וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע משבר הברקזיט: הפרלמנט של בריטניה אישר את הקדמת הבחירות

29.10.2019 / 22:25

לאחר שהלייבור הסירו את התנגדותם לפיזור, אישר הפרלמנט הבריטי את הקדמת הבחירות ל-12 בדצמבר. ג'ונסון התעקש על בחירות מוקדמות לאור המבוי הסתום עם הברקזיט, אחרי שאולץ לבקש דחייה נוספת מהאיחוד

צילום: רויטרס

הפרלמנט של בריטניה הצביע היום (שלישי) בעד תוכניתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון להקדמת הבחירות הכלליות והוחלט כי ייערכו בתאריך ה-12 בדצמבר. זאת בניסיון לפתור את המבוי הסתום של הברקזיט. כעת תעבור ההכרעה לבית העליון של הפרלמנט.

ג'ונסון התעקש לפזר את הפרלמנט אחרי שנכשל בהבטחתו להוציא את הממלכה מהאיחוד האירופי ב-31 באוקטובר "בכל מחיר". המחוקקים, כולל מורדים משורות מפלגת השלטון השמרנית, אילצו אותו לבקש דחייה שלישית במספר מבריסל, ועתה מועד הפרישה הוא 31 בינואר, עשרה חודשים אחרי המועד המקורי.

ג'ונסון נכשל שלוש פעמים עד היום בהקדמת הבחירות, אך מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין הודיע היום כי יסיר את התנגדותו. זאת, לדבריו, אחרי שהובטח כי אין תרחיש שבו בריטניה תפרוש מהאיחוד ללא הסכם, כפי שרבים חששו. הקדמת הבחירות, המהווה ניצחון פרלמנטרי נדיר עבור ראש הממשלה הבריטי, אושרה עם תמיכה 438 חברי בית הנבחרים לעומת 20 מתנגדים.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון יוצא ממעונו ברחוב דאונינג 10 בלונדון לפרלמנט ב-29 באוקטובר 2019. רויטרס
ג'ונסון בדרכו לפרלמנט, היום/רויטרס

לפני ההצבעה, ראש ממשלת בריטניה האשים את הפרלמנט בפגיעה בכלכלה ובאמון בדמוקרטיה בגלל בלימת הברקזיט פעם אחר פעם. "יש רק דרך אחת לסיים עם הברקזיט לאור הסרבנות הפרלמנטרית הבלתי פוסקת הזאת - הסירוב העקשני והאינסופי הזה לממש את סמכותו של העם - והיא לרענן את הפרלמנט ולתת לאנשים לבחור", אמר ג'ונסון.

ההצבעה התקיימה אחרי שהאיחוד האירופי הסכים בפעם השלישית לדחות את הברקזיט, שהיה אמור לצאת לפועל ב-29 במרץ. כעת, נותרה הממלכה המאוחדת והפרלמנט שלה מפולגים בשאלה כיצד - והאם בכלל - עליה לפרוש מהאיחוד. בינתיים, הממשלה עצרה את החקיקה שנועדה להעביר את הסכם הברקזיט שגיבש ג'ונסון עם האיחוד.

אלו יהיו הבחירות הראשונות בבריטניה שייערכו ערב חוג המולד מאז 1923. תוצאותיהן אינן צפויות, לאור העייפות והזעם שעורר הברקזיט בקרב חלקים מהציבור, ואלו שחקו את התמיכה בשתי המפלגות המסורתיות, השמרנים והלייבור. חלק מהפוליטיקאים חוששים שבחירות קרוב כל כך לחג המולד עלולות להרתיע מצביעים. כמו כן, עלה חשש שמזג האוויר החורפי יעמוד בדרכם של הקמפיינים לעידוד ההשתתפות בבחירות.

(עדכון ראשון: 14:11)

עוד בוואלה!

קמרון נגד ג'ונסון: תמך בברקזיט רק מתוך שיקולים פוליטיים

לכתבה המלאה
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לבניין הפרלמנט בלונדון ב-29 באוקטובר 2019. רויטרס
מפגינים נגד הברקזיט מחוץ לבניין הפרלמנט, הערב/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully