וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שהעולם המוסלמי שותק, קטאר מסתייגת ממעצר המוסלמים בסין

על פי סוכנות הידיעות בלומברג, האמירות הסירה את חתימתה ממכתב תמיכה במצב זכויות האדם בסין, בה נעצרו מיליוני מוסלמים. הנסיכות עדכנה את האו"ם על החלטתה למחוק את שמה מהמכתב עליו חתמו עשרות מדינות. בדוחא טרם הגיבו לפניות לתגובה. "שומרים על ניטרליות"

צילום: Amnesty International

קטאר הסירה את חתימתה ממכתב שנחתם על ידי עשרות מדינות בתמיכה במצב זכויות האדם בסין, על מעצרם של מיליוני מוסלמים. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, הנסיכות עדכנה את נשיא זכויות האדם של האו"ם קולי סיק על החלטתה למחוק את שמה מהמכתב שנשלח ב-12 ביולי. בדוחא טרם הגיבו לפניות לתגובה.

השגריר של קטאר באו"ם, עלי אל-מנסורי, כתב כי חתימה על המכתב תפגע באינטרסים של מדיניות החוץ של ארצו, "המתמקדת בפשרה ובתיווך". הוא הוסיף: "לאור זאת, אנחנו רוצים לשמור על עמדה ניטרלית ואנחנו מציעים את שירותי התיווך שלנו".

חתימתו הופיעה גם במכתב התמיכה בסין, שנשלח ב-12 ביולי, וכלל 37 מדינות, בהן ערב הסעודית ופקיסטן. הן הגנו על ממשלו של הנשיא שי ג'ינפינג ודחו את הטענות על דיכוי המיעוט האויגורי במחוז שינג'יאנג.

אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני נואם בעצרת האו"ם הכללית, 19 בספטמבר 2017. רויטרס
אמיר קטאר על בימת האו"ם/רויטרס

מכתב זה נשלח אחרי ש-22 מדינות, רובן מהמערב, פרסמו את הביקורת המשותפת הראשונה למדיניותה של בייג'ינג. הן הפצירו בסין לחדול מהמעצרים ההמוניים והביעו דאגה "מאמצעי המעקב והמגבלות" על האויגורים בהצהרה שפורסמה ב-8 ביולי ונשלחה לנציבות זכויות האדם של האו"ם.

סין אומרת כי היא נאבקת בטרור והיא משתמשת במחוז כמעבדת ניסוי למערכת המעקב הנרחבת שלה, שכוללת טכנולוגיה לזיהוי פנים ועד עמדות אבטחה בשווקים. בייג'ינג לא פרסמה את מספר העצורים הרשמי במחנות, שלדבריה משמשים ל"חינוך מחדש". חברי קונגרס אמריקנים, ארגוני זכויות אדם וארגונים דתיים קוראים להטיל סנקציות על סין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מוסלמים חוגגים את חג עיד אל אדחא במזרח אסיה. רויטרס
מוסלמים חוגגים את חג עיד אל אדחא במזרח אסיה/רויטרס

לפי בלומברג, סין הייתה שותפת הסחר השלישית בגודלה של קטאר ב-2018, והמסחר ביניהן הסתכם ב-13 מיליארד דולר. קטאר, יצואנית הגז הטבעי הנוזלי הגדולה בעולם, כבר נתפסה בצומת דרכים בכל הנוגע לדיכוי המוסלמים בסין לפני כן.

מוקדם יותר השנה פעלו פעילי זכויות אדם למניעת גירושי של הפעיל האויגורי אבליקים יוסוף מקטאר בחזרה לסין, ולאפשר לו לעזוב לארצות הברית במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully