וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע דקירה בבריטניה: שני אזרחים נרצחו בגשר לונדון; התוקף חוסל

סוכנויות הידיעות ועמית לגו

29.11.2019 / 22:21

שני בני אדם נרצחו במתקפת הטרור בבירה, כשחשוד חמוש בסכין החל לדקור בני אדם בגשר המפורסם. שלושה אזרחים נוספים נפצעו. התוקף, שעטה על גופו חגורת נפץ, נורה למוות ע"י שוטרים. כתב וואלה! NEWS בזירה שחזר: "שמענו את המשטרה והמסוקים, עשרות רצו"

צילום:רויטרס, עריכה:שאול אדם

טרור בלונדון - כל הפרטים

  • שני אזרחים נרצחו במתקפת טרור בגשר לונדון
  • שלושה בני אדם נפצעו מדקירות; החשוד חוסל בזירה
  • על גופו של החשוד הייתה חגורת נפץ; חבלנים נמצאים בזירה
  • ג'ונסון: מקרה מחריד, מחשבותיי עם הקורבנות ומשפחותיהם

שני בני אדם נרצחו היום (שישי) במתקפת טרור בגשר לונדון בבריטניה - כך הודיעה המשטרה המקומית. השניים נפצעו כשאדם חמוש בסכין הגיע למקום, ומותם נקבע בבית החולים. שלושה פצועים נוספים עדיין מאושפזים. במשטרה אישרו כי התוקף חוסל.

מפקדת משטרת לונדון, קרסידה דיק, אמרה כי רמת הכוננות עלתה ושוטרים נוספים יוצבו ברחבי העיר. עוד הוסיפה כי המשטרה ממשיכה בחקירת הפיגוע ובודקת אם חשודים נוספים היו מעורבים.

ראש המטה ללוחמה בטרור של בריטניה, ניל באסו, אישר כי מדובר במתקפת טרור והתוקף נורה למוות במקום. הוא הוסיף כי החשוד לבש לגופו חגורת נפץ. "לפי דיווחים כי ייתכן ועל החשוד היה מטען חבלה, כוחות מיוחדים הגיעו לזירה על מנת לוודא שאין סכנה נוספת לציבור", אמר באסו.

בעקבות הפיגוע, כוחות משטרה והצלה רבים נמצאים בסמוך לגשר לונדון. האזור נחסם לתנועה ותחנת הרכבת התחתית נסגרה במשך כמה שעות. הציבור התבקש להתרחק מהמקום, ובניינים בסביבת התקרית פונו מיושביהם.

אנשים ושוטרים משתלטים על התוקף בגשר לונדון שבבריטניה, שדקר כמה אנשים ונורה, בעוד שאדם לוקח את הסכין שלו. 29 בנובמבר 2019.. אתר רשמי
שוטרים ועוברי אורח משתלטים על החשוד בגשר לונדון, היום/אתר רשמי

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון כינה את הפיגוע "מקרה מחריד" ומסר את תנחומיו לקורבנות ומשפחותיהם. הוא הודיע כי קיבל עדכון על האירועים האחרונים וביקש להודות לכוחות הביטחון וההצלה. יו"ר האופוזיציה, מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, צייץ כי "דיווחים מזעזעים מגשר לונדון. מחשבותיי עם אלה שנקלעו לתקרית. תודה למשטרה ולכוחות החירום". פיגוע הטרור מגיע כשבוע וחצי לפני הבחירות לראשות ממשלת בריטניה, ובעקבותיו המפלגה השמרנית ומפלגת הלייבור הודיעו כי הן מבטלות את אירועי הקמפיין שתוכננו היום.

הבית הלבן גינה את פיגוע הטרור בלונדון והדגיש כי ארצות הברית תתמוך בבעלת בריתה, בריטניה. "ארצות הברית מגנה בכל תוקף כל אלימות נוראית שפוגעת בחפים פשע", נמסר. בנוסף לכך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תודרך על מתקפת הטרור בבירת בריטניה.

עוד בוואלה!

אחרי יותר מ-400 הרוגים: ראש ממשלת עיראק הודיע על התפטרותו

לכתבה המלאה
שוטרים בודקים את הזירה בה התרחש פיגוע הדקירה בלונדון שבבריטניה. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
שוטרים בודקים את הזירה בה התרחש פיגוע הדקירה, היום/רויטרס

כתב וואלה! NEWS עמית לגו, שנמצא במקום, סיפר כי "התחלתי ללכת על גשר לונדון ומספר שניות לאחר מכן אנשים התחילו לרוץ בפאניקה לכיוון השני. המשכתי מעט ואז שמעתי את היריות. המון יריות. התחלתי לרוץ חזרה כדי להתחבא מאחורי עמוד בניין. בשלב הזה שמענו את המשטרות והמסוקים מגיעים".

"השוטרים צרחו עליי לברוח מהר מהאזור", הוסיף לגו. "עשרות בריטים שהיו סביבי התחילו לרוץ לכל עבר כדי לתפוס מחסה".

עדת ראיה שמסתגרת במסעדה במקום סיפרה ל-BBC כי "הרבה אנשים נכנסים וכולם נכנסו מתחת לשולחנות". עוד הוסיפה כי "התבקשנו להתרחק מהחלונות, אנשים שהגיעו מבחוץ סיפרו כי היה ירי".

המשטרה המקומית צייצה בטוויטר כי "בשעה 13:58 הוזעקנו לאירוע דקירה לאזור סמוך לגשר לונדון. אדם נעצר וכמה בני אדם נפצעו". שירותי ההצלה של לונדון הכריזו על "תקרית חמורה" ואמבולנסים רבים נמצאים במקום.

זירת האירוע בגשר לונדון שבבריטניה בו נפצעו כמה אנשים ואדם אחד חוסל. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
זירת התקרית בלונדון, היום/רויטרס

מוקדם יותר החודש בריטניה הורידה את רמת איום הטרור הלאומי מ"חשוב" ל"חמור" - הדרגה הנמוכה ביותר מאז 2014. ביוני 2017 מתקפת טרור התרחשה בגשר לונדון. שלושה אנשי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נהגו בוואן ודרסו למוות שמונה בני אדם. עשרות בני אדם נוספים נפצעו.

(עדכון ראשון: 16:45)

פצוע בתקרית הדקירה בגשר לונדון, 29 בנובמבר 2019. צילום מסך
אחד הפצועים בגשר לונדון, היום/צילום מסך
שוטרים בודקים את הזירה בה התרחש פיגוע הדקירה בלונדון שבבריטניה. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
שוטרים מבצעים בדיקות על גשר לונדון בו התרחש הפיגוע, היום/רויטרס
כוחות המשטרה מתארגנים באזור בו התרחש פיגוע הדקירה בלונדון שבבריטניה. 29 בנובמבר 2019.. רויטרס
כוחות המשטרה מתארגנים באזור בו התרחש פיגוע הדקירה, היום/רויטרס

תיעוד הירי בגשר לונדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully