וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשביל "לסיים עם הברקזיט": ג'ונסון מקדם בחירות בזק ב-12 בדצמבר

ראש ממשלת בריטניה, שנאלץ לבקש דחייה בפרישה מהאיחוד האירופי, הכריז שיקדם הצעה לבחירות מוקדמות בממלכה - בפעם הראשונה שבה הקלפיות ייפתחו בדצמבר מאז 1923. הוא קרא לאופוזיציה "לגייס את התעוזה" הדרושה בשביל לעמוד בפני הכרעת העם: "חובתנו לסיים את הסיוט הזה"

צילום: רויטרס

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הכריז הערב (חמישי) כי הוא יקדם בחירות בזק ב-12 בדצמבר כדי "לסיים עם הברקזיט". החלטתו לקדם הצעת חוק לקידום בחירות מוקדמות מגיעה לאחר הדחייה שנאלץ לבקש מהאיחוד האירופי, אף שהצהיר כי בכוונתו להוציא לפועל את הברקזיט עד סוף החודש.

ג'ונסון, שלא הצליח לאשר בפרלמנט את עסקת היציאה שלו מהאיחוד האירופי, יניח את ההסכם להצבעה נוספת בבית הנבחרים הבריטי ביום שני, אך יצטרך רוב של שני שלישים כדי להעביר אותו. אחרי פגישתו עם שרים בכירים בקבינט שלו, ג'ונסון התחייב לענות על טענותיהם של חברי הפרלמנט, שלא ניתן להם מספיק זמן לדון בפרטי הצעתו. "אנחנו הולכים לתת להם את כל הזמן שהם צריכים, בין העת הנוכחית לבין פיזור הפרלמנט", אמר ג'ונסון.

הוא הודיע שנראה שהאיחוד הולך להיענות לבקשה לדחות את הברקזיט. "היו להם (לחברי הפרלמנט) שלוש שנים. היינו הגיוניים", הוסיף ראש הממשלה הבריטי. "אם אתם רוצים עוד זמן, אתם יכולים לקבל אותו, אבל עלינו להסכים על בחירות ב-12 בדצמבר".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון מחוץ לדאונינג 10 24 באוקטובר 2019. רויטרס
מקדם בחירות בזק. ג'ונסון מחוץ למעונו ברחוב דאונינג בלונדון, היום/רויטרס

בתאריך המוצע לבחירות הבזק, צפוי להתקיים במקביל לכנס של מנהיגי האיחוד האירופי בבריסל. אם הצעת החוק תעבור, זו תהיה הפעם הראשונה שבה מתקיימות בחירות בממלכה בחודש דצמבר מאז שנת 1923. לפי רשת "סקיי ניוז", שדיווחה על הצעתו של ג'ונסון, המשמעות של קיום בחירות במועד זה יהיו דחייה של אישור התקציב המתוכנן ל-6 בנובמבר עד לשלהי חודש דצמבר, או אף לינואר או פברואר של השנה הבאה.

ג'ונסון הסביר כי הוא שלט "זמן רב" ללא רוב, שעומד כרגע על 40 מושבים לרעתו, וקרא למפלגות האופוזיציה לתמוך בהצעתו. "בכנות, הגיע הזמן שהאופוזיציה תגייס את התעוזה הדרושה בשביל להעמיד את עצמה בפני הבוס הקולקטיבי שלנו - העם", אמר ג'ונסון ממעונו ברחוב דאונינג סטריט בלונדון.

מפלגות הלייבור, הדמוקרטים-הליברלים והמפלגה הלאומית הסקוטית הבטיחו לתמוך בבחירות בזק רק כשיוסר האיום של פרישה מהאיחוד האירופי ללא הסכם. ג'ונסון הוסיף במכתב שיועד ליו"ר הלייבור ג'רמי קורבין, העומד בראש מפלגת האופוזיציה המרכזית, כי "זו חובתנו לסיים את הסיוט הזה ולספק למדינה פתרון מוקדם ככל שביכולתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully