וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון מסרב לחשוף כמה ילדים יש לו: "הם לא מועמדים בבחירות האלו"

ראש ממשלת בריטניה סירב לענות לשאלת עיתונאים על מספר ילדיו ועל תכניותיו לגבי האפשרות שיביא ילדים נוספים לעולם. לדבריו, הוא אוהב אותם מאוד - אך הם אינם חלק מהמועמדים בבחירות

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

(בווידאו: ראש ממשלת בריטניה נפגש עם המלכה לקראת הבחירות)

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון סירב אמש (שישי) לחשוף כמה ילדים יש לו. זאת, לאחר שאמר שהוא לא "מתכוון להפוך אותם לנושא פומבי" לקראת הבחירות הכלליות בממלכה המאוחדת שייערכו ב-12 בדצמבר. "אני אוהב מאוד את ילדיי, אבל הם לא מועמדים בבחירות האלה", אמר. לאחר שנשאל אם הוא מתכוון להביא ילדים נוספים, אמר ראש הממשלה כי הוא לא מתכוון להיכנס לדיונים בנושא.

לקראת הבחירות המתקרבות, ראש ממשלת בריטניה יצא נגד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר שיהיה הכי טוב אם הוא לא יתערב בבחירות במדינה כשיבקר בלונדון לפסגת נאט"ו בשבוע הבא.

ג'ונסון אמר את הדברים לאחר התבטאות של טראמפ על הפוליטיקה בממלכה. נשיא ארצות הברית אמר כי מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין, יהיה "כל כך גרוע" עבור בריטניה וכי ג'ונסון צריך להסכים לחוזה עם מנהיג מפלגת הברקזיט, נייג'ל פאראג'.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בנאום לקראת הבחירות במדינה. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
"לא אניח אותם על המגרש". ראש ממשלת בריטניה ג'ונסון/רויטרס

בכירים במפלגתו של ג'ונסון חוששים מכך שטראמפ יכול לשבש את הקמפיין כשהוא בלונדון, קצת יותר משבוע לפני הבחירות, כשהסקרים מצביעים על כך שראש הממשלה הנוכחי עומד לנצח.

"מה שאנחנו לא עושים באופן מסורתי, זה להיות מעורבים במערכת הבחירות אחד של השני", אמר ג'ונסון ברדיו LBC. "הדבר הכי טוב כשיש לך חברים קרובים ובעלי ברית כמו ארצות הברית ובריטניה, הוא שאף אחד מהצדדים לא יתערבב בבחירות זו של זו".

ג'ונסון אמר כי אם ישמור על השלטון, הוא יבצע את הברקזיט עד ה-31 בינואר, אחרי כמעט ארבע שנים של משבר פוליטי בעקבות משאל עם שנערך ב-2016 בו הצביעו אזרחי בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי.

עוד בוואלה!

פיגוע דקירה בבריטניה: "שני אזרחים נהרגו בגשר לונדון"; התוקף חוסל

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נוחת בפלורידה אחרי שביקר באפגניסטן. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
הכי טוב שלא יתערב. נשיא ארצות הברית טראמפ נוחת בפלורידה/רויטרס

עוד אמר ראש הממשלה כי הוא רוצה לשמר את ההכנות הממשלתיות לקראת יציאה מהאיחוד ללא הסכם, שתחתו בריטניה תצא ללא הסכמה על התנאים עם בריסל, ובכך תחשוף את עצמה לחוסר וודאות כלכלית. זאת לצד ציפייה להבטיח עסקת סחר עם האיחוד האירופי עד סוף 2020. "רבים מההכנות הללו יהיו בעלות ערך רב כשנצא מההסדרים של האיחוד האירופי", אמר לעיתונאים.

טראמפ, שאמור להגיע ביום שני, הציג בעבר את ג'ונסון כ"טראמפ הבריטי" ובמהלך ביקור קודם מתח ביקורת על מדיניות הברקזיט של תרזה מאי, קודמתו בתפקיד של ג'ונסון.

קורבין, המתנגד לתכניתו של ג'ונסון ליציאה מהאיחוד, אמר כי ראש הממשלה ימכור חלקים משירותי הבריאות של בריטניה לעסקים בוושינגטון לאחר הברקזיט, אולם ג'ונסון הכחיש זאת. טראמפ אמר בעבר שכל תחום, כולל בריאות, צריך להיות על שולחן המשא ומתן בשיחות הסחר, אם כי חזר בו לאחר מכן ואמר כי שירותי הבריאות לא יהיו בשיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully