מסין באופן משמעותי. תחת ההסכם, וושינגטון תטיל 25% מכס על מוצרים מיובאים מסין בשווי 250 מיליארד דולר, ותפחית לכ-7.5% את המכסים על סחורות נוספות בשווי 120 מיליארד דולר.

במשרד הנציב ציינו כי ההסכם דרש רפורמות מבניות להתאמה לכלכלה הסינית בכמה תחומים, בהם קניין רוחני, טכנולוגיה, חקלאות, שירותים פיננסים וסחר במטבע חוץ.

עוד בוואלה!

בית הנבחרים קורא להטיל סנקציות על סין בשל יחסיה לאויגורים

לכתבה המלאה

ההתקדמות הגדולה ביותר

לפני כחודשיים ארצות הברית וסין הסכימו על הבסיס להסכם בין שתי המדינות, שיסיים את מלחמת הסחר ביניהן. בעקבות ההסכמות החליט טראמפ להשהות את החלטתו להעלות את התעריפים על סחורות מסין. הסכמות אלה בין וושינגטון ובייג'ינג הן ההתקדמות הגדולה ביותר שחלה ביחסים בין המעצמות מאז תחילתה של מלחמת הסחר לפני כשנה וחצי. עד כה גרם המאבק בין המדינות להאטה של הצמיחה הכלכלית העולמית.

במאי האחרון הסכימו שתי המדינות לפתוח בשיחות כדי לסיים את הסכסוך ביניהן עד דצמבר, ועצרו הטלת מכסים חדשה. אולם רגע לפני חתימה על ההסכם, השיחות קרסו. טראמפ אמר כי הסינים נסוגו מהפשרה שהיו מוכנים לה ברגע האחרון, וטען שהם מקווים שייבחר נשיא דמוקרטי במקומו כדי להמשיך ולנצל את כלכלת ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully