וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחיר 30 אלף דולרים: שופר הבאבא סאלי עומד למכירה פומבית

11.12.2019 / 18:04

קרוב ל-36 שנים לאחר מותו, שופרו של הרב המקובל מנתיבות יוצע למכירה בשבוע הבא. בית המכירות ציין כי הכלי, העשוי קרן איל, כשר לתקיעה כהלכה. השופר מצטרף לשורת פרטים וחפצים אישיים של הרב שנמכרו בשנים האחרונות באלפי דולרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
שופרו של הרב העומד למכירה/מערכת וואלה, צילום מסך

שופר שהיה שייך לרב המקובל הבאבא סאלי עומד למכירה פומבית, כשלפי הערכות מחירו יכול להגיע ל-30 אלף דולר. השופר עשוי מקרן איל כפופה וצבעיו צבעי שחור-שמנת, גימור הפיה בליטוש ועיצובו נאה במיוחד. הוא יימכר ב-18 בדצמבר בבית המכירות הפומביות "תפארת" ומצורף אליו מכתבו של רבי יחיאל אבוחצירא, רבה של רמלה, בנו של יצחק אבוחצירא, אחיו של הבאבא סאלי.

על פי המכתב המצורף, "השופר הקדוש הזה התקבל על ידי מורי דודי הקדוש והטהור סידנא באבא סאלי זיע"א וזה היה בשימוש אצלו במשך השנים וזכות אבותינו הקדושים תעמוד לכם אמן". בית המכירות ציין כי קרוב לוודאי שהשופר כשר לתקיעה כהלכתה, אולם כשרותו לא נבדקה ביסודיות.

הילולת הבאבא סאלי בנתיבות, 13 בינואר 2016. יעקב כהן, מערכת וואלה! NEWS
אלפים עולים למקום בכל שנה. הילולת הבאבא סאלי בנתיבות/מערכת וואלה! NEWS, יעקב כהן

הבאבא סאלי נולד ב-1889 במרוקו, בן לשושלת רבנים מקובלים בעלי כריזמה שיוחסו להם כוחות נסיים. כבר בגיל 18 התמנה הבאבא סאלי לראש ישיבה. הוא עלה לישראל פעמיים ושב למרוקו ואחרי שעלה שוב ב-1970 השתקע בישראל וחי בנתיבת עד שהלך לעולמו ב-1984. את ביתו פקדו המונים, גם רבים שלא היו דתיים, בהם גם בכירים בפוליטיקה ובכלכלה הישראלית, כדי לזכות לברכה מפיו. עוד מעט ימלאו 36 שנה למותו של המקובל שמאות אלפי מאמינים נשאו אליו עיניים; בהילולה שנערכת לזכרו מדי שנה אלפים עולים לאחוזת הקבר שלו בנתיבות.

עוד בוואלה!

"סייעו לעם המתבוסס בדמו": מכתב הרב למייסדי האו"ם עומד למכירה

לכתבה המלאה

תהילים ב-20 אלף דולר, כיפה ב-5,000

עם השנים עמדו למכירה פריטים נוספים של הבאבא סאלי ונראה כי לחפצים ופריטים שונים שהיו ברשותו של הרב המקובל יש ביקוש גבוה בקרב הציבור. לפני חמש שנים כבר עמד למכירה פומבית בבית מכירות אחר שופר אחר שהיה שייך לבאבא סאלי. מדובר היה בשופר אחר ומחירו ההתחלתי עמד על 15 אלף דולר. התחזית הייתה כי מחירו יכול להגיע עד ל-30 אלף דולר, אולם בסופו של דבר הוא לא נמכר.

כמו כן, שטר נכסי מלוג (הנכסים שהאישה מביאה לבעלה כנדוניה) משנת 1945 ועליו חתימת ידו של הרב, עומד כעת גם כן למכירה וההערכה היא כי מחירו יכול להגיע ל-2,000 דולר. פסקי הלכה שכתב במרוקו מוצעים גם הם למכירה וההערכה כי יכולים להימכר ב-3,500 דולר. יתר על כן נמכרו פריטים נוספים כמו ספר התהילים האישי של הרב שנמכר ב-20 אלף דולר, מחזור התפילה שאיתו התפלל ונמכר ב-14 אלף דולר. הטלית איתה התפלל נמכרה ב-5,000 דולר, קופסת הטבק האישית שלו ב-2,000 דולר וכיפתו הלבנה ב-5,000 דולר. שעון כיס מזהב שבו השתמש הרב נמכר ב-3,400 דולר, ואפילו שטר של עשרה שקלים שנתן למקורביו מצא קונה שהסכים לשלם עבורו 1,800 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully