וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהודים בבריטניה חוששים מניצחון של קורבין: "רבים יעזבו"

בכיר במפלגה השמרנית אמר כי שמע שרבים מחברי הקהילה ישקלו לעבור למדינה אחרת אם הלייבור ינצח בבחירות בחודש הבא: "יבחנו לעבור לבני משפחה הנמצאים בחלקים אחרים בעולם". רב מקומי קרא למתפללים להצביע לכל מפלגה שתמנע מקורבין להיות ראש ממשלה: "החיים היהודיים בסכנה"

עריכה: עמית שמחה

בכיר במפלגה השמרנית בבריטניה אמר כי חלקים מהקהילה היהודית כל כך חוששים מעלייתו של ג'רמי קורבין, יו"ר מפלגת הלייבור, לשלטון, עד שהם מתכננים לעזוב את המדינה אם זה יקרה. ג'יימס קלברלי, האחראי על קמפיין הבחירות של המפלגה, אמר כי הוא מכיר יהודים רבים ש"יצאו מכאן" אם הלייבור ינצח בבחירות בחודש הבא.

"אלו אנשים שאומרים שהם יבחנו לעבור לבני משפחה הנמצאים בחלקים אחרים בעולם", אמר היום (ראשון) קלברלי בריאיון לסנדיי טלגרף. "אלו הם באמת דברים נוראיים לשמוע".

דבריו נאמרו עם פתיחת הקמפיין של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, שהוביל להקדמת הבחירות ל-12 בדצמבר בעקבות כישלונו להעביר את הסכם הברקזיט בפרלמנט. לפי סקר שפורסם בטלגרף היום, היתרון של השמרנים על הלייבור הוא 8% בלבד, מה שלא יספיק בהכרח לרוב בפרלמנט. לפי הסקר, השמרנים זוכים ב36%, הלייבור ב-28%, המפלגה הליברלית-דמוקרטית, המתנגדת לפרישה מהאיחוד, ב-14% ומפלגת ברקזיט ב-12%.

יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין בעצרת בחירות בגלוצ'סטר, בריטניה, 2 בנובמבר 2019. רויטרס
במפלגה מצהירים שהם נגד אנטישמיות. קורבין באירוע בחירות, אתמול/רויטרס

במקביל לדבריו של הבכיר במפלגה השמרנית, הפציר הרב הבכיר ג'ונתן רומיין בחברי הקהילה להצביע עבור המפלגה שלה יש את הסיכויים הגבוהים ביותר לגבור על קורבין. זאת לדבריו, משום שממשלת לייבור "תציב סכנה לחיים היהודיים כפי שאנו מכירים אותם".

במכתב שכתב ל-823 משפחות הפוקדות את בית הכנסת שלו בעיירה מיידנהאד, הוא אמר כי "מעולם לא חלמתי להגיד למישהו שצריך להצביע, אבל הבחירות האלו הן שונות". הוא אמר כי הבעיה היא לא הלייבור עצמה, אלא קורבין, בשל הטיפול שלו בבעיית האנטישמיות במפלגה.

מסקר שנערך בחודש שעבר עבור הג'ואיש כרוניקל, כ-40% מהיהודים בבריטניה "ישקלו ברצינות" לעזוב את הממלכה אם קורבין יהיה ראש הממשלה הבא.

עוד בוואלה!

ג'ונסון חצה מכשול משמעותי, אך המשימה האמתית עוד לפניו

לכתבה המלאה
ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם תלמידים באקדמיית אבוטס גרין, 31 באוקטובר 2019. רויטרס
היתרון שיש לו בסקרים עשוי שלא להספיק. ג'ונסון עם תלמידי אקדמיה/רויטרס

המפלגה ממשיכה לטעון כי היא מתנגדת לאנטישמיות בכל צורה, אך בחודש מאי נפתחה חקירה רשמית בשל הדיווחים על אנטישמיות בשורותיה. הנציבות לשוויון ולזכויות אדם אמרה כי היא "חושדת" שהמפלגה ביצעה "מעשים לא חוקיים" בהתנהלותה מול תופעת האנטישמיות.

חברת הפרלמנט היהודייה לוסיאנה ברגר, שפרשה מהמפלגה בפברואר בשל מה שהגדירה אנטישמיות "ממוסדת", אמרה כי "כל מי שבוחן זאת מקרוב, הסף לפתיחת ההליך הזה הוא גבוה מאוד. עצם זה שמפלגת הלייבור הגיעה לסף הזה הוא מרשיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully