וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבע פעמים נשאל קורבין אם הוא רוצה להתנצל בפני היהודים. הוא סירב

מנהיג הלייבור התחמק בריאיון מהבעת התנצלות רשמית, אחרי המתקפה של הרב הראשי. "נגן על כל הקהילות", אמר קורבין, שמצמצם את הפער מג'ונסון לקראת הבחירות בעוד שבועיים. בשל הביקורת, הוא טען: "התנצלתי על כך כבר כשנבחרתי לתפקיד"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין סירב להתנצל בפני הקהילה היהודית, אף שהרב הראשי של הממלכה האשים אותו בכישלון במאבק באנטישמיות. בריאיון שהעניק אתמול לרשת BBC, נשאל יו"ר האופוזיציה אם הוא מעוניין להתנצל - אולם הוא השיב רק כי ממשלה בראשותו תגן "על כל הקהילות" מפני אפליה וניצול.

"מה שאני אומר זה שאני נחוש שהחברה שלנו תהיה בטוחה לכל האנשים, בעלי כל האמונות", אמר קורבין. "הממשלה שלנו תגן על כל הקהילות מפני פגיעות בהן ברחובות, ברכבות או בכל מקום אחר". לדברי קורבין, שהתבטא בעבר בצורה אנטישמית, הגזענות היא "רעל מוחלט". לדבריו, "אני רוצה לעבוד עם כל קהילה כדי להבטיח את מיגורה. זה מה שעשיתי כל חיי".

בעקבות הביקורת, אמר היום (רביעי) קורבין כי הוא כבר התנצל והביע סימפתיה בפני מי שנפגע מאנטישמיות בעת שנבחר לתפקיד. "הייתי ברור בכך שאנטישמיות בחברה שלנו היא שגויה לחלוטין, והמפלגה שלנו הבהירה כשנבחרתי להנהיג, ולאחר מכן, שאנטישמיות אינה מקובלת בשום צורה במפלגה או בחברה שלנו, ואכן הציעה את הסימפטיה וההתנצלות בפני מי שסבל מכך", אמר מנהיג הלייבור במסיבת עיתונאים.

דבריו של הרב הראשי אפרים מירוויס, נאמרו לקראת הבחירות ב-12 בדצמבר, שבהן יכריעו המצביעים הבריטים בין שתי אפשרויות מנוגדות - המשך שלטון השמרנים בהנהגת בוריס ג'ונסון, המבטיח להשלים את הברקזיט ולפרוש מהאיחוד האירופי, לבין ממשלת לייבור שרוצה להפוך על פיה את החברה הבריטית, עם חזון סוציאליסטי רדיקלי.

ג'רמי קורבין בריאיון לרשת BBC, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
"גזענות היא רעל". קורבין, אתמול/רויטרס

"זה כישלון של תרבות. זה כישלון של הנהגה. רעל חדש - שצמח בצמרת המפלגה - מושרש במפלגת הלייבור", כתב אתמול הרב הראשי במאמר דעה חריג מצדו של איש דת. עם זאת, לא ברור מה מידת ההשפעה שלו על הבוחרים. דבריו זכו לתמיכת הכנסייה האנגליקנית והקהילה המוסלמית.

סקרים אחרונים מצביעים על צמצום היתרון של השמרנים, שבועיים לפני הבחירות בבריטניה. ג'ונסון אמר כי זהו "עסק רציני" כשהרב הראשי תוקף את מנהיג האופוזיציה.

"מעולם לא הכרתי משהו כזה וזה כישלון מנהיגותו ברור מצדו של מנהיג הלייבור, שלא הצליח למגר את הווירוס במפלגת הלייבור", אמר ראש הממשלה באירוע בחירות בסקוטלנד. במקביל, מפלגתו שלו מואשמת על ידי הקהילה המוסלמית באסלאמופוביה. שר האוצר, סג'יד ג'אוויד, אמר כי המפלגה תחקור סממני אסלאמופוביה בשורותיה, ואמר כי היא לוקחת ברצינות את תלונות הקהילה המוסלמית. השר הוא מוסלמי בעצמו.

לקריאה נוספת בנושא

הרב הראשי של בריטניה נגד מנהיג הלייבור: "נכשל במלחמה באנטישמיות"

לכתבה המלאה
כנס בחירות של מפלגת הלייבור בלונדון, בריטניה, 26 בנובמבר 2019. רויטרס
מצמצמים את הפער מהשמרנים. כנס הלייבור בלונדון, אתמול/רויטרס

קורבין, שהבטיח להכיר במדינה פלסטינית אם יעלה לשלטון, זעזע את הממסד שנבחר להנהיג את הלייבור ב-2015. מאז הוא נתון לביקורת של חלק מחברי המפלגה, חברי פרלמנט ומנהיגים יהודיים על כך שהוא נכשל במאבק באנטישמיות המבעבעת בשורות הלייבור.

לפני הריאיון שהעניק ל-BBC, גינה קורבין את תופעת האנטישמיות בעת שהציג את מצע "הגזע והאמונה" של הלייבור. "אנטישמיות, על כל צורותיה, היא מרושעת ומוטעית", אמר קורבין בכנס בצפון לונדון. "אין שום מקום לאנטישמיות, בשום צורה ובשום אופן, בבריטניה המודרנית, ותחת ממשלת לייבור לא נסבול אותה בשום אופן. אני רוצה להבהיר זאת".

יו"ר הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, 25 נובמבר 2019. רויטרס
"אין שום מקום לאנטישמיות", קורבין/רויטרס

תשעה חברי לייבור התפטרו מהמפלגה בחודש פברואר האחרון, בין היתר בשל האנטישמיות בשורותיה. במאי, נפתחה חקירה רשמית וחסרת תקדים נגד הלייבור בחשד לאפליה. קורבין גם ספג ביקורת אחרי שהמפלגה לא אימצה במלואה את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות שגיבשה ברית הזיכרון הבינלאומית לשואה.

לא כל חברי הקהילה היהודית הסכימו עם דבריו של הרב הראשי. אלפרד דאבס, שנמלט בתור ילד מצ'כוסלובקיה הכבושה בידי הנאצים, אמר כי על הלייבור לפעול מהר יותר נגד האנטישמיות - אולם הוא הוסיף כי המתקפה של הרב הראשי על המפלגה ועל העומד בראשה הייתה "לא מוצדקת ולא הוגנת". לדברי דאבס, שעלה לנאום לפני קורבין, "אני מאוד מאוד מאוכזב שהוא עשה זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully