וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקח את הטלפון מהכתב: ג'ונסון סירב להסתכל בתמונת ילד מאושפז על הרצפה

10.12.2019 / 10:39

ימים לפני הבחירות, רה"מ התעלם מתמונת בן 4 שוכב על מעילים בשל מחסור במיטות, ואף דחף לכיסו את הטלפון של הכתב. הוא התנצל במהרה ואמר: "תמונה נוראית". באופוזיציה אמרו כי זו הוכחה שאין לו אמפתיה למטופלים. מערכת הבריאות הציבורית היא אחד הנושאים המרכזיים בקמפיין

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון ספג אתמול (שני) ביקורת בשל התגובה שלו לתמונה של ילד חולה ששכב על רצפת בית חולים, שלושה ימים לפני הבחירות. מפלגתו השמרנית עדיין מובילה על הלייבור, כשהברקזיט ועתיד שירות הבריאות הציבורי במדינה הם שניים מהנושאים הבולטים ביותר בקמפיין.

במהלך ריאיון עם ג'ונסון, כתב של ערוץ ITV ניסה שוב ושוב להראות לו תמונה בטלפון שלו, שבה נראה ילד בן ארבע שוכב על ערימת מעילים בבית חולים בעיר לידס. התמונה הוצגה בשער העיתון "דיילי מירור" המזוהה עם הלייבור. בעיתון נכתב כי הילד היה ככל הנראה חולה בדלקת ריאות, והוא טופל על הרצפה מכיוון שלא היו מיטות פנויות.

ילד בן ארבע שוכב על רצפת בית חולים בעיר לידס, בריטניה, דצמבר 2019. אתר רשמי
התמונה פורסמה בשער עיתון התומך בלייבור. הילד על ערימת המעילים בבית החולים בלידס/אתר רשמי

ג'ונסון נמנע בתחילה מלהסתכל בטלפון, ובמקום זאת החל לפרט את תכניתו להשקיע בשירותי הבריאות, תוך שהוא אומר שלא הייתה לו הזדמנות להסתכל על התמונה. הכתב אמר כי ג'ונסון לקח את הטלפון שלו והכניס אותו לכיסו. כשנשאל על כך שוב, ג'ונסון הוציא את הטלפון, הסתכל עליו ואמר: "זו תמונה נוראית, נוראית. אני מתנצל כמובן בפני המשפחה ובפני כל מי שחוו חוויות נוראיות ב-NHS, אבל מה שאנחנו עושים זה לתמוך ב-NHS.

ראש הממשלה הוסיף עוד כי הוא סבור שבסך הכול, "למטופלים יש חוויה הרבה יותר טובה מזו של הילד המסכן הזה". הוא התנצל בפני הכתב: "אני מצטער שלקחתי את הטלפון שלך".

מפלגות האופוזיציה מיהרו לשתף את התיעוד ברשתות החברתיות, ואמרו כי זה מוכיח שלג'ונסון אין אמפתיה למאושפזים בבתי החולים.

עוד בוואלה!

רגע לפני הבחירות: ג'ונסון וקורבין בעימות תקיף על קולם של הבריטים

לכתבה המלאה
בוריס ג'ונסון ראש ממשלת בריטניה משוחח עם עיתונאים בטיסה לבירמינגהם, 9 בדצמבר 2019. רויטרס
עדיין מוביל בסקרים. ג'ונסון, אתמול/רויטרס

בהמשך היום, ביקר שר הבריאות מאט הנקוק באותו בית חולים, ואמר כי הוא "נחרד" מהתמונה. כשנשאל אם הוא הגיע לביקור רק מפני שהשמרנים נבהלו מהשפעת התמונה על הקמפיין, דחה זאת הנקוק: "לא, מה שאנשים רוצים לראות זו השקעה מוגברת, ולוודא שאנחנו מתמודדים עם הבעיות". מחוץ לבית החולים, הפגינו כמה תומכי לייבור נגד שר הבריאות בממשלתו של ג'ונסון.

במקביל, במהלך אירוע קמפיין אחר בסמוך לעיר סנדרלנד שצפון-מזרח אנגליה, אחת המטרות המרכזיות של השמרנים בבחירות, ג'ונסון נשאל על ידי אחד המשתתפים על אתר מזויף שהושק כדי להסיח את דעת הבוחרים מהמצע של הלייבור בחודש שעבר.

האתר, www.labourmanifesto.co.uk, האשים את מפלגתו של ג'רמי קורבין כי אין לה "שום תכנית לברקזיט", כי היא רוצה להטיל מסים גבוהים יותר ולערוך שני משאלי עם נוספים.

כשנשאל אם החשש מהלייבור הוא שגרם למפלגתו להקים את האתר, אמר ג'ונסון: "אני חושש שהתשובה הקצרה לשאלה הזו היא שאין לי מושג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully