וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שברירי מדי מלהיות רה"מ": הרשויות בבריטניה מודאגות מקורבין

2.7.2019 / 10:04

מנהיג הלייבור קרא לפתיחת חקירה בעקבות דיווח שלפי בכירים בשירות האזרחי הביע חשש מתפקודו כראש ממשלת בריטניה. "אני בריא ביותר"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, קרא לפתוח בחקירה אחרי דיווח שלפיו גורמים בכירים הביעו דאגה שהוא "שברירי מדי" מכדי להיות ראש ממשלה.

"הנושא הזה מערער באופן בלתי-נמנע את הביטחון בעיקרון הניטרליות של השירותים האזרחיים, שהוא חלק חיוני בתפקודה הבריא של הדמוקרטיה שלנו", כתב קורבין לשר מארק סידוויל, האחראי על השירותים האזרחיים. "אני קורא לך להבטיח את קיומה של חקירה עצמאית מהירה ויסודית, ולא כזו שנעשית על ידי לשכת הממשלה", כתב קורבין.

הוא התייחס לדיווח שפורסם ב"טיימס" בחודש שעבר, שלפיו גורמים ברשויות מודאגים מבריאותו של קורבין ומזהירים כי הוא עשוי להיאלץ להתפטר מתפקידו כמנהיג האופוזיציה משום שהוא לא מתאים לתפקיד "מבחינה פיזית או נפשית". קורבין, בן 70, הצהיר כי הוא "במצב בריא ביותר" ותיאר את עצמו כפעיל גופנית. "הרעיון שמשרתי ציבור צריכים לתדרך עיתונים נגד פוליטיקאי נבחר, נגד ממשלה עתידית, הוא משהו שצריך להדאיג אנשים רבים", כתב מנהיג הלייבור, שמפלגתו מואשמת באנטישמיות.

הבחירות בבריטניה אמורות להתקיים רק ב-2022, אך בלייבור דורשים להקדים אותן בשל משבר הברקזיט. לפי חלק מהסקרים, קורבין עשוי להיות ראש הממשלה הבא לאור הפילוג במפלגה השמרנית השלטת, שבוחרת את מנהיגה החדש בימים אלו שיהיה ראש הממשלה במקומה של תרזה מיי המתפטרת. שני המועמדים הם שר החוץ לשעבר בוריס ג'ונסון, שנחשב לפייבוריט, ושר החוץ הנוכחי, ג'רמי האנט.

מנהיג תנועת האופוזיציה הבריטית, ג'רמי קורבין, נואם על הבמה במהלך הפגנה בווייטהול בלונדון, נגד ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ -  4 ביוני 2019.. אי-פי, AP
קורבין בהפגנה נגד טראמפ בעת ביקורו בממלכה, בחודש שעבר/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully