וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכתיב את ההיסטוריה": האסטרונאוט הראשון שצעד בחלל מת בגיל 85

12.10.2019 / 8:16

אלכסיי לאונוב לא היה האדם הראשון שהגיע לחלל, אך ייזכר על תרומותיו למשימות ווסחוד 2, החללית ששוגרה לחלל על ידי ברית המועצות ואפולו סויוז. פוטין ספד לו: "תרומתו מאפשרת את קיומה של תחנת החלל בימינו"

צילום: רויטרס

האסטרונאוט הראשון שצעד בחלל אלכסיי לאונוב, מת אתמול (שישי) בגיל 85, לאחר מחלה שסבל ממנה זמן רב. לאונוב היה הראשון שצעד בחלל, בשנת 1965.

למרות שלא היה האדם הראשון שהגיע לחלל, יזכר לאונוב על תרומותיו למשימות ווסחוד 2, החללית ששוגרה לחלל על ידי ברית המועצות ואפולו סויוז. צעדיו הראשונים בחלל ארכו 12 דקות ותשע שניות ולפני אותה הטיסה נראה לאונוב לחוץ מאחר וחליפת החלל שלו התמלאה באוויר והתקשה להכנס לחלליתו.

לאונוב טס בשנית לחלל בשנת 1975, כשפיקד על חצייה הרוסי של החללית אפולו סויוז, במסגרת שיתוף פעולה בין ארצות הברית וברית המועצות. האירוע התרחש בתקופת הפוגה בין הצדדים, שבמהלך המלחמה הקרה היו שרויים בעיצומו של מרוץ חימוש.

אלכסיי לאונוב, האדם הראשון שצעד בחלל מת בגיל 85. 11 באוקטובר 2019. רויטרס
אלכסיי לאונוב ייזכר על תרומתו לחלל/רויטרס

לאונוב שימש טייס צבאי לפני שהפך לקוסמונאוט וקיבל מדליה על בסיס התואר - גיבורה של ברית המועצות, אחד מהפרסים היוקרתיים ביותר שהוענקו ואף זכה למכתש בירח על שמו. בשנת 1992 עזר לאמן קוסמונאוטים נוספים עד לפרישתו באותה השנה. לאחר פרישתו, עבר לעיסוק באמנות וכתיבה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שהכיר את לאונוב אישית, ביקש לחלוק לו כבוד אחרון בעבור האומץ שלו. בנאס"א עדכנו בחשבון הטוויטר כי מותו היה פתאומי והוסיפו "תרומתו לחלל הכתיבה את ההיסטוריה של הפעילות בחלל, המאפשרת את קיומה של תחנת החלל בימינו".

עוד בוואלה!

שורת מעשי הונאה: ההאקר הרוסי ותסבוכת ההסגרה

לכתבה המלאה
אלכסיי לאונוב, האדם הראשון שצעד בחלל מת בגיל 85. 11 באוקטובר 2019. רויטרס
גיבור ברית המועצות לשעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully