וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לג'ונסון: הפרלמנט לא יצביע גם היום על הסכם הברקזיט שלו

21.10.2019 / 18:35

בקשת הממשלה להצבעה על הסכם הברקזיט של ראש ממשלת בריטניה נדחתה, ויושב ראש בית הנבחרים בממלכה הודיע כי היא לא תתקיים עד שתעבור חקיקה מסודרת בנושא בעלת סעיפים חדשים. ג'ונסון: "אכזבה, ההחלטה - שלילת רצון העם הבריטי"

צילום: רויטרס

יושב ראש בית הנבחרים הבריטי ג'ון ברקו הודיע כי הפרלמנט לא יצביע גם היום (שני) על הסכם הברקזיט שגיבש ראש הממשלה בוריס ג'ונסון, זאת לאחר שאולץ לבקש מהאיחוד האירופי לדחות את פרישתה של הממלכה מהאיחוד האירופי. ההצבעה נדחתה למרות שג'ונסון אישר את ההסכם עם בכירים באיחוד האירופי בשבוע שעבר.

ברקו נימק את ביטול ההצבעה בכך שחברי הפרלמנט הצביעו בשבת על דחיית ההסכם, עד שתעבור חקיקה מסודרת בנושא בעלת סעיפים חדשים. לפי המקובל בפרלמנט הבריטי, לא ניתן להעלות את אותה הצעת חוק שנפסלה באותו מושב פרלמנט אלא אם הוכנסו בה שינויים. ברקו טען שלא הוכנסו שינויים ולכן אי אפשר לדון במתווה של ג'ונסון.

יושב ראש בית הנבחרים טען כי במקום ההצבעה, הממשלה יכולה להמשיך בתהליכי החקיקה הנדרשת ליציאת בריטניה מהאיחוד דרך הפרלמנט, במקום לקיים הצבעת "כן או לא" ישירות על ההסכם.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לקראת פגישתו עם מזכ"ל נאט"ו. 21 באוקטובר 2019.. רויטרס
ניסיון שני לאישור ההסכם. ג'ונסון, היום/רויטרס

"לסיכום, ההצעה של היום היא במהותה זהה לקודמתה, ובית הנבחרים הכריע בעניין. הנסיבות של היום זהות במהות לנסיבות של יום שבת", אמר ברקוב לפרלמנט. "הפסיקה שלי הוא אפוא כי ההצעה לא תידון היום, זאת מכיוון שהיא תחזור על עצמה", הוסיף.

ראש ממשלת בריטניה הביע אכזבה מהחלטת הפרלמנט על דחיית הבקשה. בהודעה שמסר דוברו של ג'ונסון מטעמו, הוא תיאר את הודעת יו"ר בית הנבחרים כשלילת רצון העם הבריטי. הדובר הוסיף כי הממשלה תציג ותמשיך לדבוק בהצעת המתווה שהשיגה לפרישה מהאיחוד.

לאחר הצהרתו של ברקו מחוקקים בפרלמנט הבריטי נשאו נאומים בעניין הפרישה מהאיחוד, ובהם יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת הלייבור ג'רמי קורבין. יריבו של ג'ונסון לעג לראש הממשלה על כך ששלח את המכתב לבקשת השהיית הברקזיט לאחר שאמר "שוב ושוב" שהוא לעולם לא יעשה זאת. "למרות שסיפר פעם אחר פעם לציבור שהוא לעולם לא יעשה זאת, המכתב נשלח, אמר קורבין. "ההארכה מאפשרת את מרחב הזמן לבחון את עסקת הפרישה של ראש הממשלה".

עשרה ימים בלבד נותרו עד מועד עזיבתה של בריטניה את הגוש, ב-31 באוקטובר, בעוד הפוליטיקאים במדינה מתווכחים בנוגע לשאלה האם לעזוב עם הסכם, ללא הסכם או לערוך משאל עם נוסף בנושא.

עוד בוואלה!

המועמדת הדמוקרטית המובילה: סיוע לישראל מותנה בהקפאת הבנייה בהתנחלויות

לכתבה המלאה
הפרלמנט בבריטניה במהלך ההצבעה על הברקזיט, 21 באוקטובר 2019. רויטרס
ההצבעה על הפרישה מהאיחוד נדחתה. הפרלמנט הבריטי, היום/רויטרס

ביום שבת האחרון, בעת דיון בפרלמנט שאמור היה להסתיים בהצבעה, יריביו של ראש הממשלה העבירו תיקון לחוק שמנע ממנו להכריע על גורל ההסכם שגיבש ואילץ אותו לבקש דחייה עד 31 בינואר.

ג'ונסון שלח את הבקשה לאיחוד האירופי, אך לא חתם עליה, ועורר זעם בקרב מבקריו. הוא אף הוסיף מכתב בו הסביר מדוע דחייה נוספת תהיה הרסנית עבור בריטניה. "דחייה נוספת תפגע באינטרסים של בריטניה, של שותפינו באיחוד האירופי ושל מערכת היחסים בינינו", כתב.

היום הודיע השר לענייני ברקזיט, סטיב ברקליי, כי באיחוד האירופי קיבלו את הבקשה לדחיית הפרישה והם שוקלים אותה. "נשיא המועצה האירופית קיבל את הבקשה, שנמצאה כשרה, ומסתמן כי הוא שוקל אותה ומתייעץ עם שאר המדינות החברות באיחוד".

(עדכון ראשון: 15:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully