וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של בריטניה נגד מנהיג הלייבור: "נכשל במלחמה באנטישמיות"

במאמר שפורסם בטיימס האשים המנהיג הרוחני של הקהילה היהודית אפרים מירוויס את ג'רמי קורבין, מבלי לנקוב בשמו, בחברות עם "אלה שקוראים לרצח יהודים". הוא אמר כי היהודים בממלכה מודאגים, ובצדק, מהאפשרות שהלייבור תקים את הממשלה הבאה לאחר הבחירות שייערכו בחודש הבא

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, תקף היום (שלישי) את יו"ר מפלגת הלייבור וראש האופוזיציה בבריטניה ג'רמי קורבין, והאשים אותו בכישלון במלחמה באנטישמיות. במאמר שפורסם בעיתון הטיימס, כשבועיים לפני הבחירות הכלליות בממלכה, טען הרב כי יהודי בריטניה חרדים, ובצדק, מהסיכוי של קורבין להקים ממשלה.

בהתבטאות פוליטית חריגה אמר המנהיג הרוחני של הקהילה היהודית כי לא מסמכותו להגיד לאזרחים איך להצביע, אך טען כי הדרך בה התנהלה הנהגת מפלגת הלייבור במלחמה נגד האנטישמיות "איננה מתיישבת עם הערכים הבריטיים שאנו כה גאים בהם - של הגינות וכבוד לכל בני האדם".

"הנהגת המפלגה מעולם לא הבינה שחוסר ההצלחה שלה הוא לא בהתעסקות הפרוצדורלית, אותה ניתן לתקן באמצעות עבודה ובחינת תהליכים מחדש. זה הכישלון בכך שהם אינם רואים בכך בעיה אנושית, אלא בעיה פוליטית. זה כישלון של תרבות. זה כישלון של הנהגה. רעל חדש - שצמח בצמרת המפלגה - מושרש במפלגת הלייבור", כתב הרב.

הרב הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס. ויקיפדיה, אתר רשמי
"כישלון של תרבות". הרב אפרים מירוויס/אתר רשמי, ויקיפדיה

הרב, שלא נקב בשמו המלא של קורבין, המשיך ותקף: "עד כמה מנהיג האופוזיציה של הוד מלכותה צריך להיות מונע מדעות קדומות כדי להיחשב לא כשיר לתפקיד? האם יספיקו קשריו עם אלה שהסיתו לשנאה נגד יהודים? האם מספיק להחשיב כ'חברים' את אלה שקוראים לרצח יהודים? נראה שלא".

הרב טען כי הקהילה היהודית מתבוננת באי-אמון באנשי הלייבור. "אפילו כשקיבלנו איומים, תגובת המפלגה לא הייתה מספקת כלל. כעת אנו ממתינים לתוצאה של חקירה רשמית של נציבות שוויון וזכויות האדם, אם האפליה בה נקטה המפלגה כנגד יהודים הפכה לבעיה מוסדית, אז מה יהיה עלינו לצפות מהם אם יגיעו לממשלה?".

הארכיבישוף מקנטרברי ומנהיג הכנסייה האנגליקנית, ג'סטין וולבי, גיבה את האשמותיו של הרב הראשי של בריטניה על הנהגת מפלגת הלייבור, ואמר כי דבריו מדגישים את תחושת חוסר הביטחון השוררת בקרב יהודים בריטים רבים. בציוץ בטוויטר כתב וולבי כי "הצהרתו חסרת התקדים של הרב הראשי אמורה להתריע בפנינו על תחושת חוסר הביטחון והפחד העמוקים שחשים יהודים בריטים רבים. הם צריכים להיות מסוגלים לבטא בחופשיות את התרבות והאמונה שלהם".

בעודו מכיר בהיסטוריה האנטישמית של הכנסייה האנגליקנית כלפי יהודי הממלכה, אמר הארכיבישוף כי "איש מאיתנו לא יכול להרשות לעצמו להיות שאנן. השמעת הצהרות המחייבות לעמוד נגד האנטישמיות דורשות מאמץ מקביל בפעולה הנראית לעין".

עוד בוואלה!

ממלכה בלי מיליארדרים: החזון הרדיקלי של קורבין לבריטניה סוציאליסטית

לכתבה המלאה
יו"ר הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, 25 נובמבר 2019. רויטרס
"האם יספיקו קשריו אם אלה שהסיתו לשנאה נגד יהודים?". קורבין באירוע הלייבר, אתמול/רויטרס

בנוסף לארכיבישוף, פרסמה גם המועצה המוסלמית של בריטניה הודעת תמיכה בדברי הרב מירוויס. בהצהרה, שעלתה לחשבון הטוויטר של האירגון, נכתב כי "הצהרתו של הרב הראשי מאירה את הפחד האמיתי של יהודים בריטים רבים, מפני נוכחותה הבלתי מתקבלת על הדעת של אנטישמיות בפוליטיקה הבריטית. גזענות, מהיכן שלא תגיע - מהימין או מהשמאל - אינה מקובלת, ולא נעשה מספיק בנושא. אנו מסכימים עם השקפתו של הרב הראשי כשאמר כי 'כמה פוליטיקאים הראו אומץ, אך רבים מדי דוממים'".

דובר מפלגת הלייבור אמר בתגובה לדבריו של הרב כי קורבין "נלחם כל חייו נגד האנטישמיות" והבהיר כי לתופעה אין מקום לא במפלגה ולא בחברה, "וכי כל מי שמתבטא בצורה כזו אינו עושה זאת בשמו (של קורבין)".

בלייבור הבטיחו כי אם ירכיבו את הממשלה הם ידאגו לשלומם של היהודים במדינה, ויאבקו באנטישמיות. "ממשלה בראשות הלייבור תבטיח את ביטחון הקהילה היהודית, תגן ותתמוך באורח חייהם ותילחם באנטישמיות הגוברת בארצנו ובכל אירופה".

(עדכון ראשון: 11:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully