וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהלומות כלכליות בין סין לארה"ב: המעצמות הכריזו על הגברת המכסים

הנשיא טראמפ תקף את בייג'ינג במסגרת מלחמת הסחר המאיימת להאט את הכלכלה העולמית, והכריז בציוץ על תוספת של 5% על המוצרים המגיעים ממנה. זאת בתגובה להכרזתה של סין שעות קודם לכן כי תשית תעריפים חדשים של 5% ו -10% על 75 מיליארד דולר של מוצרים אמריקניים

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (שבת) את סין במסגרת מלחמת הסחר, המאיימת להאט את הכלכלה העולמית, והכריז בציוץ על תוספת של 5% על המוצרים המגיעים מבייג'ינג בסכום כולל של 550 מיליארד דולר. טראמפ הכריז על הדברים לאחר ששעות קודם לכן הודיעה המעצמה בעלת האוכלוסייה הגדולה בעולם כי תשית תעריפים חדשים של 5% ו-10% על 75 מיליארד דולר של מוצרים אמריקנים.

לפני הודעתו על העלאת המכסים, הנשיא טראמפ אמר כי חברות המסחר האמריקניות מוזמנות להתחיל באופן מיידי לחפש אלטרנטיבה לייצור בסין והן אף מוזמנות להתחיל לייצר את המוצרים שלהן במדינה.

"במשך שנים רבות סין (ומדינות רבות אחרות) מנצלת את ארצות הברית בנושא סחר, גניבת קניין רוחני ועוד. ארצנו מפסידה לסין מאות מיליארדי דולרים", צייץ טראמפ. "למרבה הצער, ממשלים בעבר אפשרו לסין להתקדם כל כך רחוק מהמסחר ההוגן והמאוזן שהיא הפכה לנטל גדול על משלם המיסים האמריקני. כנשיא, אני כבר לא יכול להרשות שזה יקרה. ברוח השגת סחר הוגן, עלינו לאזן את זה יחסי המסחר הלא הוגנים", הוסיף.

הנשיא דונלד טראמפ משתתף בפגישה דו-צדדית עם נשיא סין שי ג'י-פינג במהלך פסגת ה-G20, יפן, 29 ביוני 2019. רויטרס, אתר רשמי
טראמפ בפגישה בילטרלית עם נשיא סין שי ג'ינפינג בפסגת G20 ביפן, יוני/אתר רשמי, רויטרס

למעשה סחורות ומוצרים המומסים כיום על 10%, יחויבו במס של 15%, ומוצרים שהמס עליהם הוא 25% יחויבו במס של 30%. זאת, החל מה-1 באוקטובר. וושינגטון תתחיל להטיל את המכסים תחילה על כמה מוצרים החל מה-1 בספטמבר, אך מכסים על כמחצית מהסחורות הסיניות יתעכבו עד ה-15 בדצמבר. לשכת נציג הסחר האמריקני אישרה את התאריכים, אך אמרה שהיא תקיים תקופת התייחסות ציבורית לפני שתטיל את התעריף של 30% באוקטובר.

מועצת המדינה בסין הודיעה כי תעריפי הענישה יחולו על 5,078 פריטים המיוצרים בארצות הברית, החל מה-1 בספטמבר וה-15 בדצמבר. בנוסף, בייג'ינג הודיעה כי תטיל מחדש תעריף של 25% על מכוניות אמריקניות ותעריף של 5% על חלקי רכב, החל מדצמבר. סין הסירה את המכסים הללו מוקדם יותר השנה כאמצעי של רצון טוב במסגרת שיחות הסחר בין המעצמות.

משרד המסחר בסין אמר כי הוא יפגע בלובסטר קפוא תוצרת ארצות הברית, עוף קפוא, חמאת בוטנים ו-914 מוצרים אחרים עם תעריף חדש של 10% אחוזים החל מה-1 בספטמבר. פולי סויה, נפט גולמי ומוצרי אנרגיה אחרים עומדים בתעריף של 5%.

עוד בוואלה!

מצלמות אבטחה הוחרמו: מצוד נרחב אחרי המחבלים מהפיגוע בדולב

לכתבה המלאה

מלחמת הסחר המתעצמת בין ארצות הברית וסין גרמה לחששות כבדים בבורסה בוול סטריט שהמסחר ננעל בירידות שערים חדות. מדד הנאסד"ק צלל ב-3%, S&P 500 צנח ב-2.6% ודאו ג'ונס ב-2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully