וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפריסין חוקרת את "ואן הריגול הישראלי"

הרשויות מינו יועץ מיוחד כדי שיעזור למשטרה לחקור את פעילות כלי הרכב החשוד, שנחשף בתחקיר של פורבס, ונמצא בבעלות WiSpear הרשומה שאותה ייסד איש מודיעין ישראלי לשעבר. בוואן, ששוויו מיליוני דולרים, יש אמצעי מעקב וריגול מתקדמים. בחברה טוענים: "זה ציד מכשפות"

הצעירה הבריטית מגיעה למתן עדות בבית המשפט באיה נאפה/מעריב

(בווידאו: דיון במשפטה של הצעירה הבריטית בקפריסין)

קפריסין מינתה אתמול (חמישי) מומחה עצמאי כדי לסייע למשטרה לחקור את "ואן הריגול", שלפי דיווחים שונים שייך לישראל ומצויד בטכנולוגיות מעקב מתוחכמות. התובע הכללי קוסטס קלרידס אמר כי בשל "חומרת התיק וההיבטים המשפטיים השונים", התבקש המומחה, אליאס סטפנו, לסייע למשטרה.

כלי הרכב היקר, ששוויו מוערך בתשעה מיליון דולר, הוצג לראשונה בסרטון שפורסם בפורבס לפני כמה חודשים, אך רק לאחרונה זכה לתהודה ברשתות החברתיות בקפריסין.

לפי הדיווח, הוואן שייך לחברת WiSpear הרשומה בקפריסין, שמייסדה והמנכ"ל שלה הוא טל דיליאן, קצין מודיעין ישראלי לשעבר. בפורבס דווח כי באמצעות הציוד המשוכלל, ניתן לעקוב אחרי מכשירים ברדיוס של חצי מטר, לפרוץ לכל טלפון ולהאזין לשיחות מוצפנות.

ואן ריגול שהחרימה משטרת קפריסין, נובמבר 2019. אתר רשמי
"ואן הריגול" אחרי החרמתה בידי המשטרה/אתר רשמי

החקירה נפתחה אחרי שהמפלגה הקומוניסטית בפרלמנט של קפריסין פנתה לממשלה בשאלה מה היא עושה בנוגע לפעילות הריגול לכאורה נעשתה בוואן. מוקדם יותר החודש ערכו שוטרים חיפושים במתקן של החברה בעיר הנופש לרנקה. המשטרה החרימה את הוואן ב-17 בנובמבר.

קלרידס מסר בהצהרה כי סטפנו יעזור לחקור אם בוצעו עבירות שהפרו את הזכות לפרטיות ולתקשורת חסויה. WiSpear מכחישה כי היא פעלה שלא כחוק. היא טוענת שכלי הרכב לא שימש לריגול אחר אף אחד בקפריסין, והוא גם לא הושכר למטרה זאת.

בהודעת החברה משבוע שעבר נאמר כי "ברצוננו לחזור ולהדגיש כי כלי הרכב לא פעל בשטח קפריסין למעט בזמן הדמיות ובדיקות שטח בלבד, ואך ורק במכשירים של החברה". ב-WiSpear טוענים כי הם קורבן ל"ציד מכשפות" ו"קמפיין שמועות" המתנהל על ידי "גורמים חסרי סמכות בנושא".

(עדכון ראשון: 09:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully