וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טענותיו שקריות": שגרירת ארה"ב לשעבר באוקראינה העידה נגד טראמפ

11.10.2019 / 21:07

בוושיגנטון פוסט דווח כי מארי יובנוביץ', שהודחה מתפקידה במאי, סיפרה בתצהיר שנתנה בפני בית הנבחרים כי נשיא ארה"ב לחץ לפטר אותה מתפקידה בגין "נימוקים מופרכים". השגרירה טענה כי טראמפ פעל לסילוקה במשך חודשים, למרות שבמשרד החוץ האמינו שהיא לא עשתה דבר

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שגרירת ארצות הברית לשעבר באוקראינה אמרה כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לחץ להדיחה בתפקידה על בסיס "טענות שקריות ומופרכות" - כך דווח היום (שישי) בוושינגטון פוסט. מארי יובנוביץ', שפוטרה במאי האחרון מתפקידה, אמרה את הדברים בתצהיר שנתנה בדלתיים סגורות בפני נציגים בבית הנבחרים, העורכים את חקירת ההדחה של טראמפ במסגרת פרשת אוקראינה-גייט.

על פי הדיווח, יובנוביץ' שהודחה בפתאומיות סיפרה כי גורם בכיר במשרד החוץ אמר לה שטראמפ דחף להדחתה במשך חודשים, למרות שבמשרד האמינו שהיא "לא עשתה דבר לא בסדר" - כך על פי העתק ההצהרה שנתנה.

שגרירת ארה"ב באוקראינה מארי יובנוביץ' בדרכה להעיד בבית הנבחרים - 11 אוקטובר 2019. רויטרס
"פוטרתי בגלל טענות שקריות", השגרירה לשעבר יובנוביץ'/רויטרס

היא נכנסה לבניין שעל גבעת הקפיטול כשהיא מרכיבה משקפיים כהים וחלפה על פני העיתונאים מבלי להגיב לשאלות, תוך שהיא מתריסה נגד מדיניות הבית הלבן שלא לשתף פעולה עם החקירה שמובילים הדמוקרטים בעניין הדחתו של הנשיא הרפובליקני.

על פי ההצהרה שמסרה, מניעים אישיים והשפעה של אנשים פרטיים השפיעו על שיקול הדעת של דיפלומטים בזמן ממשל טראמפ, תהליכים המאיימים לפגוע באינטרסים של ארצות הברית ולגרום לעזיבתם של אנשי מקצוע איכותיים את השירות הציבורי.

לדבריה, דיפלומט וותיק נוסף, ששירת בשתי מדינות כשגריר ארצות הברית, הוא זה שהביא תחילה לצמצום סמכויותיה כשגרירה בקייב. היא זומנה לוושיגטון בטענה כי הפגינה חוסר נאמנות והאשמות נוספות.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, במהלך מענה לשאלות כתבים בבית הלבן 10 באוקטובר 2019. רויטרס
"נימוקים מופרכים". טראמפ/רויטרס

חקירת ההדחה מתמקדת בשיחת טלפון שנערכה ב-25 ביולי בה לחץ טראמפ על נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, לחקור את האנטר ביידן, בנו של יריבו הפוליטי והדמוקרט הבכיר ג'ו ביידן, בחשד שקיים ניגוד עניינים בעבודתו בחברת גז מקומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully