וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ונסון השווה את קורבין לסטלין: "יהרוס את השגשוג של המדינה"

6.11.2019 / 23:15

ראש ממשלת בריטניה תקף את יו"ר האופוזיציה עם פתיחתה הרשמית של מערכת הבחירות, שנקבעו ל-12 בדצמבר במטרה לשבור את הקיפאון שיצר משבר הברקזיט. ג'ונסון: "הוא בעל נקמנות שלא נראתה מאז שסטלין רדף אזרחים לגולאגים". במקביל להשקת הקמפיין, אחד משרי ממשלתו התפטרו

עריכה: עמית שמחה

עם פתיחתה הרשמית היום (רביעי) של מערכת הבחירות בבריטניה, ראש הממשלה בוריס ג'ונסון תקף את ראש האופוזיציה ג'רמי קורבין, והשווה אותו לדיקטטור של ברית המועצות לשעבר, יוזף סטלין. ג'ונסון אמר כי קורבין שונא עושר, ולכן הוא דומה לסטלין, ששלח מיליונים למותם במחנות עבודה.

"הם מעמידים פנים ששנאתם מופנית רק למיליארדרים מסוימים - אך הם מפנים את האצבע כלפי אינדיבידואלים עם נקמנות שלא נראתה מאז ש סטלין רדף אזרחים לגולאגים", כתב ג'ונסון במאמר לדיילי טלגרף, בו התייחס למדיניות הכלכלית של מפלגתו של קורבין. "הם יהרסו את בסיס שגשוגה של מדינה זו". קורבין דחה את הדברים האלו כ"שטויות" ואמר כי העשירים ביותר רוצים להימנע מתשלום מסים.

בחירות הבזק נקבעו ל-12 בדצמבר, במטרה לשבור את הקיפאון שיצר משבר הברקזיט, שלדברי ג'ונסון שיתק את בריטניה במשך יותר משלוש שנים והתחיל לערער את האמון של הכלכלה החמישית בגודלה בעולם.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון בהשקת קמפיין בחירות של המפלגה השמרנית בבירמינגהאם ב-6 בנובמבר 2019. רויטרס
"בואו נשלים את הברקזיט". ג'ונסון משיק את קמפיין הבחירות, היום/רויטרס

"בואו נשלים את הברקזיט", אמר היום ראש הממשלה בן ה-55 מחוץ למעונו הרשמי ברחוב דאונינג, והוסיף כי יו"ר מפלגת הלייבור יגרום לסערה נוספת עם משאל עם חדש על חברות באיחוד האירופי ועצמאות של סקוטלנד. "בואו איתנו וניקח את המדינה הזו קדימה, או, כאלטרנטיבה לשנה הבאה, נבלה את כל 2020 במופע אימה של עוד עיכובים נוספים של הברקזיט", אמר ג'ונסון.

עם תחילת קמפיין המפלגות, נהנים השמרנים של ג'ונסון מיתרון על מפלגת הלייבור של בין 7% ל-17%, אם כי סוקרים מזהירים שייתכן כי מדגמיהם סובלים מאי-דיוקים ברקע הליך הברקזיט.

השקת הקמפיין לוותה בהתפטרות של אחד משריו של ג'ונסון, השר לענייני ויילס אלן קיירנס. המחוקק השמרן הודיע על התפטרותו שעה בלבד לאחר שנפגש עם המלכה אליזבת, כדי להתחיל רשמית בקמפיין הבחירות. זאת לאחר שהואשם כי שיקר בנוגע לידיעתו על פרשת אונס של עוזר פרלמנטרי.

עוד בוואלה!

היהודים בבריטניה חוששים מניצחון של קורבין: "רבים יעזבו"

לכתבה המלאה
יו"ר הלייבור ג'רמי קורבין באירוע בחירות ב-5 בנובמבר 2019. AP
מחליפים עם ג'ונסון מהלומות לקראת הבחירות. קורבין באירוע בחירות, אתמול/AP

בנאום שנשא היום קורבין בעיר טלפורד, אמר יו"ר הלייבור כי מפלגתו תוביל שינוי משמעותי ותחלק את ההון והכוח בצורה הוגנת בין אזרחים "שאין להם חברים במקומות גבוהים".

קורבין הזהיר מהתפיסה של ג'ונסון שלפיה ניצחון השמרנים מובטח בבחירות, וציטט מנאומה של קודמתו בתפקיד, תרזה מיי. "בבחירות 2017 נכתבו מאמרים על גבי מאמרים של מומחים שטענו מפלגת הלייבור תימחק. ומה קרה אז?", אמר קורבין.

אחרי חודשים ארוכים של עיכובים ועימותים פוליטיים סביב הליך הפרישה של בריטניה מהאיחוד האירופי, החליט הפרלמנט בסוף החודש שעבר ללכת לבחירות בזק. בלייבור תמכו בבחירות המוקדמות, והפרלמנט הצביע בעד התאריך שהציעה הממשלה, ברוב של 438 תומכים מול 20 מתנגדים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully