וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרובים לסיום": ארה"ב וסין הגיעו להבנות לקראת חתימה על הסכם סחר

12.10.2019 / 8:57

לאחר שבמאי האחרון התפוצץ המשא ומתן ועל רקע החלטת מחלקת המסחר האמריקנית להטיל סנקציות על 28 חברות סיניות, שתי המעצמות הגיעו להסכם ביניים שמקרב אותן לחתימה על הסכם. בעקבות ההחלטה השהה טראמפ את העלאת התעריפים על סחורות מסין

צילום: רויטרס

ארצות הברית וסין הסכימו הלילה (שבת) על הבסיס להסכם בין שתי המדינות, שיסיים את מלחמת הסחר ביניהן. בעקבות ההסכמות החליט נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להשהות את החלטתו להעלות את התעריפים על סחורות מסין. עם זאת, גורמים רשמיים המעורבים בנושא אמרו כי ההסכם עוד רחוק מלהיחתם והדברים עדיין לא הועלו על כתב.

הבסיס הראשוני להסכם התייחס למכירה של תוצרת חקלאית, סוגיות של המרת מטבע והיבטים של הגנה על קניין רוחני. הסכמות אלה בין וושינגטון ובייג'ינג הן ההתקדמות הגדולה ביותר שחלה ביחסים בין המעצמות מאז תחילתה של מלחמת הסחר לפני 15 חודשים. עד כה גרם המאבק בין המדינות להאטה של הצמיחה הכלכלית העולמית.

במאי האחרון הסכימו סין וארצות הברית לפתוח בשיחות כדי לסיים את הסכסוך ביניהן עד דצמבר, ועצרו הטלת מכסים חדשה. אולם רגע לפני חתימה על ההסכם, השיחות קרסו. טראמפ אמר כי הסינים נסוגו מהפשרה שהיו מוכנים לה ברגע האחרון, וטען שהם מקווים שייבחר נשיא דמוקרטי במקומו כדי להמשיך ולנצל את כלכלת ארצות הברית.

פגישה בין סגן נשיא סין ליו הא ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות ההגעה להסכם ביניים בין המדינות בנושא סחר, וושינגטון ארה"ב, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
הצליחו להגיע להבנות לאחר קריסת המו"מ במאי. טראמפ וסגן נשיא סין בחדר הסגלגל/רויטרס

ההודעה על הסכם הביניים נמסרה במהלך פגישתם של טראמפ וסגן נשיא סין ליו הו ולא כללה פירוט רב. עם זאת, טראמפ מסר כי ההגעה להסכם כתוב עלולה לקחת עד כחמישה שבועות והוסיף כי שני הצדדים "מאוד קרובים" לסיום מלחמת הסחר. שר האוצר של ארצות הברית סטיבן מנוצ'ין אמר כי ארצות הברית "לא תסכים לעסקה, אלא כאשר כל פרטיה ייכתבו".

במהלך הפגישה עם סגן נשיא סין אמר טראמפ כי "היו הרבה חיכוכים בין ארצות הברית וסין ועכשיו זה פסטיבל של אהבה וזה דבר טוב". ההסכמות הושגו לאחר יומיים של דיונים בין צוות משרד האוצר של ארצות הברית וסין, בעקבותיהם אמר שר האוצר מנוצ'ין כי הנשיא טראמפ הסכים לא להעלות את התעריפים לסחורות מסין מ-25% ל-30%. "אני חושב שתהיה לנו עסקה נהדרת והיא תהיה מעל לתעריפים", ציין טראמפ. בעבר אמר הנשיא כי הוא לא יהיה מרוצה מהסכם חלקי שיסיים את מאמציו לשנות את אופן המסחר בין ארצות הברית וסין, שלטענתו עולה לאמריקנים במיליוני מקומות עבודה.

ההבנות בין המדינות הושגו חרף החלטת מחלקת המסחר של ארצות הברית השבוע, להטיל סנקציות על 28 חברות אבטחה ואלקטרוניקה מסין, בגלל הקשר שלהן לדיכוי המיעוט האויגורי במדינה ומיעוטים מוסלמיים אחרים. החברות שנוספו לרשימה השחורה כוללות 19 סוכנויות ממשלתיות ושמונה חברות מסחריות. בעבר נוספה גם חברת וואווי לרשימה של מחלקת המסחר האמריקנית, יחד עם יותר ממאה חברות סיניות אחרות.

עוד בוואלה!

ארדואן לא יתקשה לכבוש את שטחי הכורדים, אך ישלם על כך בדם

לכתבה המלאה
פגישה בין סגן נשיא סין ליו הא ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעקבות ההגעה להסכם ביניים בין המדינות בנושא סחר, וושינגטון ארה"ב, 12 בספטמבר 2019. רויטרס
לא יעלו את התעריפים על סחורות מסין. פגישת צוותי המו"מ עם הנשיא בחדר הסגלגל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully